Athlon 64 hikt af en toe

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een nieuw moederbord, cpu en videokaart gehaald, maar af en toe hangt het systeem voor zo'n 200ms.

Specs:
-AMD Athlon 64 3200+ (socket 939, Winchester)
-Asus A8N SLI
-Aopen Aeolus 6600
-Windows XP Professional

Het komt in vrijwel elke situatie voor. Tijdens het surfen blijft de muiscursor even hangen, games stotteren heel af en toe, mp3's stotteren. Het gebeurt niet constant, maar wel vaak genoeg om me er aan te storen. Het systeem lijkt verder stabiel te zijn.

Wat kan dit zijn? Kan dit te maken hebben met de Cool 'n Quiet feature? Die krijg ik namelijk ook niet aan de praat, want de cpu blijft vrolijk op 2ghz draaien. De driver voor Cool 'n Quiet is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

om c&c te draaien moet je meerdere dingen instellen zowel in de bios als in windows zelf, alleen de driver installen gaat het niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Niet vergeten om de AMD Drivers voor je CPU te installeren? Dat lost nl. het C&Q probleem wel op verwacht ik.

Stotteren kan van alles zijn, een proces wat meedraait, een HD die gefragmenteerd is, te weinig geheugen etc.

Van die laatste twee geef je geen specs.

Hang- en opstartproblemen al in de FAQ gelezen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:29:
Niet vergeten om de AMD Drivers voor je CPU te installeren? Dat lost nl. het C&Q probleem wel op verwacht ik.

Stotteren kan van alles zijn, een proces wat meedraait, een HD die gefragmenteerd is, te weinig geheugen etc.

Van die laatste twee geef je geen specs.

Hang- en opstartproblemen al in de FAQ gelezen?
Oke bij deze:

Geheugen: 1024mb Corsair Valueselect
Harddisk: WD2000JD (SATA 200gb)
Voeding: Aopen 350watt

XP staat er vers op, dus geen vreemde processen of iets in die richting. Fragmentatie, ja op de niet-systeempartities dan, maar daar had mijn P4 2,8 die ik vanmorgen nog gebruikte ook geen problemen mee.
In de Hangen en Opstarten FAQ kan ik niets over dit probleem vinden.

Cool 'n Quiet heb ik nu trouwens aan de praat, ik was vergeten de power management settings op minimaal verbruik te zetten |:(

Maar dat hikken doet ie nog steeds...

[ Voor 16% gewijzigd door mjszwo op 18-03-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Chipset drivers al geïnstalleerd?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ja die staan er ook op, maar niet de nieuwste. Gewoon die van het driver CD-tje dat bij het moederbord zat. Ik zal die nieuwe eens installeren en kijken of dat wat helpt.

[ Voor 26% gewijzigd door mjszwo op 18-03-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

BIOS-upgrade? Website van Black Viper eens nalopen en wat niet noodzakelijke processen uitschakelen. Geheugen toch maar even testen, kan een comptabiliteitsprobleem zijn... alhoewel... Corsair _/-\o_ Alle nieuwe drivers geladen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik heb nu die nieuwe nForce drivers geinstalleerd en wonderbaarlijk genoeg lijken de hick-ups verdwenen te zijn... Toch wel vreemd dat er dan brakke nForce drivers worden meegeleverd bij moederborden...
De driver op de driver-cd was trouwens niet eens WHQL, er werd steeds gevraagd of ik wel door wou gaan omdat ze niet ondertekend waren. Beetje vreemd, maargoed, het lijkt nu goed te gaan :*)

Dank u allen voor het meedenken :)

Deze post is niet meer van belang, zie mijn eerstvolgende post voor actuele info.

[ Voor 19% gewijzigd door mjszwo op 25-03-2005 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Caponi schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:01:
Ik heb nu die nieuwe nForce drivers geinstalleerd en wonderbaarlijk genoeg lijken de hick-ups verdwenen te zijn... Toch wel vreemd dat er dan brakke nForce drivers worden meegeleverd bij moederborden...
De driver op de driver-cd was trouwens niet eens WHQL, er werd steeds gevraagd of ik wel door wou gaan omdat ze niet ondertekend waren. Beetje vreemd, maargoed, het lijkt nu goed te gaan :*)

Dank u allen voor het meedenken :)
Mja, installeer nooit drivers van een cd, maar download ze altijd, dan weet je zeker dat je altijd de laatste versie hebt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan niet ;), je moet eerst de drivers installen voordat je lanverbinding het doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:02:
dat kan niet ;), je moet eerst de drivers installen voordat je lanverbinding het doet ;)
Om die reden had ik inderdaad het driver cd'tje gebruikt :)

Overigens lijkt het probleem toch niet opgelost te zijn met de nieuwe nForce drivers. Het komt een stuk minder frequent voor, maar de hick-ups zijn er nog steeds.

Spanningslijnen zitten binnen de marges, behalve de 5v, die loopt net iets buiten de marges (4,76v idle/4,78v stressed), maar dat zou voor Athlon64 cpu's wat minder uitmaken volgens de Hangen en Opstarten FAQ.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Staat DMA goed(geen pio modus), niet alleen voor je HD checken maar ook voor je CD-rom DVd-writer etc kijken(primair/secundair kanaal in hardware-eigenschappen).

Verder kan het liggen aan instellingen in je bios als(hd blockmode>enabled) PCI burst etc
Veel van die PCI instellingen heb je, stuk of 5. PCI write buffer etc. Probeer eens wat te enablen, of juist disablen. Heeft mij vroeger van vreemde kwaaltjes in de pc beholpen!

