Toon posts:

Sennheiser PC-145 vs. Sennheiser PC-155

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop heeft een slechte geluidskaart en ook nog slechte speakers, dus ging ik opzoek naar goede headsets en heb deze twee gevonden:

Sennheiser PC-145: http://www.sennheisercommunications.com/pr-pc145.html
Sennheiser PC-155: http://www.sennheisercommunications.com/pr-pc155.html

Deze twee lijken wel ideaal voor mij, maar ik kan niet kiezen. Ik vind de PC-145 wel fijn omdat het een neckband heeft, maar de PC-155 heeft een heel wat betere geluidskwaliteit, wat ik ook erg belangrijk vind.

Welke van de twee headset is het beste voor mij? Ik wil hem namelijk gebruiken voor online gaming, muziek (met vette bass), en mijn PS2...

Alvast bedankt voor de tips :D

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

wat is er eigenlijk zo fijn aan een neckband?

het ziet er alleen maar 'hip' uit volgens mij... en het kan je haar niet door de war gooien :P

Verwijderd

Topicstarter
ja, daarom juist... mijn haren zijn namelijk best lang :P

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Zon nek-band zit anders wel heerlijk comfortabel. Ik zou die met die nekband kiezen (ik heb de PC120 en die zit heel lekker en klinkt ook nog eens goed. :))

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48

w0w

Ik zou zeker voor de nekband gaan, het enige wat me 'tegenvalt' is dat het na 3-4 uur gamen (ja ik ben een nerd :) ) pijn doet aan je oortjes. Als je het daarna ff 15-30min afzet kun je er weer 3 uur tegenaan :) Kheb overigs de pc-140

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot is het verschil in geluidskwaliteit? De PC-155 heeft XL-ear caps zodat het geluidskwaliteit verhoogd wordt, en de frequentiebereik is ook iets hoger dan de PC-145, maar kan je een verschil wel horen? of valt dat mee?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48

w0w

Ik heb zelf maar heel erg kort met een pc-155 mogen spelen, het enige wat me opviel is dat je oren beter worden afgesloten, dus minder last hebt van achtergrond geluid dan bij mijn pc-140. Verder geloof ik niet dat je het verschil in freq's zou kunnen horen (ik kan het iig niet, maar mijn oren zijn niet al te best). Eigenlijk gebruik ik hem ook alleen maar voor games en dan stel ik toch niet zulke hoge eisen en de geluidskwaliteit. :)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:11

Griffin

Is mythical

Zelf heb ik de PC145.
een super ding. die neckbeugel is handig (voor de haren) maar je voelt hem niet zitten. zn band over je hoofd is meer irritant (imo)
Het geluid wat uit de PC145 is goed.. de microfoon is ook goede kwaliteit.
De PC155 kan ik geen uitspraak over doen. alleen oorwarmers vind ik persoonlijk niet zo fijn.

Verwijderd

Maar wat is nou de beste headset om mee te gamen? Mij lijkt de PC-155 vanwege zijn goede geluidskwaliteit enzo.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:11

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:48:
Maar wat is nou de beste headset om mee te gamen? Mij lijkt de PC-155 vanwege zijn goede geluidskwaliteit enzo.
waarschijnlijk de PC-155 ja.
alleen je moet hem wel fijn vinden zitten. en mooi vinden.
dus qua kwaliteit is de 155 waarschijnlijk wat beter dan de 145. maar ook is het belangrijk wat je zelf vind hoe je m op je hoofd wil hebben.
ik zelf wil m achter mn hoofd. maar das mijn mening
Pagina: 1