Volgorde foto's op CF-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-01 15:35
Ik haal de foto's van m'n digitale camera altijd binnen met de camera en scanner wizard die standaard in XP zit.
Een hele handige manier want zo kun je de bstandsnamen renamen van IMG_00x naar Foto00x enz.

Enige probleem is dat je de volgorde van de foto's niet kunt aanpassen, je moet ze importeren in de volgorde die de camera aan de wizard aanlevert.
Ik wil namelijk foto's van 2 camera's samen op 1 kaartje zetten (via cardreader) en dan op datum en tijds volgorde hebben en importeren via m'n camera en de camera en scanner wizard.

Het sorteren door de camera bebeurt niet op bestandsnaam en ook niet op date picture taken volgens mij (heb ik al getest)

Iemand enig idee wat voor logica er achter zit?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
Tja, je kunt het ook anders doen wat jij wilt...

Importeer die files van de 2 camera's, start Total Commander op, sorteer op datum en gebruik de mass rename optie... ben je er binnen 2 minuten prutsen mee klaar, klinkt handiger dan wat jij nu voor elkaar wilt gaan krijgen :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
XanderH schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:19:

Importeer die files van de 2 camera's, start Total Commander op, sorteer op datum en gebruik de mass rename optie... ben je er binnen 2 minuten prutsen mee klaar, klinkt handiger dan wat jij nu voor elkaar wilt gaan krijgen :P
Het probleem van die WinXP wizard is dat ie de datum van de bestanden reset naar de datum van kopieeren, dus dat lukt denk ik niet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
Niky schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:27:
[...]

Het probleem van die WinXP wizard is dat ie de datum van de bestanden reset naar de datum van kopieeren, dus dat lukt denk ik niet.
Hm, tja, dan gebruik je voor deze keer die wizard eventjes niet en kopieer je die files gewoon via verkenner ofzo... het renamen kun je toch naderhand doen dus ik zie de noodzaak om deze wizard te gebruiken dan ook niet echt... Maar dat is natuurlijk mijn mening ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NickH
XanderH schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:31:
[...]

Hm, tja, dan gebruik je voor deze keer die wizard eventjes niet en kopieer je die files gewoon via verkenner ofzo... het renamen kun je toch naderhand doen dus ik zie de noodzaak om deze wizard te gebruiken dan ook niet echt... Maar dat is natuurlijk mijn mening ;)
Ik vind die wizard ook maar irritant, ik gebruik ook verkenner. Maar aangezien TS het over de WinXP wizard had...

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53
Niky schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:27:
[...]

De orginele datum zal er toch nog wel bij staan, bij de details in de windows verkenner kun je kiezen uit gewijzigd op, gemaakt op, en laatst geopend op het lijkt me dat je de 2e keus moet gebruiken gewijzigd op staat standaard aan.

• NickH
grolo2010 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:39:
[...]

De orginele datum zal er toch nog wel bij staan, bij de details in de windows verkenner kun je kiezen uit gewijzigd op, gemaakt op, en laatst geopend op het lijkt me dat je de 2e keus moet gebruiken gewijzigd op staat standaard aan.
Gewijzigd op staat er standaard >> die word veranderd door de wizard
Gemaakt op >> is wanneer het bestand op de HDD is aangemaakt, niet wanneer de foto is gemaakt.

• Hutspot
XanderH schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:19:

ja andere tools voor dit doel zijn ook welkom natuurlijk, zolang ie maar van de exif info afblijft.

Ik ga total commander wel 's proberen. Thanx

• Hutspot
Ik heb een hele handige tool gevonden na de nodige tools geprobeerd te hebben

http://www.bulkrenameutility.co.uk

Je kunt er alles mee, en heeft als groot voordeel dat je de volgorde heel simpel kunt bepalen aan de hand van alle bestandsgegevens zoals naam en datum/tijd.
Pagina: 1