Check ook eens enkele geheugen timings of geheugen burstings, die ervoor zouden moeten zorgen dat je geheugen sneller werkt of aangesproken wordt. Misschien zit er 1 tussen die het verneukt. Je weet het nooit zeker! Testen die hap. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
ToFast schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 01:16:
Staat DMA goed(geen pio modus), niet alleen voor je HD checken maar ook voor je CD-rom DVd-writer etc kijken(primair/secundair kanaal in hardware-eigenschappen).

Verder kan het liggen aan instellingen in je bios als(hd blockmode>enabled) PCI burst etc
Veel van die PCI instellingen heb je, stuk of 5. PCI write buffer etc. Probeer eens wat te enablen, of juist disablen. Heeft mij vroeger van vreemde kwaaltjes in de pc beholpen!

Check ook eens enkele geheugen timings of geheugen burstings, die ervoor zouden moeten zorgen dat je geheugen sneller werkt of aangesproken wordt. Misschien zit er 1 tussen die het verneukt. Je weet het nooit zeker! Testen die hap. :(
DMA staat allemaal goed, en blockmode is niet in te stellen in de bios. PCI instellingen zijn er ook nauwelijks, op het kiezen van een (non-)PNP OS, en manual IRQ troep. In iedergeval niet de dingen die jij beschrijft.

Het geheugen heb ik net handmatig geconfigureerd, dus even afwachten of dat iets uitmaakt. Zal wel een tijdje duren, want de frequentie van de hick-ups neemt toe naarmate de uptime van XP groter is.

edit:
Nee maakt niets uit, ik heb de eerste hick-up alweer waargenomen ;(

Kan dit aan de CPU liggen? Zoja, dan kan ik uiterlijk morgen het ding nog terugbrengen en neem ik een boxed versie. De CPU die ik nu heb is een tray versie.

[ Voor 12% gewijzigd door mjszwo op 25-03-2005 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Misschien ligt de oorzaak wel aan dit besproken probleem.

nieuws: AMD bevestigt noodzaak BIOS-update voor Athlon 64 rev. E

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Venice is hier nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Aight! schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:36:
[...]

Venice is hier nog niet leverbaar.
Klopt, ik heb een Winchester. Ik denk dat ik straks die cpu toch maar voor een boxed versie ga inruilen, kijken of het daar aan ligt.

Het geheugen dat ik gebruik is voor dit moederbord goedgekeurd door Asus, HD is verder ook goed. Enige wat behalve de CPU nog zou kunnen, is dat me voeding het niet trekt, maar 350watt lijkt me haast wel voldoende, hoewel ik wel een 20-pins > 24-pins verloopstukje voor de ATX connector gebruik.

[ Voor 36% gewijzigd door mjszwo op 25-03-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je soms een wireless pci kaart?

Ik had dit probleem namelijk ook met mijn vorige PC, zodra de wireless was ingeschakeld "hing" de PC af en toe, schakelde je hem uit dan verdwenen alle problemen als sneeuw voor de zon.

Ik heb geloof ik doen met MSCONFIG "wireless config zero" gedisabled, ik geloof dat dit geholpen heeft want dat process gebruikte soms de volle 100% van mijn cpu.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Heb je de nForce firewall software (Network Manager oid) geinstalleerd? Ik zag vandaag nml. een CPU spike iedere 10 seconden, dit was waarschijnlijk de firewall die info aan het loggen was, ook al stond de hardware firewall uit. Na uninstall van die software was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Schakel eens al je LAN verbindingen uit (alle netwerkkaarten, ook die van je chipset).
Ga es computeren en kijk of het probleem over is :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Die nForce firewall heb ik nog nooit naar gekeken, heb ik niet echt belang bij, dus dat is het probleem niet :)

Ik heb nu die tray CPU terug gebracht en een boxed versie gehaald bij een andere winkel, en het lijkt nu goed te gaan. Nog geen stotteringen in mp3's gehoord. Straks even een tijdje gamen en kijken of dat nu ook goed gaat.

Maarja ik vertrouw het nog steeds niet zo, dus ik wacht nog wel effe met juichen. Ik hoop dat de hick-ups nu wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Bah, nog steeds... Wel weer in mindere mate, maar ze zijn er nog steeds... Begin toch sterk aan mijn voeding te twijfelen, of die het wel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als je een andere voeding probeert, zorg dan dat de 12V lijn ervan min 17A kan leveren.
hoewel ik wel een 20-pins > 24-pins verloopstukje voor de ATX connector gebruik
Gebruik ik ook, geen last van.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Hacku schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:17:
Als je een andere voeding probeert, zorg dan dat de 12V lijn ervan min 17A kan leveren.

[...]

Gebruik ik ook, geen last van.
Maar je hebt wel een zwaardere voeding dan ik, en het schijnt dat een voeding harder moet werken wanneer je zo'n verloop stukje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, maar zoveel zwaarder wordt ze heus niet belast.

Sluit anders je voeding eens aan zonder het verloopstukje. (werkt perfect, aangezien je geen SLI opstelling hebt zal het systeem zonder die 4 extra pinnen ook draaien)

