[XP] Blauw scherm bij nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 16:13
Ik heb op AMD Athlon 1800+ 512 intern Windows XP geinstalleerd, dit is allemaal goed gegaan, alleen als ik nieuwe hardware hardwarematig toevoeg, bv modem, geluidskaart, start de pc op, zegt in Windows nieuwe hardwargevonden, dan komt het scherm het systeem is hersteld van een ernstige fout, en 2 seconden later blauw scherm en reboot.
Dit is bij alle PCI sloten zo
Ik heb verschillende dingen hardwarematig toegevoegd, geluidskaart, modem enz, het probleem blijft echter hetzelfde.

Als ik echter hardware heb die niet standaard door Windows herkent wordt, en Windows het niet kan installeren heb ik dit probleem niet, tot dat ik het weer goed heb geinstalleerd, systeem gereboot, windows komt met nieuwe hardware gevonden, blauw scherm.

Ik heb het blauwe scherm op het moment niet voor me, dus ik weet niet precies wat erin staat

De resultaten die ik vind bij de search is alleen tijdens de installatie van de nieuwe hardware het probleem, het zou dan aan de drivers liggen, maar dit is dus niet in mijn geval.

Iemand een idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Noteer eventuele custom instellingen en reset je BIOS eens naar defaults :)
Kijk ook even bij de mobofabrikant of er nog eventuele BIOS updates zijn

[ Voor 43% gewijzigd door roelio op 18-03-2005 18:34 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18
Zet eerst je BIOS op defaults.

Laat daarna Windows als het crasht een blauw scherm produceren ipv te rebooten.

Hier is de marsroute om dat in te stellen: Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Geavnaceerd --> Opstart en Herstel Instellingen --> VInk hier af "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Nu krijg je een blauw scherm met een code en een naam. Loop in de FAQ van dit forum de BSOD guide door, Google wat met beide termen en laat hier weten wat je gevonden hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door EricJH op 18-03-2005 18:47 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 16:13
Het was idd de bios resetten

Vielen dank aan GoT!!!!!!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Who's general failure, and why is he reading my disk?