Toon posts:

slome CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een PC draait sloom zodra hij wat zwaardere dingen moet gaan doen, hij haalt ook hele lage scores in 3dmark en Sisoft Sandra: 3dmark: 2417 cpu: 234. Het is een Pentium 4 3ghz maar draait volgens Sisoft sandra als een pent III 1ghz (bij een vergelijking met de CPU multimedia benchmark).
waar zou dit aan kunnen liggen? 8)7 verdere gegevens:

Proc: Pentium 4 3000MHz (L1: 12.0 Kb, L2: 1.00 Mb, L3: 0 Kb) Ext.clock: 200 MHz
MB:P4P800SE Rev 2.xx ASUSTeK Computer Inc. (CPU 1)
Mem:1.02 Gb (1 047 788 Kb) 2x DIMM A1: 512 Mb(DIMM,SDRAM,DDR)
Video: NVIDIA GeForce FX 5700 (256.0 Mb): 1152 x 864 - True Color (32 bit)

CPU tem: 61 graden cel.

wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

Heb je al gecontroleerd op syware, virussen, etc.
Weetje zeker dat er geen achtergrondprocessen lopen die de boel vertragen

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staat L2 cache uit in het BIOS? Doe in ieder geval eens een bios reset.

Draai eens HitmanPro of andere anti-spyware progsels. Met ctrl-alt-del kun je kijken welke processen er nog meer draaien.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Adware gedraaid maar niks bijzonders gevonden. heb ook mijn Norton gedraaid en die vindt ook niks. ik ga zo proberen mijn bios te resetten

Verwijderd

Probeer eens een biosupdate, misschien word je processor niet goed ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
kan het liggen aan het feit dat mijn harde schijven niet op de prim en sec ide zitten maar op de 3e en de 4e

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:51:
kan het liggen aan het feit dat mijn harde schijven niet op de prim en sec ide zitten maar op de 3e en de 4e
In principe niet, maar misschien dat de DMA instellingen niet goed staan? Chipsetdrivers bijvoorbeeld geinstalleerd?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

Is die cpu-temp idle? Want ik heb wel eens gewerkt met 3Ghz Prescots en die werden (als ik me goed herinner) 'maar' een graad of 54 (is toch alweer 6 minder).

Stressed word ie meestal warmer, en misschien dat ie wel gaat throttelen (en dus slomer word).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn bios geupdate maar dat werkte ook nog niet echt. Kan het niet liggen aan een te warme CPU? zie temperatuur boven

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:13:
ik heb mijn bios geupdate maar dat werkte ook nog niet echt. Kan het niet liggen aan een te warme CPU? zie temperatuur boven
Het zou maar zo kunnen dat jouw cpu zich terug 'throttled' bij een zekere tempartuur. Wat voor koeling heb je precies? Is je airflow een beetje goed?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Prutz0r schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:16:
[...]

Het zou maar zo kunnen dat jouw cpu zich terug 'throttled' bij een zekere tempartuur. Wat voor koeling heb je precies? Is je airflow een beetje goed?
Bovenstaande acht ik ook het meest waarschijnlijk, 61 is probably idle, 10 graadjes dr bovenop
onder load is niet zo raar en ja idd, dan throttled ie zo langzamerhand wel een eindje terug ja ;)
Om het zeker te weten kan je prime95 starten (torture test max heat), speedfan voor de temps,
en wcpuid realtime clock checker... zakt je kloksnelheid in weet je genoeg, je hebt een Presscott ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op het moment alleen een cpu fan en een power fan. Mijn CPU heeft nu een snelheid van 2743, niet echt heel hoog dus. En mijn CPU heeft volgens Asus PC Probe nu een tem van 45 in rust. Maar als ik wat ga doen schiet ie al snel naar de 65 graden toe

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20

UTM

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:27:
ik heb op het moment alleen een cpu fan en een power fan. Mijn CPU heeft nu een snelheid van 2743, niet echt heel hoog dus. En mijn CPU heeft volgens Asus PC Probe nu een tem van 45 in rust. Maar als ik wat ga doen schiet ie al snel naar de 65 graden toe
Misschien teveel koelpasta gebruikt?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kijk eens met CPU Speed wat je snelheid is, hij refresht na een instelbare tijd en leest het uit uit de CPU, niet ui Windows oid. Ga dan eens die benchmarks draaien van bijvoorbeeld Sandra en kijk dan wat er met je kloksnelheid gebeurt.

Ook is PC Probe bijzonder onbetrouwbaar, volgens dat tooltje is mijn CPU 107 graden :z. Je kan beter Speedfan gebruiken om je temperaturen en voltages te meten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu CPU speed aanstaan en zo als gezegd een benchmark gedraaid, en volgens CPU speed haalt hij gewoon een snelheid van 2998,76 Mhz maar volgens de benchmark van SiSoft Sandra kom ik niet verder dan ongeveer de snelheid van een pentium III 1 Ghz. Kan het misschien aan mijn geheugen liggen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

Met welke 3DMark heb je getest :?
Heb je Windows 2000 wel volledig geupdated :? (SP4)

Heb kan idd ook aan het geheugen liggen, deze moet gewoon op 200MHz draaien (400DDR).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb getest met 3dmark2003. En ik heb SP4 op 2000

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 15:55
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:33:
ik heb getest met 3dmark2003. En ik heb SP4 op 2000
start je pc op in knoppix of wat voor bootable OS-je dan ook, en doe binnen knoppix een linux achtig progje als SiSoft Sandra

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Pagina: 1