Als dat ook niks doet, probeer je best eens een zwaardere voeding.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een athlon 64 en ook bij mij ontstond dezelfde klacht nadat ik mijn windows xp sp1 versie had geupdate naar windows xp sp2. Ook hierbij had ik om de 2 seconden een korte 100% belasting van de cpu waardoor de cursor even bevroor :( . Ik ben na lang zoeken niet achter de oorzaak gekomen :? . Ik ben benieuwd of jij ook de windows xp sp2 gebruikt. Zo ja, zou ik je eens aanraden de Service Pack 2 eraf te gooien. Hiermee was bij het probleem weer van de baan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik gebruik inderdaad SP2, maar voel me ook niet echt geroepen om dat eraf te gooien... Ik heb nu dat verloopstuk er tussenuit gehaald, maar nog steeds haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat wordt dan eens een zwaardere voeding proberen, alhoewel de kans klein is dat het daaraan ligt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Hacku schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:08:
Dat wordt dan eens een zwaardere voeding proberen, alhoewel de kans klein is dat het daaraan ligt.
Maarja waar ligt het dan wel aan? Zoals ik al zei werkt me geheugen gegarandeerd op dit moederbord (volgens Asus), en voor de rest gewoon een standaard brandertje en harddisk. Geen PCI kaarten ofzo. Zou toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je geheugen (het merk dus) wordt ondersteunt door Asus, maar dat wil daarom niet zeggen dat je geheugen werkt. Mss is het wel brak ofzo.
Probeer Memtest eens, dan weet je of je geheugen in orde is of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 25-03-2005 21:48 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Hacku schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:48:
Je geheugen (het merk dus) wordt ondersteunt door Asus, maar dat wil daarom niet zeggen dat je geheugen werkt. Mss is het wel brak ofzo.
Probeer Memtest eens, dan weet je of je geheugen in orde is of niet.
Ik heb het gedraait, en hij kan geen fouten vinden na 4 full passes. Dus dat lijkt het ook niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat het resultaat van een zwaardere voeding is, ik zelf gebruik sinds kort een Antec smartpower 350 Watt (niet echt een vooruitgang, maar ja, budget :( ). Hiervoor had ik een FPS (Fortron Power Suply) 300 Watt. De andere voeding is er toen gekomen omdat ik verder nog al veel aan pc heb hangen. Ik had hiervoor erg veel last van het maar zo uitgaan van de pc, dit is nu minder, maar nog steeds niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:37:
Ik heb ook een athlon 64 en ook bij mij ontstond dezelfde klacht nadat ik mijn windows xp sp1 versie had geupdate naar windows xp sp2. Ook hierbij had ik om de 2 seconden een korte 100% belasting van de cpu waardoor de cursor even bevroor :( . Ik ben na lang zoeken niet achter de oorzaak gekomen :? . Ik ben benieuwd of jij ook de windows xp sp2 gebruikt. Zo ja, zou ik je eens aanraden de Service Pack 2 eraf te gooien. Hiermee was bij het probleem weer van de baan.
Ik heb een normale barton 2500+ @ 2.5ghz

Maar ook hier met SP 2 allemaal gehaper tijdens het afspelen van mp3'tjes enzo.
Dus ik draai op al mijn amd systemen nu maar sp 1 ...
Fijn... Dus niet ...

(Haperde wel minder vaak, denk hierbij aan om de 10 minuten ofzo 2 sec geschok ..)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 26-03-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 13:28

nIghtorius

Poef!

RS_003 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:43:
[...]

Ik heb een normale barton 2500+ @ 2.5ghz

Maar ook hier met SP 2 allemaal gehaper tijdens het afspelen van mp3'tjes enzo.
Dus ik draai op al mijn amd systemen nu maar sp 1 ...
Fijn... Dus niet ...

(Haperde wel minder vaak, denk hierbij aan om de 10 minuten ofzo 2 sec geschok ..)
heb hier een Athlon64 3500+ en die hapert alleen in de eerste 5 seconden wanneer XP net opnieuw is opgestart en daarna niet meer.

probeer eens:

• Alle randapparatuur die niet essentieel is voor de werking van je PC eruit te halen (alle USB apparaten, printers, etc.. niet de ToBo & muis ;) )
• Alle hardware in je PC die niet essentieel is voor de werking van je PC (modems, extra USB kaartjes, firewire kaartjes)
Als je een oude XP install draait.. (en vooral van een vorig systeem).. Herinstalleer XP opnieuw

als je eerste 2 punten gedaan hebt. en je het geluk hebt dat het systeem niet meer hapert probeer dan één voor één de hardware terug te stoppen totdat ie begint te haperen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik heb me eens wat verder verdiept in de problemen, en het blijkt dat MS zelf heeft toegegeven dat SP2 en Athlon 64 systemen niet goed samen gaan, en soms leiden tot een onbruikbaar systeem.

Ik weet niet of mijn probleem ook door SP2 komt, maar misschien is het dus geen hardware probleem, maar een software (XP) probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door mjszwo op 26-03-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MS zelf heeft toegegeven dat SP2 en Athlon 64 systemen niet goed samen gaan
Dat lijkt me onzin.
Waar heb je dat gelezen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Laatst online: 10-09 07:34
Ik heb ongeveer het zelfde probleem bij een pc van een vriend van mij:
- PC hapert af en toe op willekeurige momenten (niet om de paar minuten, maar wel enkele malen per dag wat behoorlijk irritant is), hij blijft dan een seconde hangen en de muis reageert nergens op.
- Belasting van de pc maakt niet uit, kan net zo goed gebeuren terwijl die vrijwel idle is als terwijl die volledig belast is.
- Verschillende driver versies voor alle hardware geprobeerd
- Cool & Quiet staat niet aan
- Herinstallatie Windows had geen zin
- BIOS Update had geen zin
- Geheugen & harddisk getest waren bijde goed, getest met memtest en testtool van seagate
- Voeding is sterk genoeg

Specs:
- Athlon 64 3000 socket 754
- Asus k8v
- Corsair VS 512 pc3200
- Windows XP SP2

Ik denk dat ik het moederbord maar RMA ga sturen, want ik weet echt niet meer wat ik nog kan proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door robbert op 26-03-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Hacku schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:03:
[...]

Dat lijkt me onzin.
Waar heb je dat gelezen?
o.a. hier.

en hier:
[rml][ XP] Ervaring met SP2 specifiek op 64-bits systemen*[/rml]
[rml][ XP-SP2] Niet compatible met amd 64[/rml]

ik heb nu /nodep toegevoegd aan mijn boot.ini, dat schijnt een oplossing te zijn, kijken hoe het nu loopt.

edit:
maakt niks uit, nog steeds haperingen.

