[XP] Werkt niet lekker meer na RAID1 crash

Pagina: 1
Acties:

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 21:59

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Vandaag is dus mijn RAID1 Array gecrashed en met veel moeite, aardig tot leven gekomen.
Behalve enlkele bij windows geleverde programma's, zoals IE.

Wat heb ik al wel opgelost, een of ander Windows Installer Service probleem, waardoor Acrobat Reader en Office 2003 niet meer wouden starten. Na het uitvoeren van msiexec.exe /regserver kwam dit deel weer tot leven. Dit wijst er op dat er een X aantal register instellingen verloren zijn gegaan.

Problemen waar ik nu nog mee zit, en geen oplossing kan vinden mbv Google.

- Kan geen mail lezen met Outlook WebAccess in IE. (inloggen werkt wel)
- Windows Update wil niet starten, IE wordt niet gestart
- Event Log, staan wel errors in, maar open van een logitem is onmogelijk

nog een kleine, maar niet echt belangrijk.

- Als ik windows Explorer start krijg ik een foutmelding mbt Logitech QuickCam Database. Op nieuw installeren van QuickCam software, werkt niet. (geeft een of ander Object met een leuk geheugen adres error).

Iemand enig idee wat ik kan proberen om 1 van deze of misschien alle punten te fixen :?

Rampen bak 2004

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Service Pack 2 even opnieuw installeren zou misschien wat dingen op kunnen lossen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als een RAID1 crashed heb je altijd nog de tweede schijf die gewoon lekker doorgaat.

Er is dus iets anders aan de hand lijkt me.

ARME AOW’er

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:19:
Als een RAID1 crashed heb je altijd nog de tweede schijf die gewoon lekker doorgaat.

Er is dus iets anders aan de hand lijkt me.
Wel tijdens eerdere poging van rebuilds zijn er de nodige poging gecrashed het zij door BSOD's of een HW reset mijner zijds

Probeer iig de SP2 tip

:( Interne fout opgetreden, SP2 niet geinstalleerd....

Ideeen ?!?

[ Voor 9% gewijzigd door Millennium op 19-03-2005 00:26 ]

Rampen bak 2004

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dan heb je de meest simpele procedure niet goed gevolgd. Schijf even aan een andere controller hangen, formateren en terugzetten en een rebuild uitvoeren. Een reset is uiteraard helemaal fout. Maar goed, daar heb je nu niets meer aan.

Idee...... compleet nieuwe installatie. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 19-03-2005 00:27 ]

ARME AOW’er

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Hoopte juist een nieuwe installatie te voorkomen, was zo blij dat ik al zover gekomen was.
(te erg voor woorden eigelijk dat je probeert te wennen aan niet werkende onderdelen, om een herinstall te vermijden >:) )

Valt me wel weer op het voornamelijk microsoft applicaties zijn die niet meer willen. Zijn gewoon te afhankelijk van het register en DLL's.

[update]

Uiteindelijk toch maar windows opnieuw geinstalleerd. Allang bij dat de andere partities niet corrupt geraakt zijn. Mochten er ander zijn met een Intel 915 RAID1 Array. Zorg dat je de schijf waarop je de rebuild wil uitvoeren, in de RAID bios as on-asigned laat staan, en rebuild pas als windows klaar is met opstarten.

[ Voor 65% gewijzigd door Millennium op 21-03-2005 13:24 ]

Rampen bak 2004

Pagina: 1