azureus en wlg500 nat probleem2

Pagina: 1
Acties:

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:34
Hallo,

Ik krijg nog steeds geen snelle verbinding met azureus. Ik weet niet wat ik in moet vullen in de setup van mijn router.

dit zie ik staan:
Trigger Port Protocol Incoming Port Protocol Description

Wat vul ik nu waar in?
ALs ik bij azureus port 6881 invul, geeft hij aan dat de port blacklisted is.
Welke port of portrange moet ik dan invullen bij azureus?
En wat moet ik bij mijn router invullen?
Wat is het verschil tussen een trigger port ern een incoming port en hoe kom ik aan die ports?
En vul ik udp of icp in en waar?

Veel vragen, maar ik word er een beetje radeloos van.

ALvast bedankt!!

Verwijderd

Zelf al een beetje gezocht en je handleiding van je router door genomen?? Ik geloof het niet, maar bij deze een korte uitleg, info btw gevonden in notime op asus.com en de site van azureus.:
Kijk bij de conection settings van azureus wat de "incoming listen TCP port".
Log in op je WL 500G en ga naar NAT setting - Virtual server.
Vul bij local ip het ip nr in van de comp waar azureus op draait.
vul bij port range de poort die je in azureus gevonden hebt in,
en bij description een leuke omschrijfing. vb: azureus

Let wel op dat je Virtual server enabled ook het vakje "yes" hebt geselecteerd...

click dan op het knopje "add" en dan op finish.

Zo zou die moeten werken als je je router hebt gerestart....

Hoop voor je dat het werkt..

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:34
heel erg bedankt, maar vul ik dat bij incoming port in of bij outgoing port en moet ik er dan tcp of udp achterzetten.?

Hoe weet ik welke port ik bij azureus openmoet zetten? Die vul ik toch zelf in?

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje met port forwarding. In mijn situatie heb ik een router tussen mijn modem en mijn pc hangen: modem-router-pc
Bij het port forwarden vul ik de gewenste poorten in die ik open wil hebben en mijn ip, maar mijn local ip schijnt niet goed te zijn. Ik heb daar het ip adres ingevuld die ik kreeg te zien bij ipconfig. Alleen als ik mijn router eruit haal, dus mijn pc rechtstreeks op mijn modem aansluit, en dan het ip adres invul die ik bij ipconfig krijg, dan lukt het port forwarden opeens wel. Weet iemand misschien wat er mis is met mijn ip?