[ Voor 41% gewijzigd door mjszwo op 26-03-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het doorlezen van de forum viel mij op dat veel mensen die hier hebben gereageerd in het bezit zijn van een asus moederbord. Ook één van de links die Capone gaf ([rml][ XP-SP2] Niet compatible met amd 64[/rml]), kwam het probleem voor bij iemand die asus moederbord had. Nu heb ik bij een vriend van mij navraag gedaan over het probleem, omdat ook hij in het bezit is van een amd64 en asus mobo (k8N e deluxe). Hij bleek helemaal geen last hebben van de klachten die ik heb. Naar mijn mening ligt het dus aan de overige hardware onderdelen (die wij mogelijk allemaal) in de computer hebben. :Y)

Ik zal daarom ff nadere specs geven van mijn systeem:
proc: Amd athlon 64 3000+
mobo: asus k8v se deluxe
werkgeheugen: 2 x kingston ddr 400
Graka: asus gf 6600 gt
*tv-kaart/tuner: asus tv kaart (http://pvrhw.goldfish.org...card_jpg_saa7133_ntsc.jpg)
*geluidskaart: Audigy 2 zs
netwerkkaart: sweex 100 mbit

*= hiervoor heb ik een msi k8n neo platinum gehad. Toen bleek dat de hardware met een sterretje erg veel problemen gaven bij het installeren van windows sp1 & 2. Ik sluit het verband hebben met het probleem van nu niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 23:21:
Tijdens het doorlezen van de forum viel mij op dat veel mensen die hier hebben gereageerd in het bezit zijn van een asus moederbord. Ook één van de links die Capone gaf ([rml][ XP-SP2] Niet compatible met amd 64[/rml]), kwam het probleem voor bij iemand die asus moederbord had. Nu heb ik bij een vriend van mij navraag gedaan over het probleem, omdat ook hij in het bezit is van een amd64 en asus mobo (k8N e deluxe). Hij bleek helemaal geen last hebben van de klachten die ik heb. Naar mijn mening ligt het dus aan de overige hardware onderdelen (die wij mogelijk allemaal) in de computer hebben. :Y)

*tv-kaart/tuner: asus tv kaart (http://pvrhw.goldfish.org...card_jpg_saa7133_ntsc.jpg)

*= hiervoor heb ik een msi k8n neo platinum gehad. Toen bleek dat de hardware met een sterretje erg veel problemen gaven bij het installeren van windows sp1 & 2. Ik sluit het verband hebben met het probleem van nu niet uit.
De enige hardware die bij ons enigzins overeenkomen zijn de CPU en videokaart :)

Athlon 64 3200+ (Winchester, Socket 939)
Aopen Aeolus 6600 (geen GT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 13:28

nIghtorius

Poef!

Caponi schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:18:
[...]

o.a. hier.

en hier:
[rml][ XP] Ervaring met SP2 specifiek op 64-bits systemen*[/rml]
[rml][ XP-SP2] Niet compatible met amd 64[/rml]

ik heb nu /nodep toegevoegd aan mijn boot.ini, dat schijnt een oplossing te zijn, kijken hoe het nu loopt.

edit:
maakt niks uit, nog steeds haperingen.
om DEP / PAE volledig uit te schakelen moet je deze regel:
code:
1
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

wijzigen naar:
code:
1
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=AlwaysOff

dit lost vooral problemen op met betrekking tot eMbedded VC (virtual WindowsCE, VirtualPC) en andere software/stuurprogramma's wat absoluut niet overweg kunnen met DEP/PAE

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:36
Draai je toevallig met een Maxtor 6Y of 6B serie hardeschijf (Diamondmax plus10 , sata). Daar bij had ik problemen mee icm de southbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Nee ik heb een Western Digital Caviar. (WD2000JD)

Overigens klopt het wat nIghtorius zegt, DEP is nu volledig greyed-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb een msi k8t neo fisr 2 met een amd64 3000+

Ik draai windows xp sp2 en heb totaal geen problemen met haperingen of iets anders.

Ik denk eerder dat het aan de bios of drivers van je moederbord ligt dat die hapert. (wellicht dat het nog gefixt moet worden).

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Caponi schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:51:
Nee ik heb een Western Digital Caviar. (WD2000JD)

Overigens klopt het wat nIghtorius zegt, DEP is nu volledig greyed-out.
En heb je nog steeds die haperingen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Hacku schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:53:
[...]

En heb je nog steeds die haperingen?
dat wel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin steeds meer te denken dat het aan een combo probleem ligt tussen mijn asus k8v moederborden en de gf 6600 gt videokaarten. Dit komt ook in het volgende topic

Athlon64 3200+ op Asus K8V SE Deluxe: regelmatig freezes

weer naar voren. Hier bleek dat het probleem van het regelmatig bevriezen van windows xp sp2 was opgelost naar het vervangen van de club 3d gf 6600 gt kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:52:
Ik begin steeds meer te denken dat het aan een combo probleem ligt tussen mijn asus k8v moederborden en de gf 6600 gt videokaarten. Dit komt ook in het volgende topic

