Toon posts:

BIOS-probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs bij 2 vrienden windows xp opnieuw geïnstalleerd op hun pc. Daarvoor moest ik natuurlijk in hun bios om even de bootvolgorde te veranderen. Wat me enorm ergerde is dat ze alletwee een 15 inch tft scherm hebben waardoor het BIOS enorm slecht weergegeven wordt.
Het is namelijk zo dat de menu's van het bios afgebroken worden en onderaan het scherm gezet worden. Ook is de eerste optie van elk menu niet zichtbaar omdat er dus een stuk mankeerd door die afbreking. Toen ik er een 17 inch crt op aansloot gaf hij het bios echter wel goed weer en dus vroeg ik me af of je ergens kan instellen dat hij ook op een lagere resolutie(15 inch) het bios goed kan weergeven?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat voor TFT? Ik heb in een winkel gewerkt met een 15" Iiyama en nog nooit problemen hiermee gehad. Van P1 tot P4 gaf hij het BIOS goed weer. Heb je op het auto-knopje van het scherm gedrukt, hielp dat, of niet? Je kan natuurlijk altijd via de knoppen handmatig bijregelen, of helpt dat niet?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Deze vraag gaat duidelijk over monitoren, dus hoort het in Videoplanken & Beeldkanonnen.

Move OH -> VB

Verder heeft dit probleem natuurlijk te maken met het feit dat een TFT maar een enkele resolutie kan weergeven en dat bovendien op een vrij constante refresh rate. Die BIOS setup schermen zijn text-only op een bijzonder lage horizontale refresh. Met een 17" TFT zou het net zo slecht gaan, met een 15" (of 14" of 9") CRT wel goed :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
kzal het over een paar dagen nog eens uittesten door aan de beeldschermopties te prutsen
tnx voor de tip