Aleerst wil ik mededelen dat ik een enorme fan ben geworden van de best buy guides. Dat men de goedkoopste prijzen neemt bij het samenstellen vind ik doodnormaal omdat de prijzen in het begin dan wat goedkoper zijn en 2 maanden later dan weer een beetje te duur. Dus dat compenseerd wel goed. Maar het is wel jammer dat er nergens zo een gemiddelde prijs wordt weergegeven in de pricewatch. Of nog beter in de samenvattende tabellen in de best buy guide. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Misschien is het eenvoudigst om gewoon in de pricewatch een gemiddelde prijs neer te zetten zodat ik dat niet zelf hoef te berekenen. Dit zou toch een kleine meerwaarde bieden aan de al zeer goede tweakers.net website.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Ik gok een gemiddelde van alle prijzen bij de verschillende shops die het product kunnen leveren. Lijkt me an sich geen slecht idee eigenlijk
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Sloop dan wel de 3 duursten eruitYoeri schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:12:
Ik gok een gemiddelde van alle prijzen bij de verschillende shops die het product kunnen leveren. Lijkt me an sich geen slecht idee eigenlijk
Soms heb je bv 4 producten van 200 en daarboven 3 producten van 500 oid. Lijkt me niet handig
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Dan worden de verzendkosten toch een belangrijk issue. Door het gemiddelde te nemen kun je in 1 keer klaar zijn. Goed idee dus IMHOdjluc schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:35:
Wat is de waarde van het gemiddelde van diverse winkels? Bestel gewoon bij de goedkoopste?
een gemiddelde is handig om de totaalprijs van je systeem samen te stellen. Als ik een BB systeem zie, zie ik de laagste prijs, waarbij ik wel handenvol euro's moet uitgeven aan bennzine/verzendkosten. Als je van ieder onderdeel een gemiddelde prijs neemt van bijv de goedkoopste 5 shops, krijg je daarmee imho een veel beter beeld van het bedrag dat je kwijt bent om het systeem ook daadwerkelijk in je huiskamer te zien staan...
doet niet aan icons, usertitels of signatures
yep, dat is precies wat ik bedoel. Toen ik mijn nieuwe pc vorige maand wou aanschaffen was ik behoorlijk enthousiast van de pikant lage prijs voor een topsysteem. Maar toen ik een prijsofferte liet maken in een pc-winkel die alle artikelen aan een deftige prijs geeft kwam ik toch een 220 euro verschil uit met de prijzen vermeld in de best buy guide. Daarom zou een gemiddelde prijs in de best buy guide of price-watch zeker geen slecht idee zijn. In tegendeel, het zou een zeer goed idee zijn die tweakers.net dat net ietsje meer geeft
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 01:09 ]
Verwijderd
Wat voor mij een verbetering zou zijn van de BBG: ga ervan uit dat je een pc als één bestelling plaatst bij één winkel en kijk dan 's welke winkel het goedkoopst is. Dan komt er niet dik 100 euro aan verzendskosten over heen. Voor de laagste prijs per onderdeel kun je dan natuurlijk nog in de Pricewatch kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 15:20 ]
Dat is nogal lastig omdat iedere winkel zijn eigen assortiment heeft. Een guide toespitsen op één specifieke winkel is imo niet bepaald objectief.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:19:
Wat voor mij een verbetering zou zijn van de BBG: ga ervan uit dat je een pc als één bestelling plaatst bij één winkel en kijk dan 's welke winkel het goedkoopst is. Dan komt er niet dik 100 euro aan verzendskosten over heen. Voor de laagste prijs per onderdeel kun je dan natuurlijk nog in de Pricewatch kijken.
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik denk dat Asmodeus bedoeld: je eisen voorleggen aan pak-em-beet de top 10 winkels uit de shopsurvey (is tevens extra stimulans), en dan de prijzen vergelijken van het complete pakket.
ja, dit is zeker ook geen slecht idee.
Maar ik denk dat het elke 2 maanden opnieuw enorm veel werk is om dit bij de 10 goedkoopste winkels te doen.
Maar zo een eenvoudige functie schrijven voor de gemiddelde prijs te berekenen moet toch zeker lukken vind ik. En misschien optioneel ook nog onderaan bij de samenvattende prijzentabel in de BBG de assemblagekosten er tussen haakjes bijzetten.
Maar ik denk dat het elke 2 maanden opnieuw enorm veel werk is om dit bij de 10 goedkoopste winkels te doen.
Maar zo een eenvoudige functie schrijven voor de gemiddelde prijs te berekenen moet toch zeker lukken vind ik. En misschien optioneel ook nog onderaan bij de samenvattende prijzentabel in de BBG de assemblagekosten er tussen haakjes bijzetten.
Niet de goedkoopste, maar de top 10 uit de shopsurvey. Dus alleen winkels met een hoge waardering dingen mee. Lijkt me een aardige stimulansVerwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:25:
ja, dit is zeker ook geen slecht idee.![]()
Daarmee geef je tevens aan dat klantvriendelijkheid onder tweakers gewaardeerd wordt.
Verwijderd
Exact.RoamoR schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:00:
Ik denk dat Asmodeus bedoeld: je eisen voorleggen aan pak-em-beet de top 10 winkels uit de shopsurvey (is tevens extra stimulans), en dan de prijzen vergelijken van het complete pakket.
En zorg je dat nieuwe shops er heel moeilijk tussen kunnen komen.
Ik zie er wel iets in om het gemiddelde van de eerste 3, of 5, goedkoopste te nemen.
Ik zie er wel iets in om het gemiddelde van de eerste 3, of 5, goedkoopste te nemen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat lijkt me onhaalbaar, omdat je dan zeker en vast met verschillen in configuraties gaat zitten en niet meer echt kunt beoordelen.
Het gemiddelde van de prijs berekenen lijkt me nuttiger en haalbaarder
Het gemiddelde van de prijs berekenen lijkt me nuttiger en haalbaarder
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Simpelweg tien offertes met elkaar vergelijken is niet de bedoeling van de BBG. Wij willen advies geven over de beste (combinatie van) onderdelen, geen reclamepraatje houden voor Shop X.RoamoR schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:00:
Professioneel Hyves-weigeraar
Wouter, Yoeri, wat van mijn sugestie hierboven om het gemiddelde te nemen van bijvoorbeeld de 5 goedkoopste shops per onderdeel in de pricewatch? Je krijgt dan imho een realistischer beeld over wat het systeem daadwerkelijk gaat kosten?
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Verwijderd
aangezien ik dit geen eigen topic waard vind is het misschien een idee om in de tabel opd e eerste pagina de computernamen (dus workstation etc.) ook te linken aan de pagina waar ze op staan. En dus niet alleen helemaal onderaan (ik ben een fervent klikker op die tabel en kom er telkens weer achter dat het niet werkt).
Pagina: 1