[X800pro --> X800XT] vraag aan Asus X800pro TVD gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Allereerst wil ik even duidelijk maken dat ik de 'grote X800pro naar XT' topics voor een groot deel heb doorgebuffeld. Maar hier staat inmiddels zoveel ruis in dat ik geen antwoord op mn vraag kon vinden.

Die is als volgt:

Ik wil mn asus x800pro tvd naar een XT flashen.
Allereerst zou ik graag weten welke bios daar momenteel de beste voor is. De originele asus XT bios ? Of toch de bios die wordt aangeboden in de mod-beschrijving.

Verder zou ik graag weten wat de asus eigenaren die geflasht hebben als beter hebben ervaren ; de originele bios met 4 unlockte pipelines óf de XT bios met de bijbehorende speeds ? En dan dus de vraag welke bios te gebruiken.

Alvast bedankt !

:Y)

Promoter of no cheats and fair play

Verwijderd

yakamitsu schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:18:
Allereerst zou ik graag weten welke bios daar momenteel de beste voor is. De originele asus XT bios ? Of toch de bios die wordt aangeboden in de mod-beschrijving.
Ik zou me in eerste instantie gewoon aan de mod beschrijving houden, dus Gigabyte flash utility + bijbehorende Gigabyte bios.
Zelf heb ik in mijn gehardmodde Asus X800Pro (non Vivo) 2 verschillende XTPE biossen gehad, van totaal verschillende fabrikanten waaronder Gigabyte, met allebei een goed/zelfde resultaat. Merk bios komt er dus niet zo op aan.

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:59

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 06:52:
[...]

Ik zou me in eerste instantie gewoon aan de mod beschrijving houden, dus Gigabyte flash utility + bijbehorende Gigabyte bios.
Zelf heb ik in mijn gehardmodde Asus X800Pro (non Vivo) 2 verschillende XTPE biossen gehad, van totaal verschillende fabrikanten waaronder Gigabyte, met allebei een goed/zelfde resultaat. Merk bios komt er dus niet zo op aan.
je moet er wel voor zorgen dat het wel hetzelfde type/merk geheugen op die kaarten zit (of is dat bij alle hetzelfde?) anders kan het fout gaan...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Ik heb op mijn asus eerst de gigabyte erin geflashed (anders gaan de 4 pipes niet open) en daarna de nieuwste xt-pe bios voor een asus x800xt-pe erin geflashed.

Verwijderd

BiG-GuY schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 07:58:
je moet er wel voor zorgen dat het wel hetzelfde type/merk geheugen op die kaarten zit (of is dat bij alle hetzelfde?) anders kan het fout gaan...
Ik geloof dat het allemaal Samsung chippies zijn (but cmiiw).
Maar mijn non-vivo Pro, voorzien van 2.0ns mem, werkt al 9 maanden uitstekend met een XTPE bios die eigenlijk bedoeld is voor 1.6ns mem chips. Zo nauw luistert het dus niet. ;) :)

• langgelee2002
Bedankt voor de tips.

Ik zal dan dus de gigabyte bios gaan proberen. Heb ik toch nog een vraag die misschien niet zo duidelijk was in de openingspost.

In de modbeschrijving staan twee manieren om de kaart 4 pipes te geven. Met de eerste unlock je de 4 extra pipes, maar blijven de snelheden pro (waarna dus omhoog te gooien in windows). Met de tweede manier laad je gewoon je XT bios volledig in.
Wat geeft de beste resulaten ?

Verwijderd

Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Als je kaart het trekt kan je het beste gewoon een bios met xt speeds erin flashen. Dan hoeft je kaart zichzelf ook niet iedere keer ophoog te clocken zodra die in windows komt maar kan die lekker op 1 speed werken de hele tijd :)

Verwijderd

maare raak je dan niet je vivo mogelijkheid kwijt?

Verwijderd

Nee. Er zijn ook xt-pe vivo kaarten dus de driver ziet gewoon je pro als xt-pe en vervolgens ziet die ook die vivo chip die eropzit en installeert die ook.

• langgelee2002
Ik heb de gigabyte bios erin geflasht, de kaart draait prima op XT PE snelheden.

Scores in benches zijn nu:

3dmark2003 : 11366 (was 9546 op standaard pro snelheden)
3dmark2005 : 5720 (was 4611 op standaard pro snelheden)

Ik ga er uiteindelijk wel de originele asus X800XT bios overheen zetten (gaat dat met dezelfde flashsoftware , maar dan ipv de gigabyte de Asus bios ?)
Kaartje heeft denk ik nu ook nog wel wat extra mhzzen over, ik ga er eens mee spelen.
Bedankt allemaal !

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Welke merk kaart heb jij yakamitsu? Ik reageer even zo, want ik weet niet hoe ik anders contact met je kan opnemen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Coolmaster schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:38:
Welke merk kaart heb jij yakamitsu? Ik reageer even zo, want ik weet niet hoe ik anders contact met je kan opnemen.
in z'n start post staat een asus, je hebt er denk overheen gelezen ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Robin4
  • Nu online
GoldenSample schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:43:
[...]

in z'n start post staat een asus, je hebt er denk overheen gelezen ;)
Ben idd scheel van vreugde aan het worden. Maar bedankt voor je antwoord ik weet dus genoeg. :>

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Pagina: 1