Athlon64 3200+ op Asus K8V SE Deluxe: regelmatig freezes

weer naar voren. Hier bleek dat het probleem van het regelmatig bevriezen van windows xp sp2 was opgelost naar het vervangen van de club 3d gf 6600 gt kaart.
Ik ben een topic tegen gekomen waaruit bleek dat Aopen videokaarten vaak problemen veroorzaken. Misschien dat ik vanmiddag een Asus Extreme N6600 ga halen en die ga proberen. Anders zou ik het ook niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
zou idd die graka kunnen zijn, maar ik zou eerst overwegen een SP1 instalatie te doen. SP2 zuigt ernorm op sommige combinaties. Hier ook op 1 pc enorm instabiel! Blue screens tot aan restarts en verneukte dll's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caponi ik hoop dat jij meer geluk hebt met een andere videokaart dan ik. Ik had hiervoor namelijk een chaintech fx 5700 ultra (wat bak van een kaart) en die deed het ook niet onder windows xp sp1 en sp2 :( (ligt nu weg te roesten in de kast). Deze kaart heb ik zowel op een pentium 4 2.0 ghz getest op een amd 2600+ en een amd 3000+. Ik heb toen besloten een nieuwe te kopen de asus 6600 gt zoals je weet. En nu doet deze het ook niet. Kortom ik heb dikke pech met de windows sp2. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Termi schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:16:
Draai je toevallig met een Maxtor 6Y of 6B serie hardeschijf (Diamondmax plus10 , sata). Daar bij had ik problemen mee icm de southbridge.
Dit probleem heb ik ook (asus K8N-E nforce3 chipset icm 2 diamondmax 10 sata schijven). Heb je dit op kunnen lossen?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 23:21:

mmmm... ik had eerst ook een msi k8n neo platinum en heb deze omgeruild voor een asus k8v se deluxe.
had op de msi iedere x dat als ik een spel speelde dat ie me sata schijf eraf gooide :(
toen dus de asus gehaald en nergens meer last van.
specs :
asus k8v se deluxe
athlon 64 3200+
sb audigy 2 player
1 GB MDT ddr 400
sapphire radeon 9800 pro
netwerk onboard ;)
2x 80 gb wd ide
lite-on 24x brander
lite-on dvd speler
2x 120 GB wd sata
tagan tg480-uo1 :P

maar geen last van hikken in windows xp sp2.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb/had dat probleem ook. Nu door mijn SATA schijven even uit te zetten door de kabels los te maken is het probleem nagenoeg weg.

Mijn specs zijn:
-AMD Athlon 64 3500+ ( 939, Newcastle )
-Asus A8N-SLI deluxe
-Sapphire Radeon 800 Xl
- Audigy 2 ZS ( op PCI slot 3, die heeft geen sharing )
- 2 x Samsung 512 Mb memory
- 2 x Maxtor PATA
- 1 x Maxtor SATA
- 1 x Samsung SATA
- Zalman 400 wat

- XP SP2
- NForce 6.53 ( nu zonder ide en sound drivers )

Had eerst ook de Nforce 6.53 ide driver geinstalleerd.Mijn systeem had toen constant BSOD.
Heb daarna alles overnieuw geinstalleerd zonder de nforce ide driver.

Had toen geen BSOD meer alleen na een tijdje haperingen die steeds erger werden.
De CPU stond dan op 100%.
In de eventlog verscheen dan het volgende:
- The device, \Device\Ide\IdePort2, is not ready for access yet.
- The driver detected a controller error on \Device\Harddisk2\D.

Daar ik geen idee heb hoe je kan bepalen welke disk dit is heb ik beide SATA schijven uit geschakeld.
Heb begrepen dat Maxtor SATA schijven niet compatible zijn met Nforce 4 borden :(.

Heb nu geen haperingen meer alleen verschijnt er in de eventlog nu nog af en toe de volgende melding.
- The driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik heb nu de Asus Extreme N6600 gehaald, maar nog steeds die haperingen. Misschien dan inderdaad maar eens XP SP1 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
omg je kon beter éérst sp1 proberen, of kon je de videokaarten ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caponi kun je niet nog ergens een oude videokaart (bijv. een gforce 4 of 5) vandaan halen en er die ff inzetten onder sp2? Dan kun je in iedergeval zien of de videokaart de oorzaak is. B)

ps. het terug brengen van de K8n neo platinum heb ik ook geprobeerd. Hij heeft bij gistron meer dan 6 weken op de testbank gelegen. Uiteindelijk zeiden ze dat het een combo fout moest zijn :( . Ik heb nooit geen cent garantie op het mobo gekregen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ja ik kon die kaart gewoon ruilen :)

Een oude videokaart gaat een beetje problematisch worden aangezien er geen AGP-slot op dit moederbord zit maar PCI-express. Een andere PCI-express kaart heb ik hier niet liggen, maar ik heb er nu dus 2 geprobeerd, dus aan de kaart(en) lijkt het ook niet te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 10:06
Misschien geen hele belangrijke toevoeging aan deze topic. Ik heb het zelfde probleem denk ik.
Computer bevriest heel soms voor een (paar) seconde(n) en gaat daarna weer verder.

Ik heb me pc net een dag dus heb nog geen intervaltijden, ervaringen, etc..
Ik zal morgen deze post even met me specs bijwerken.

edit:

Specs:
- AMD Athlon 64 3200+ (socket 939, Winchester)
- MSI K8N Neo4
- XFX Geforce 6600GT/TD
- Windows XP Professional SP2 NL
- 1 GB (2 x 512 MB Dual Chanel Kit) Kingston Ram
- Soundblaster Live Platinium!
- Leadtek Winfast PC TV 2000 XP (overigens nog niet geconfigureerd :z)

edit2:

Mijn pc blijft overigens veel langer hangen. Soms zelfs reboot noodzakelijk. Wat mij opvalt is dat het vrijwel altijd bij HD activiteit gebeurd, ik vermoed dat me HD gaar is (oud IDE dingetje dus er komt dan gelijk een leuk SATA schijfje)..

