Toon posts:

Zwarte blokken en strepen door beeld. Artifacts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een AMD Athlon 3200+ 1024mb, ATI Radeon 9600 (256 MB).
Werkt prima, Behalve laatste 2 weken kan ik geen spelletje
(Quake III en FIFA 2005) meer spelen, opstarten gaat goed. Direct daarna zie
ik mijn beeld vol te raken met zwarte blokjes,strepen alles doorelkaar totdat
het helemaal vol zit. Hierna kan ik alleen maar opnieuw opstarten.

Ik dacht eerst aan een virus en heb reeds gescand met Norton, AntiVir XP, Hitman Pro. En ook
de videokaart geupgrade.
Niks helpt.

Wie kan mij helpen aub.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

"blokjes" klinkt als artefacts.

Wat bedoel je met een upgrade van je kaart? bios-flash of overclock? wat voor voeding heb je? wat zijn de volt spanningen van je systeem?

And it goes BRAAAAAPP!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Artifacts, zo te horen. Wordt je grafische kaart niet te warm? Heb je eraan zitten modden/overclocken? Misschien is het geheugen van de graka niet meer in orde. Dan zul je een rma moeten overwegen. (terugsturen naar de fabrikant/leverancier)

Ik weet niet of je in de garantieperiode zit, maar dan kun je een RMA overwegen. (terugsturen naar de fabrikant/leverancier)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is Artifacts?
Mijn videokaart maakt wel al een tijdlang tijdens het opstarten een kort kraakgeluid.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14
Dat is dus waarschijnlijk de fan die niet helemaal lekker draait. Grote kans dat er sowieso al een lading stof in de weg zit. Overigens kan het natuurlijk ook zijn dat de fan zelf niet helemaal lekker is, maar 'm even ontdoen van stof is nooit weg.

Artifacts zijn allerlei rare streepjes, blokjes, puntjes en kleurtjes op plekken waar ze vooral niet horen. Tijdens fifa of een ander spel zal je videokaart flink aan de gang moeten gaan, en als 'ie niet genoeg gekoeld wordt kun je hier last van krijgen. (Of als je zelf aan het overclocken bent geslagen / je memory rot is).

[ Voor 71% gewijzigd door Thralas op 19-03-2005 11:28 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Titelfix + move naar V&B aangezien dit heel sterk op een hardwarematig probleem lijkt.
Als andere drivers niet helpen zal je inderdaad aan artifacts moeten gaan denken.

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik heb hier last van

Afbeeldingslocatie: http://www.deleeuwen.nl/Modellen/probleem.JPG

zijn dit ook Artifect of is het wat anders

[ Voor 7% gewijzigd door Bec80 op 19-03-2005 13:01 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Duidelijk artifacts. Het schaakbordeffect is duidelijk te zien. Heb je 't ook in games? Klok je gpu en geheugen eens tientallen MHz'en terug met Rivatuner bijvoorbeeld. Maar het 'kapen' van een topic wordt niet echt op prijs gesteld...

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 19-03-2005 13:27 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit iets met overclocking gedaan. Ik heb Rivatuner geinstalleerd, op hoeveel
moet de memory staan.
Kan ik nog iets aan die memory doen?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Bec80 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:41:
Ik heb hier last van

[afbeelding]

zijn dit ook Artifect of is het wat anders
Overduidelijk je geheugen, geheugen geeft namelijk eht beruchte schaakbord effect. De core geeft meestal donkelre vlekken (verkeerd gelaade textures) en strepen.

Gabriël AM5

• Thralas
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:45:
Ik heb nog nooit iets met overclocking gedaan. Ik heb Rivatuner geinstalleerd, op hoeveel
moet de memory staan.
Kan ik nog iets aan die memory doen?
Het hoeft je mem niet te zijn, grote kans dat het de GPU is als de fan slecht draait, heb je dat al nagekeken?

offtopic:
Het lijkt me overigens beter als Bec80 even een eigen topic start als hij er nog niet uitkomt, 2 topics in één leest niet zo prettig.

Verwijderd

Topicstarter
GPU speed, is dat de core speed?

• Thralas
Ja.
Pagina: 1