Toon posts:

[C++]Problemen met het leren van C++

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort bezig met het leren van C++. Hoewel me dit redelijk afgaat(tot nu toe) loop ik echter tegen een probleem aan.
Ik gebruik het boek 'Basiscursus C++' en om de een of andere reden krijg ik nooit die opdrachten aan het eind voor elkaar(ik snap de stof in de hoofdstukken wel).
Het is net of die man je net niet voldoende verteld om die opdracht makkelijk uit te kunnen voeren.
Zo ook het volgende voorbeeld:
Je moet regelmatig een getal(decimaal) 'uit elkaar trekken', dwz van zeg 12 1 en 2 maken, om er iets mee te doen. Hoe dit moet is mij echter een raadsel.
Dit voorbeeld staat echter niet op zichzelf, ik heb dit meerdere opgaven.

Om nou iedere keer hier om hulp te komen vragen is een beetje gortig, maar heeft iemand een idee hoe dit beter aan te pakken is? Zijn er misschien antwoorden hiervan(niet op de site bij het boek) of moet ik op een andere manier ertegen aan kijken?

Verwijderd

Deze opdracht is wat meer richting wiskunde dan het programmeren in c++, dus je hebt niet echt een probleem met c++ leren. Als ik voorbeeld bekijk denk ik dat het in het hoofdstuk de operator % is behandeld, kijk daar eens naar want die heb je nodig.

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Je moet een ander boek kopen, dat wel duidelijk is.

Doei
Modbreak:Zeg dan niets :/

[ Voor 27% gewijzigd door gorgi_19 op 20-03-2005 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
EmielC schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 09:49:
Je moet een ander boek kopen, dat wel duidelijk is.

Doei
Daar begon ik ook al langzamerhand achter te komen. :+
Mijn probleem ligt inderdaad deels in de wiskunde. Mij laatste les wiskunde was 4 jaar geleden, en hoewel ik er toen goed in was is het allemaal versloft en weggezakt(ik wil hierna iets in de wiskunde gaan doen, dat wordt nog flink oppoetsen).

Ik snap de meeste opgaven na even denken wel, maar dat scheiden is me nog steeds een raadsel. Hoe moet ik % gebruiken? Ik snap wat het is, maar ik zie niet hoe je hier deelrest voor kan gebruiken. of......Delen door 10(naar een integer) en dan hou ik het over(of ik kan het weer vermenigvuldigen en dat dan weer van het oorspronkelijke getal aftrekken).
Okee, geniale ingeving, dank u. :+ 8) (Serieus, dit schiet me net te binnen)

Verwijderd

Het is inderdaad mogelijk om alleen gebruik te maken van delingen. Voor grote getallen kun je misschien beter de % modules operator gebruiken :). In de code hieronder kun je zien hoe je gemakkelijk een 'groot' getal uit elkaar haalt.
C++:
1
2
3
4
5
int i = 1583;
while (i > 0) {
    std::cout << i % 10 << std::endl;
    i /= 10;
}

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 11:11 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

Als ik er 1 mag aanraden (en nog gratis ook \o/) - http://www.mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html

Je kan hem als pdf, html etc. downloaden - en er is een papieren versie.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Op zich is "Aan de slag met C++" van Gerjan Laan ook best aardig. Wordt hier op de UT gebruikt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1