[ Voor 51% gewijzigd door vriesdude op 02-04-2005 20:10 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Caponi, misschien kan je, wanneer de downgrade naar SP1 niet werkt, eens een andere HD aan je mobo hangen. Er zijn namelijk compitabiliteitsproblemen bekend met Maxtor SATA schijven en nForce4 / Intel ICH5R. Het zou me niet verbazen als je WD schijf hetzelfde conflict veroorzaakt. Jouw probleem lijkt namelijk verdacht veel op het probleem wat zich soms met deze combinatie voordoet... ;)

EDIT: Zie ook Fransie_ een paar posts hierboven

*Timmyboy_ moet beter leren lezen |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Tim_R op 02-04-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Timmyboy_ schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:11:
Caponi, misschien kan je, wanneer de downgrade naar SP1 niet werkt, eens een andere HD aan je mobo hangen. Er zijn namelijk compitabiliteitsproblemen bekend met Maxtor SATA schijven en nForce4 / Intel ICH5R. Het zou me niet verbazen als je WD schijf hetzelfde conflict veroorzaakt. Jouw probleem lijkt namelijk verdacht veel op het probleem wat zich soms met deze combinatie voordoet... ;)

EDIT: Zie ook Fransie_ een paar posts hierboven

*Timmyboy_ moet beter leren lezen |:(
Ik denk niet dat dat mijn probleem is, omdat deze schijf hiervoor aan een Asus P4P800 mobo hing, en die heeft dus de ICH5R chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik heb zelf een a8v deluxe wifi met 3200+ , draaiende met win xp pro sp2.
Dit ging goed tot ik de winXP pro updates (automatische updater van sp2) ging installen.
Daarvoor middagen rockstable gedraaid..........
Rare hangers van een paar seconden en vastlopers op random momenten na het installen van al die vage updates........
(soms na 3 uur, soms na 2 minuten)

Herinstall van winxp en updater van sp2 uitgezet (net als die irri textballonen) en tot nu toe nergens last van....
(fingers crossed)

Denk dat je probleem inderdaad bij sp2 ligt :/

[ Voor 14% gewijzigd door chrisstructor op 03-04-2005 15:33 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
chrisstructor schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:31:
Ik heb zelf een a8v deluxe wifi met 3200+ , draaiende met win xp pro sp2.
Dit ging goed tot ik de winXP pro updates (automatische updater van sp2) ging installen.
Daarvoor middagen rockstable gedraaid..........
Rare hangers van een paar seconden en vastlopers op random momenten na het installen van al die vage updates........
(soms na 3 uur, soms na 2 minuten)

Herinstall van winxp en updater van sp2 uitgezet (net als die irri textballonen) en tot nu toe nergens last van....
(fingers crossed)

Denk dat je probleem inderdaad bij sp2 ligt :/
Nou zoals jij het zegt ligt het niet per defenitie aan SP2, maar aan 1 of andere update die via Windows Update verkrijgbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom op nou, niet moeillijk doen en gewoon sp1 erop zetten, al die speculaties naar defekte hardware is nergens voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Caponi schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:36:
[...]
Nou zoals jij het zegt ligt het niet per defenitie aan SP2, maar aan 1 of andere update die via Windows Update verkrijgbaar is...
Ik geef alleen maar aan dat het met sp2 te maken kan hebben.........
Maar goed, vervang je moederbord maar als je denkt dat je probleem daar ligt... :/

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
chrisstructor schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:27:
[...]

Ik geef alleen maar aan dat het met sp2 te maken kan hebben.........
Maar goed, vervang je moederbord maar als je denkt dat je probleem daar ligt... :/
Waar heb je het over? Ik zeg alleen dat het volgens jouw beredenering eerder aan een update zou liggen dan aan SP2. Is toch een hele normale conclusie van mij? Dan hoef je niet meteen te doen alsof je aangevallen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Probeer anders eens een linux installatie (knoppix bootcd) of Windows XP 64 en kijk of het dan is opgelost. Dan weet je iig zeker dat het de software of de hardware is. Werkt het afspelen van mp3s/videos/etc. in linux/knoppix/xp64 perfect dan is het een windows xp probleem. Anders zal je je hardware stuk voor stuk moeten testen.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nou iig even SP1 installeren please . . . Als het (misschien) echt een oplossing is . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 02:09:
Misschien geen hele belangrijke toevoeging aan deze topic. Ik heb het zelfde probleem denk ik.
Computer bevriest heel soms voor een (paar) seconde(n) en gaat daarna weer verder.

Ik heb me pc net een dag dus heb nog geen intervaltijden, ervaringen, etc..
Ik zal morgen deze post even met me specs bijwerken.

edit:

Specs:
- MSI K8N Neo4
- XFX Geforce 6600GT/TD
- 1 GB (2 x 512 MB Dual Chanel Kit) Kingston Ram
- Soundblaster Live Platinium!
- Leadtek Winfast PC TV 2000 XP (overigens nog niet geconfigureerd :z)

edit2:

Mijn pc blijft overigens veel langer hangen. Soms zelfs reboot noodzakelijk. Wat mij opvalt is dat het vrijwel altijd bij HD activiteit gebeurd, ik vermoed dat me HD gaar is (oud IDE dingetje dus er komt dan gelijk een leuk SATA schijfje)..
nou mensen.. ik ben nieuwe hier.. maar nu ik het zelfde soort probleem heb werd het toch maar eens tijd voor een reg :) (oja.. heb dislexie dus bespaar je tijd met meldingen van leer lezen/schreven ;) )

maar niet voor niets ge-quote natuurlijk.

ik heb het ook... systeem hang's. het is bij mij ook bij hdd activiteit. ik zit dan muziek te luisteren en dan wil ik schakkellen naar een andere venster voor internet bijv. en dan stopt de muziek.. muis kan ik nog een paar sec bewegen.. en dan is het afgelopen... muurvast.. blijf gewoon de desktop in beeld houden... hdd led brand constand. enigste oplossing.. reset en als het me de keel uit komt.. power off ;)

Specs:

- Asus A8N SLI Delux
- Asus Geforce 6600GT/TD
- 1 GB (2 x 512 MB Dual Chanel Kit) Crossair
- Hitachi Deskstar 7K250 (160 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maat van mij had ook problemen met sp2 installeren heb toen op de site van microsoft up processor driver update gevonden voor een AMD 64 bit heb dit toen geinstalleerd en daarna SP2 geinstalleerd en voor de rest geen problemen met haperingen voor zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik heb XP SP1 nu geinstalleerd, en ongeveer 20 minuten F1 Challenge (formule 1 game) gedaan, en ik heb nog geen enkele hick-up waargenomen. Zou het nu dan echt opgelost zijn? :*)
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:54:
Een maat van mij had ook problemen met sp2 installeren heb toen op de site van microsoft up processor driver update gevonden voor een AMD 64 bit heb dit toen geinstalleerd en daarna SP2 geinstalleerd en voor de rest geen problemen met haperingen voor zo ver ik weet.
ja maar in dat geval werkt Cool 'n Quiet dan ook niet meer, want dat word aangestuurd door een speciale CPU driver.

[ Voor 59% gewijzigd door mjszwo op 03-04-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik heb het volgende systeem besteld en de onderdelen komen de komende week 1 voor 1 mijn huis binnendruppelen :

AMD 64 3200+
Asus A8N-SLI Deluxe
2x 512 TwinMos PC3200

Ik heb voor dit systeem de windows xp 64-bit versie alvast gedownload vanaf de microsoft site.
Mocht ik het probleem niet hebben, dan zal ik het posten, want mijn systeem komt aardig overeen met de spullen in de hiervoor genoemde systemen (Audigy 2 ZS enz.)

Ik raad jullie aan om, als je echt niets meer kan bedenken, ook de 64-bit windows te proberen, die is immers gemaakt voor je CPU, dus misschien werkt dat beter.

Suc6 !

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik heb sinds gisteravond geen enkele hick-up meer waargenomen, dus het probleem lijkt definitief opgelost te zijn. Erg vreemd dat SP2 zulke problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu vanmiddag een reinstall gedaan... en dus ook alle drivers geinstalled behalve de Nvida software raid (word om gevraagt als je forceware driverpack wilt installeren)

en vervolgens ook DEP uit geschakeld in de boot.ini zo als door nIghtorius op de vorige pagina van dit topic is beschreven.

het lijkt nu allemaal goed te werken :7 .. met SP2

maar goed ik klop het nog maar ff af en kijken of het na een paar dagen nog steeds goed gaat B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Caponi schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:45:
Ik heb sinds gisteravond geen enkele hick-up meer waargenomen, dus het probleem lijkt definitief opgelost te zijn. Erg vreemd dat SP2 zulke problemen veroorzaakt.
Mijn a8v deluxe liep steeds vast en ik dacht ook dat sp2 de oorzaak was.
Het bleek echter bios 1009 te zijn die niet lekker werkte....
Nou ja, in ieder geval beter dat je pc weer draait zoals het moet ;)

[ Voor 40% gewijzigd door chrisstructor op 05-04-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Als alles niet lukt, moet je het laten schrikken. Het wil wel eens helpen :D :o :+

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ik zei toch dat je beter eerst sp1 kon proberen, en daarna pas je grake omruilen :P SP2 zuigt gewoon ernorm hard. Veel mensen die zeggen, ah sp2 beter! En het lijkt goed te werken volgens hun, maar zei zien niet die framedrops, hickups en andere dingen die niet goed blijken te zijn, zoals wij ze herkenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE
  • Laatst online: 31-08 18:55

QkE

In your face Gnagna

Ik weet niet of dit helpt hoor, maar ik heb een paar keer gruwelijke problemen gehad met SP2. Sinds een tijdje doe ik dus geen SP2 update installs meer. Ik weet niet of jullie gebruik maken van je update om SP2 te installeren, maar er is verschil met de network install die je bij MS kan downloaden. Deze werkt dan ook altijd stukken beter. Misschien hebben jullie er wat aan, want ik draag alle AMD bezitters een warm hart toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
robbertkrebbers schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:13:
Ik heb ongeveer het zelfde probleem bij een pc van een vriend van mij:
- PC hapert af en toe op willekeurige momenten (niet om de paar minuten, maar wel enkele malen per dag wat behoorlijk irritant is), hij blijft dan een seconde hangen en de muis reageert nergens op.
- Belasting van de pc maakt niet uit, kan net zo goed gebeuren terwijl die vrijwel idle is als terwijl die volledig belast is.
- Verschillende driver versies voor alle hardware geprobeerd
- Cool & Quiet staat niet aan
- Herinstallatie Windows had geen zin
- BIOS Update had geen zin
- Geheugen & harddisk getest waren bijde goed, getest met memtest en testtool van seagate
- Voeding is sterk genoeg

Specs:
- Athlon 64 3000 socket 754
- Asus k8v
- Corsair VS 512 pc3200
- Windows XP SP2

Ik denk dat ik het moederbord maar RMA ga sturen, want ik weet echt niet meer wat ik nog kan proberen.
Ik heb het moederbord RMA gestuurd en middels een Abit KV8PRO retour gekregen. Echter lijkt het erop dat het probleem nog steeds niet opgelost is.
Ik begrijp er helemaal niks meer van, ik hoor hier wel allemaal geruchten dat het aan SP2 ligt. Maar waarom werken al die andere Athlon 64 systemen (met oa k8v deluxe, k8n, a8n sli deluxe) die ik in elkaar heb gezet wel goed en deze niet?
Ik heb bij mijn broertje bijna het zelfde systeem staan met: athlon 64 3200, k8v deluxe, corsair VS 512mb pc3200, radeon 9800pro (mijn oude systeem). Dit systeem werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
^^ Schop ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom bij de club gefrustreerde XP gebruikers.

Ikzelf kom ook dagelijks in aanraking met XP systemen en het aantal onverklaarbare fouten begint gewoon de spuigaten uit te lopen. En het argument dat het 9 keer goed gaat en dus ook een 10de keer goed moet gaan gaat dus totaal niet op bij XP.

Sterker nog, bepaalde systemen zijn gewoon niet vlot te krijgen onder XP terwijl ze dat wel doen als je daar dan even een 2000 opzet.

Maar aangezien 2000 tussen dit een een tijdje obsolete is en je verder alleen nog XP ziet en hoort moet je wel mee... met alle problemen van dien.

Nieuwste XP grap die ik de laatste dagen ervaar is foutmeldingen met geslipstreamde XP cd's met SP2 die tijdens de setup met foutmeldingen komen dat XP out of swap space is en dat XP die eerst moet vergroten...

Tijdens de setup ???????????

Persoonlijk komt XP mij de strot uit, maar ik kan klanten hoe langer hoe minder overtuigen bij 2000 te blijven... Ze horen in reclames dat XP zoveel beter is en dan sta je daar...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:13:
[...]

Welkom bij de club gefrustreerde XP gebruikers.

Ikzelf kom ook dagelijks in aanraking met XP systemen en het aantal onverklaarbare fouten begint gewoon de spuigaten uit te lopen. En het argument dat het 9 keer goed gaat en dus ook een 10de keer goed moet gaan gaat dus totaal niet op bij XP.

Sterker nog, bepaalde systemen zijn gewoon niet vlot te krijgen onder XP terwijl ze dat wel doen als je daar dan even een 2000 opzet.

Maar aangezien 2000 tussen dit een een tijdje obsolete is en je verder alleen nog XP ziet en hoort moet je wel mee... met alle problemen van dien.

Nieuwste XP grap die ik de laatste dagen ervaar is foutmeldingen met geslipstreamde XP cd's met SP2 die tijdens de setup met foutmeldingen komen dat XP out of swap space is en dat XP die eerst moet vergroten...

Tijdens de setup ???????????

Persoonlijk komt XP mij de strot uit, maar ik kan klanten hoe langer hoe minder overtuigen bij 2000 te blijven... Ze horen in reclames dat XP zoveel beter is en dan sta je daar...
Windows komt mij zelf ook regelmatig de strot uit, maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost.

Het vreemde vind ik gewoon dat op 2 vrijwel identieke systemen het op de ene perfect werkt en op de andere niet. Dat probleem moet toch op een of andere manier te verklaren zijn.

Ik heb trouwens ook nog een andere videokaart geprobeerd, een geforce 2 mx400 en daarmee gaf die zoals te verwachten de problemen nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook last van het stotteren, maar alleen bij het opstarten van windows (XP Pro, SP 2). Het introgeluid blijft dan ff hangen en verder geen problemen meer. Mijn systeem bestaat uit een A64 3000+ NewCastle en een ASUS K8V-X met 1GB geheugen. Verder een 200GB ATA Maxtor DM10 HD een Radeon 9600 en een Fortron 350W voeding. Mijn broer met zijn Athlon XP 2500+ Barton heeft er geen last van

SP 2 geef idd nogal eens problemen. Op mijn laptop (een Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000 met Pentium M 1.5, 512 MB RAM) had ik SP 2 geïnstalleerd nadat het op de andere pcs (zie hierboven) geen problemen opleverde. Maar ik heb hem terug eraf moeten pleuren omdat de laptop instabiel werd en applicaties vaak crashten of vastliepen. Over enkele weken terug geprobeerd en sinds geen problemen meer :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Ik heb af en toe ook van die stotteringen, helpt meestal bij mij wel eens als ik aan de sata kabel trek, der is iets met me promise sata controler + raptor of de kabel natuurlijk :)
Maar iig bij mij ligt het aan me sata kabel, mischien iets voor jullie om te kijken of alles wel goed zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Dat "stotteren", hebben jullie daar ook last van wanneer jullie bijvoorbeeld muziek hebben aanstaan een iets tiepen? Zo ja, dan kan dit liggen aan het cpu management van windows wat niet geheel goed overweg kan met de detectie d'r van (bekender probleem bij de asus nforce 2 bordjes). Laat even weten of jullie last van zo een dergelijk probleem hebben, kom ik met de oplossing.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:14:
Laat even weten of jullie last van zo een dergelijk probleem hebben, kom ik met de oplossing.. :)
:? :? Waarom geef je niet gelijk de oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te weten of dat wel het probleem is... Maar goed, de eventuele oplossing is als volgt. U moet dus allen naar uw "device manager" of "apparaatbeheer" gaan.. Nu staat er onder het eerste hoofdje "computer", iets van "uniprocessor pc" (of wat dat ook moge zijn in het nederlands), kan ook een andere waarde zijn, afhangende van wat xp heeft ingesteld.. Het kan zijn dat de letters acpi ontbreken, het kan zijn dat deze er bij staan.. In ieder geval, druk met je rechtermuisknop op de waarde die bij jou op je scherm staat, en dan "update driver"... Als je SP2 hebt vraagt ie je of je met het internet verbinding wil maken en dat soort bla bla, druk op "nee, niet deze keer" (no, not this time)... In de volgende stap moet je niet "software automatisch installeren" selecteren, maar "zelf kiezen welke software ik wil installeren"... Vervolgens krijg je een lijst met "compatible" hardware, selecteer dus in ieder geval, "acpi uniprocessor pc"... Druk dan op volgende en beëindigen, en windows zal wellicht de juiste aansturing installeren voor de CPUs.. Hopelijkt helpt dit....
Pagina: 1