Toon posts:

[XP] Windows blijft pagefilesize handhaven na wijziging?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een middagje -zonder resultaat -zoeken ben ik benieuwd of iemand een antwoord weet

Ik heb vandaag geprobeerd om mijn pagefilesize te veranderen. Dat was normaal geen probleem, maar sinds herinstallatie van Windows kan ik niet de gewenste grootte aanpassen. Beter: het aanpassen wil wel maar NA reboot heeft Windows de grootte weer zelf aangepast.

Ik ga als volgt te werk: eerst wis ik de pagefile van windows door No pagefile te selecteren. Na reboot geef ik de grootte op dmv Custom Size-init. size max size in te voeren en dan lijkt het goed te werken. De gewenste grootte staat keurig vermeld in Task Manager. Zodra ik reboot maakt Windows weer 767 MB ervan terwijl mijn gewenste grootte keurig staat vermeld. |:(

Ik heb geprobeerd om te wijzigen in safe mode als administrator, toegangsrechten bekeken, andere grootte van de pagefile, etc. niks lijkt te werken.
Nog wat info:
Computer: AMD XP1700, nforce2 chipset, 512 MB ram, ati 9600pro

Software:WinXP SP2, nforce 5.10 en ati Catalyst 5.3 drivers, verder wat software oa. Diskeeper en Cacheman

Weet iemand iets?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Uit je startpost haal ik dat je je pagefile instelt met behulp van een extern progje? Zo ja, probeer het dan eens via windows zelf in te stellen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
eeh, nee, ik doe dat via System Propeties->Advanced->Performance->Virtual Memory

Dus gewoon in de Windows omgeving :)

:? hoe zet ik nou een screenshot vanmijn Virtual Memory settings in mijn postje?- offtopic maarja ;)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Stom, omdat jij engelse termen noemt ging ik uit van een extern progje 8)7

offtopic:
Images kan je toevoegen door het volgende in je post te zetten:
[img]http://website.nl/plaatje.jpg[/img]

[ Voor 23% gewijzigd door Morax op 18-03-2005 23:01 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Bij mij lukte het wel toen ik de pagefile op een andere partitie dan de c-schijf zette. (Op de c-schijf werd inderdaad de omvang automatisch weer door Windows teruggezet).

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:53:
.......
:? hoe zet ik nou een screenshot vanmijn Virtual Memory settings in mijn postje?- offtopic maarja ;)
Printscreen voor het hele venster of ALT-Printscreen voor het actieve venster..
Dan plakken in een grafisch proggie en dan opslaan..

Of je neemt er een tooltje voor... bijv.: Snag-it..

-edit- Typo

[ Voor 4% gewijzigd door Jaywalker op 18-03-2005 23:16 ]

Koffie!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[XP] in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je misschien een dynamische disk? (even inloggen als administrator, en dan met start -> run -> diskgmtm.msc je disk beheer open doen - daar kan je het zien) ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:10:
Bij mij lukte het wel toen ik de pagefile op een andere partitie dan de c-schijf zette. (Op de c-schijf werd inderdaad de omvang automatisch weer door Windows teruggezet).
Bij mij lukte het wel toen ik de pagefile op een andere partitie dan de c-schijf zette. (Op de c-schijf werd inderdaad de omvang automatisch weer door Windows teruggezet).[/quote]

Ik heb jou aanpak ook geprobeerd en ziedaar het werkte :) maar zodra ik de pagefile weer op mijn c: partitie zette kon ik de omvang wijzigen wat ik wilde, windows maakt er telkens 768MB van |:(

Dus ben ik de ene na de andere applicatie geuninstalled om te kijken of er software was die dit probleem veroorzaakte, een :O methode maarja :) tijd over ;) en tot mijn verbazing bleek Symantec Antivirus 9.0 client het probleem. 8)7
ik dus even op zoek bij hun site en ziedaar:
linkje

dus probleem opgelost! :) mijn pagefile staat zoals ik het wil hebben. Iedereen bedankt voor de reacties!
offtopic:
screenshotje maken gaat prima hoor maar hoe zet ik em nou in mijn post? heb geen website waar ik em naar kan linken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 22:32 ]

Pagina: 1