Toon posts:

[2000/XP] Na verwijderen XP kan 2000 niet geformatteerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik had op mijn pc 2 besturings systemen staan: win 2000 pro. en win XP pro.
Het werkte prima samen totdat ik service pack 2 voor xp heb gedownload
en weer eens naar win. 2000 ging.
Nu kan ik niks meer met xp en loopt alles vast. (Bedankt BILL GATES!!)

Win 2000 werkt gelukkig nog wel en ik wou gaan formatteren maar dat is niet helemaal gelukt:
Ik heb 1 harde schijf die gepartitioneerd is in twee schijven. Ik heb nu de D schijf al geformatteerd
maar met command lukt het mij niet meer om de C schijf te formatteren. Hoe kan ik dus de c schijf formatteren buiten windows om?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
De C-schijf kan je misschien niet formatteren omdat je windows 2000 daar op geïnstalleerd staat en daar nu van draait?

Ik snap het alleen niet helemaal. Je had een dual boot van 2000 en XP. Je download SP2 voor XP en je XP doet het nu niet meer. Je hebt de D-schijf al geformatteerd, dus de 2 OS'en staan op de C? Dan kan je natuurlijk nooit vanaf windows 2000 de schijf waarvan windows draait formatteren.

Als je nog een oude windows 98 diskette hebt, kan je daarvan booten en dan gewoon format doen :)
Anders gewoon een bootable install CD van 2000 of XP erin doen, reinstallen en zeggen dat je op je C wilt installeren en dat hij die eerst moet formatteren.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ehm mag ik misschien eens vragen wat Bill Gates er mee te maken heeft?

Hoe ziet je boot.ini er bijvoorbeeld uit? Je zou met een bootdiskette de schijf moeten kunnen formatteren. Of tijdens de Windows installatie. Een dual boot waarbij 2000 eerst en XP (ongeacht het Service Pack) geinstalleerd worden zou gewoon moeten werken :)

Verder pas ik nog de titel aan:
Formatteer problemen > [2000/XP] Na verwijderen XP kan 2000 niet geformatteerd*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters