Of probeer Puppy Linux eens, erg leuk spul voor bar weinig ruimte.boazkl0p schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:34:
[...]
ieder besturingssyteem werkt wel. Om het zo licht mogelijk te houden zou je kunnen kijken naar DSL (damn small linux)
Dat met die weersvoorspellingen krijg ik allemaal goed werken. Enigste probleem is dat ik geen foto's te zien krijg. Ik gebruik firefox, en heb de juiste resolutie al geprobeerd. Enige hulp is welkom.Basz0r schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:39:
Ik heb voor de geïnteresseerden de software online gezet. Ook heb ik er een handleiding bij gedaan voor het instellen van de temperatuur/luchtvochtigheid! Aangeraden is om dit eerst even te lezen
www.basvdburg.nl/lapmod/D...jst (Lapmod) Software.zip
Laat het even weten als je fouten/problemen in het script tegen komt!
Ik weet niet zeker of het aan het script ligt, of aan mij. Maar volgens mij doe ik alles goed...
Ik probeer het scriptje werkend te krijgen maar dat lukt niet helemaal.Basz0r schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:38:
Om even wat leven in dit topic te wekken. Heb ik ook een digitale fotolijst gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben niet super creatief, vandaar dat ik het moederbord heb opgehangen met touwtjes. En het werkt nog goed ook!
Wat je ziet is een script wat ik zelfgebouwd heb. Met foto's die om de 15 seconden veranderen.
Ik neem aan dat je index.php in je browser moet opstarten, alleen krijg ik dan de error
Code: 0
Line:19
Char:46
doe ik iets verkeerd....?
Ik heb het script even getest hier, maar ik krijg geen foutmeldingen oid. Op welk besturingssysteem draaien jullie het script? Misschien dat het aan de map structuur kan liggen.
windows 7 64 bit hier.Basz0r schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:13:
Ik heb het script even getest hier, maar ik krijg geen foutmeldingen oid. Op welk besturingssysteem draaien jullie het script? Misschien dat het aan de map structuur kan liggen.
Da's niet m'n laptop, want die is dood gegaan terwijl hij open lag. Schroefje viel er op, kortsluiting, en nooit meer wat gedaan
Maar dus gewoon mijn pc.
[ Voor 20% gewijzigd door boazkl0p op 04-07-2010 20:26 ]
je geeft als adres gewoon een link naar de locatie waar je foto's staan op je hdd, dus bv C:\foto'sAnoniem: 364770 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:44:
[...]
Ja maar zoals ik al zij het is een oud dingetje en die gaat nog via een telefoon lijn op internet dus is er geen andere maniet en kan je mischien het programatje wat ik nogdig heb een linkvoor sturen want dan kan ik er morgen aan beginnen![]()
en dan als die bijna klaar is post ik wel een leuk fototje
Klopt, wat ik had geschreven was wat vaag. Even voor alle duidelijkheid: je hebt er geen internetverbinding voor nodig. Je opent gewoon een pagina die op je laptop staat met een browser.
De internetverbinding is inderdaad niet nodig, maar voor mijn script is het wel handig om de temperatuur en luchtvochtigheid op te halen 
Het beste is ook om de map met foto's in de map van het script te laten staan en er een snelkoppeling naar te maken (ik heb nog geen absolute verwijzing getest). Maar als het ook met een absolute verwijzing werkt is het ook prima
.
Het beste is ook om de map met foto's in de map van het script te laten staan en er een snelkoppeling naar te maken (ik heb nog geen absolute verwijzing getest). Maar als het ook met een absolute verwijzing werkt is het ook prima
Anoniem: 46308
Ik geloof dat je er nog wel een bug in hebt zitten. Het was zondag niet echt 16 graden celsius met een luchtvochtigheid van 77%...
Bij mij werkt 'ie nog niet...
Hij geeft tijd en datum wel goed aan maar er komen geen foto's tevoorschijn.
Gebruik Firefox en Win7 64bit, enig idee waar het aan kan liggen?
Heb als locatie van de foto's gewoon het pad naar de map fotos gedaan, en die zijn de juiste resolutie.
Graag je hulp hierbij, want het ziet er echt vet uit zoals het hierboven gepost is...
Heb als locatie van de foto's gewoon het pad naar de map fotos gedaan, en die zijn de juiste resolutie.
Graag je hulp hierbij, want het ziet er echt vet uit zoals het hierboven gepost is...
Ik heb precies hetzelfde probleem met precies hetzelfde besturingssysteem met precies dezelfde browserHaalbers schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:42:
ik heb hem online staan. probeer het hier is mee.
www.icetail.net/lapmod
www.icetail.net/lapmod
nee klopt toen had ik hem ook nog niet ingesteld.. heb hem nu goed ingesteld en lijkt het goed te doenAnoniem: 46308 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:49:
Ik geloof dat je er nog wel een bug in hebt zitten. Het was zondag niet echt 16 graden celsius met een luchtvochtigheid van 77%...
Die van icetail werkt wel...! alleen kun je nu dus niet je eigen foto's en weer instellen...
Apart, zou dit toch liggen aan de settings in init.php?
klopt, het weer moet je instellen in de php file'tjes, foto's zet je in de map fotos.Haalbers schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:57:
Die van icetail werkt wel...! alleen kun je nu dus niet je eigen foto's en weer instellen...
dan kopieer je hem naar je webserver en voila het werkt.
host je hem zelf ga je gewoon naar http://localhost/mapnaam
host je hem bij een host bedrijf ga je naar http://hostnaam.nl/mapnaam
Ik heb hem nu op m'n localhost, en het weer doet het nu al, dankjewel!icetail schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:27:
[...]
klopt, het weer moet je instellen in de php file'tjes, foto's zet je in de map fotos.
dan kopieer je hem naar je webserver en voila het werkt.
host je hem zelf ga je gewoon naar http://localhost/mapnaam
host je hem bij een host bedrijf ga je naar http://hostnaam.nl/mapnaam
Alleen foto's geeft hij nog steeds niet weer, welk pad moet ik in de init.php zetten dan?
De map heet ABC, dan moet het toch gewoon ABC/fotos/ zijn?
als het goed is heb je een zip gedownload. daar zit een map in en in die map zit een map fotos. daar moet je je foto's in zetten. dan hoef je niks te veranderen
Ziet er leuk uit om op mijn (toekomstige) scherm te draaien.
Wellicht wat offtopic, maar bestaat er vergelijkbare software/scripts waardoor dit ook werkt bij videobeelden (mpeg/avi/wmv)?
Wellicht wat offtopic, maar bestaat er vergelijkbare software/scripts waardoor dit ook werkt bij videobeelden (mpeg/avi/wmv)?
Angry Rabbit
Hoe hebben mensen de digitale fotolijst van basz0r werkend gekregen? Want als ik hem open krijg ik wel de tijd te zien maar dat is ook alles geen foto's. Hoe doe je dat?
[ Voor 78% gewijzigd door tweakG5 op 06-07-2010 18:03 ]
Ik heb nu dit:
<?php
// Wat globale instellingen!
define("Foto_Delay", 15000);
define("Foto_Dir", "../fotos/");
// De pagina's met weerinformatie. In de README staat beschreven waar deze staan voor jou woonplaats!
define('METEO', 'http://www.meteo24.nl/nl/31X3956.html');
define('WEERONLINE', 'http://www.weeronline.nl/Go/ExternalWidgets/Weather?settings=AabrPQA%3D');
// Laad de benodigde klassen
include("Lib/Foto_Loader.php");
include("Lib/Weather.php");
?>
<?php
// Wat globale instellingen!
define("Foto_Delay", 15000);
define("Foto_Dir", "../fotos/");
// De pagina's met weerinformatie. In de README staat beschreven waar deze staan voor jou woonplaats!
define('METEO', 'http://www.meteo24.nl/nl/31X3956.html');
define('WEERONLINE', 'http://www.weeronline.nl/Go/ExternalWidgets/Weather?settings=AabrPQA%3D');
// Laad de benodigde klassen
include("Lib/Foto_Loader.php");
include("Lib/Weather.php");
?>
[ Voor 192% gewijzigd door tweakG5 op 06-07-2010 19:20 ]
Je draait de software wel op een webserver?Haalbers schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:42:
Trouwens, als je foto's gewoon in de map fotos/ staan en mijn script in fotolijst/ blijft de url naar de map nog steeds fotos/ en NIET fotolijst/fotos/
(Even dikgedrukt voor de duidelijkheid
@tweakG5 staat de map fotos/ in dezelfde map als index.php? Zo ja, dan moet je de ../ weghalen bij define('Foto_Dir'
[ Voor 21% gewijzigd door Basz0r op 06-07-2010 23:55 ]
Ok, ik heb het hier ook eindelijk werkend. Ik kreeg het lokaal niet voor elkaar, maar toen ik het eenmaal op mijn webserver had gezet deed alles het meteen. Kan iemand me hier even wat uitleg over geven? Waarom doet hij het niet als ik hem hier lokaal in firefox open, maar als ik hem open vanaf mijn server in firefox doet hij het
Ik heb hem nu lokaal (localhost) en daar doet 'ie het helemaal!
Het was volgensmij ../ wat ik niet had, en daarna uiteraard nog de mapnaam voor de map fotos...
Dus ../MAPNAAM/fotos/ op localhost, en nu doet hij het!
Hartelijk bedankt
Het was volgensmij ../ wat ik niet had, en daarna uiteraard nog de mapnaam voor de map fotos...
Dus ../MAPNAAM/fotos/ op localhost, en nu doet hij het!
Hartelijk bedankt
Omdat de script PHP bestanden nodig heeft om te kunnen werken, deze leest de webserver uit en zorgt ervoor dat de webserver doet wat de code vraagt. Firefox heeft dit niet omdat dit alleen in dit geval de HTML, CSS en de plaatjes laat zien.boazkl0p schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:17:
Ok, ik heb het hier ook eindelijk werkend. Ik kreeg het lokaal niet voor elkaar, maar toen ik het eenmaal op mijn webserver had gezet deed alles het meteen. Kan iemand me hier even wat uitleg over geven? Waarom doet hij het niet als ik hem hier lokaal in firefox open, maar als ik hem open vanaf mijn server in firefox doet hij het
Zonder webserver die PHP ondersteund zal mijn script namelijk nooit werken
Hmm alles is nu werkend alleen krijg ik dat plaatje niet te zien met de wilk en de zon en de luchtvochtigheid niet.
Dit is de link:
http://lapmod.site11.com
Dit is de link:
En dan krijg je het volgende te zientweakG5 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:31:
Hmm alles is nu werkend alleen krijg ik dat plaatje niet te zien met de wilk en de zon en de luchtvochtigheid niet.
Dit is de link:
Beetje jammer...You are seeing this page because the system administrator of 000webhost.com is currently checking this website for malicious content.
Ik kan de site gewoon zien. Kan je het nog een keer proberen?
Trouwens heb ik nog wel een style sheet voor mensen met een 800x600 monitor:
Dit moet je in het bestand stylesheet zetten.
Trouwens heb ik nog wel een style sheet voor mensen met een 800x600 monitor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| body { width:100%; height:100%; overflow:hidden; padding:0px; margin:0px; color:#FFF; font-family:Lucida Sans Unicode; } * { margin:0px; padding:0px; } #fotos img { width:800px; height:600px; } #InfoBar { position:absolute; right:0px; top:78px; z-index:78; width:300px; background-image:url(bg.png); -moz-border-radius-topleft:15px; -moz-border-radius-bottomleft:15px; padding:10px; padding-right:0px;} #InfoBar #blocks { margin-left:20px; } #blocks .block { width:125px; height:80px; float:left; border-bottom:1px solid #FFF; border-right:1px solid #FFF; } .block ul#tijd { font-size:70px; letter-spacing:-5px; background-color:#000; list-style:none; font-weight:bold; margin-top:-5px; margin-left:0px; } ul#tijd li { float:left; } ul#tijd li.minuut { font-size:30px; letter-spacing:-5px; margin-top:10px;} .block p.datum { font-size:18px; font-weight:bold; margin-top:7px; margin-left:15px; } .block h1.weer { font-size:50px; letter-spacing:-6px; margin-top:10px; text-align:center; } h1.weer img { height:45px; width:45px; margin-left:5px;} .block h1.luchtvochtigheid { font-size:45px; letter-spacing:-8px; background:url(images/regenicon.png) no-repeat; background-position:left center; padding-left:20px; margin-top:10px; margin-left:15px; } #blocks .noright { border-right:0px; } #blocks .nobottom { border-bottom:0px; } |
Dit moet je in het bestand stylesheet zetten.
[ Voor 92% gewijzigd door tweakG5 op 08-07-2010 11:18 ]
Ja nu ik ook. Maar dat controleren duurde 2 tot 4 uur zeiden ze. Ze deden dat allemaal handmatigtweakG5 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:03:
Ik kan de site gewoon zien. Kan je het nog een keer proberen?

Ok dus ik moet wachten en later kan ik dus die plaatjes zien.boazkl0p schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:17:
[...]
Ja nu ik ook. Maar dat controleren duurde 2 tot 4 uur zeiden ze. Ze deden dat allemaal handmatig
Ze zijn al lang klaar met controleren hoor. Waarschijnlijk ligt het aan de instellingen in het .ini bestand. Heb je die standaard gelaten, of ze naar je eigen woonplaats aangepast? Standaar zou namelijk wel moeten werken.tweakG5 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:12:
[...]
Ok dus ik moet wachten en later kan ik dus die plaatjes zien.
so far so good
alleen nog ff het moederboard achter het lijstje zien te werken.
En ja ik weet dat de datum en tijd nog niet goed zijn

sorry voor de slechte kwaliteit... genomen met m'n iphone
alleen nog ff het moederboard achter het lijstje zien te werken.
En ja ik weet dat de datum en tijd nog niet goed zijn

sorry voor de slechte kwaliteit... genomen met m'n iphone
[ Voor 12% gewijzigd door icetail op 08-07-2010 21:15 ]
mm gave idee zo'n laptop mod.
Als het bovenstaande script geïntegreerd zou zijn met de webinterface van me jb media light manager pro
http://cms.jbmedia.de/ind...task=view&id=95&Itemid=74
Dan zou ik ook gelijk me lampen kunnen bedienen
Ow wacht ik vergeet touchscreen
Als het bovenstaande script geïntegreerd zou zijn met de webinterface van me jb media light manager pro
http://cms.jbmedia.de/ind...task=view&id=95&Itemid=74
Dan zou ik ook gelijk me lampen kunnen bedienen
Ow wacht ik vergeet touchscreen

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
http://janpaulposma.nl/photoframed/ << hier zit buienradar op. In de download versie zit hij er niet tussen.
Moet de update nog uitkomen?
Moet de update nog uitkomen?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Denk het, ik had ook reeds een aantal feature requests aangedragen voor de photoframed software. My guess, MR. Gluggie heeft betere dingen te doen...
Geef em eens ongelijk met die hitte...
Youtube/locale mpeg filmpjes zouden een erg leuke feature zijnwasted247 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:06:
Denk het, ik had ook reeds een aantal feature requests aangedragen voor de photoframed software. My guess, MR. Gluggie heeft betere dingen te doen...
Angry Rabbit
Jaja, ik ben nu ook toch begonnen!
Laptop Specs:
Pentium 3 700 mhz,
192 mb pc133 ram
Trident Cyberblade i1?
1024x768 max resolutie
Software: Windows 98 & Irfanview (iemand goede gratis alternatieven?)
Foto's overzetten via: CD Of usb
Laptop is al gedemonteerd, alleen kan ik pas helaas na de schoolvakantie een lijst maken.
Foto's volgen zeker! Heel leuk idee dit
Laptop Specs:
Pentium 3 700 mhz,
192 mb pc133 ram
Trident Cyberblade i1?
1024x768 max resolutie
Foto's overzetten via: CD Of usb
Laptop is al gedemonteerd, alleen kan ik pas helaas na de schoolvakantie een lijst maken.
Foto's volgen zeker! Heel leuk idee dit
Anoniem: 2213
Erg tof dat dit topic nog steeds loopt, en dat er nog steeds software/webpagina's voor geschreven wordt ...
Zo zag mijn digilijstje er uit, helaas inmiddels overleden
(P1-133Mhz windows 95)

Klikken om te vergroten...
MMBoX heeft 3 schermen, Analoge klok / Digitale klok / Slideshow,
Je kan de .ini file zo aanpassen dat hij opstart in 1 van deze 3 schermen.

Veranderingen: in v0.60
-Werkt nu ook 100% in Windows Vista / 7.
-Het keuzemenu is helemaal herschreven.
-Toetsbesturing van menu aangepast,
[Spatie] => menu Aan/Uit, [Enter] Kies optie in menu, Pijltoetsen Omhoog/Omlaag => Omhoog/Omlaag
Q&A:
Vraag: Ik krijg de volgende foutmelding: "Class not registered. You need the following file to be installed on your machine. MSSTDFMT.DLL"
Andwoord:32Bit Download MSSTDFMT.DLL en kopieer deze naar C:\WINDOWS\SYSTEM32,
open een dosbox en registreer de DLL met het volgende commando,
regsvr32.exe C:\Windows\system32\msstdfmt.dll
(Vista / 7 gebruikers dienen de dosbox te openen met Administrator rechten)
Andwoord:64Bit Download MSSTDFMT.DLL en kopieer deze naar C:\WINDOWS\SysWOW64,
regsvr32.exe C:\Windows\SysWOW64\msstdfmt.dll
Vraag: De slideshow is nogal traag op mijn Digilijstje met een oudere CPU
Andwoord: Je kan de laadtijd van foto's verkorten door de foto's eerst te rezisen naar de resolutie die je op je Digilijstje gebruikt.
Vraag: Werkt het programma ook in Windows 95 ?
Andwoord: Ja !, maar dan wel eerst Internet Explorer 5 of hoger instaleren
MMBoX is getest in de volgende Windows Versies: 95A, 95B, 95C, 98, 98SE, Me, 2000, XP, Vista en 7
Tip:
Bekijk ook eens de MMBoX.ini file om nog wat extra instellingen te kunnen maken.
Zo zag mijn digilijstje er uit, helaas inmiddels overleden

Je kan ook MMBoX v0.60 eens proberen, het is een lightweigth digilijst programmatje dat ik voor mijn digilijstje geschreven heb (P1-133Mhz windows 95). Maar hij werkt natuurlijk ook in windows 98/2000/Vista/7GeertH schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:07:

[Spatie] => menu Aan/Uit, [Enter] Kies optie in menu, Pijltoetsen Omhoog/Omlaag => Omhoog/Omlaag
Q&A:
Vraag: Ik krijg de volgende foutmelding: "Class not registered. You need the following file to be installed on your machine. MSSTDFMT.DLL"
Andwoord: Je kan de laadtijd van foto's verkorten door de foto's eerst te rezisen naar de resolutie die je op je Digilijstje gebruikt.
MMBoX is getest in de volgende Windows Versies: 95A, 95B, 95C, 98, 98SE, Me, 2000, XP, Vista en 7
Tip:
Bekijk ook eens de MMBoX.ini file om nog wat extra instellingen te kunnen maken.
@ Florax
Ik neem dat stukje software mee voor mijn Lapmod
Heb inmiddels de laptop (zie vorige post van mij) volledig gedemonteerd.

En toen kwam het, testen met zo min mogelijk onderdelen.

Ik MOET persé het printje met daarop het touchpad en muis erin zetten omdat via dat printje mijn hdd word aangesloten.
Ontwerp lijstje:

Het geheel word gemaakt uit Vurenhout, 10 mm dik. De rand die je ziet moet 5 cm breed worden.
Kleurstelling:
De voorkant van het lijstje word Hoogglans zwart (teminste dat is de bedoeling)
De achterkant word zilverkleurig.
Helaas kan ik pas na de schoolvakantie beginnen aan het lijstje. Dit ivm dat ik een timmermansopleiding doe. Dit project kan ik dan maken als Werkstuk.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik neem dat stukje software mee voor mijn Lapmod
Heb inmiddels de laptop (zie vorige post van mij) volledig gedemonteerd.

En toen kwam het, testen met zo min mogelijk onderdelen.

Ik MOET persé het printje met daarop het touchpad en muis erin zetten omdat via dat printje mijn hdd word aangesloten.
Ontwerp lijstje:

Het geheel word gemaakt uit Vurenhout, 10 mm dik. De rand die je ziet moet 5 cm breed worden.
Kleurstelling:
De voorkant van het lijstje word Hoogglans zwart (teminste dat is de bedoeling)
De achterkant word zilverkleurig.
Helaas kan ik pas na de schoolvakantie beginnen aan het lijstje. Dit ivm dat ik een timmermansopleiding doe. Dit project kan ik dan maken als Werkstuk.
Ik hou jullie op de hoogte
Anoniem: 364770
Hallo FloraX.Anoniem: 2213 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:01:
Erg tof dat dit topic nog steeds loopt, en dat er nog steeds software/webpagina's voor geschreven wordt ...
Zo zag mijn digilijstje er uit, helaas inmiddels overleden(P1-133Mhz windows 95)
[afbeelding][afbeelding]
[...]
Je kan ook MMBoX v0.60 eens proberen, het is een lightweigth digilijst programmatje dat ik voor mijn digilijstje geschreven heb (P1-133Mhz windows 95). Maar hij werkt natuurlijk ook in windows 98/2000/Vista/7
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Q&A:
Tip:
Ik vindt het een mooi programmatje dat je er op heb gezet en ik krijg hem nu helemaal werkend met foto's en al. Maar toch een vraagje.
Hoe krijg ik hem zo dat de slideshow automatisch aangaat bij opstarten van de laptop?
En hoe krijg ik hem ingesteld dat als die klaar is met de foto's dat die dan over springt naar de klok ?
Maar inverren bedankt er voor zocht al lang zo een programmatje
Je moet een snelkoppeling naar het programma zetten in de map opstarten. Zo start hij automatisch op.
En hoe hij overspringt naar die klok weet ik niet. Je zou iets kunnen doen met een timer die na zoveel tijd automatisch de toetsen drukt om naar de klok te gaan
@GeertH
Je kan ook een usb gebruiken i.p.v. een hdd. Zo kan je ruimte besparen door de hdd, en het printje weg te laten.
En hoe hij overspringt naar die klok weet ik niet. Je zou iets kunnen doen met een timer die na zoveel tijd automatisch de toetsen drukt om naar de klok te gaan
@GeertH
Je kan ook een usb gebruiken i.p.v. een hdd. Zo kan je ruimte besparen door de hdd, en het printje weg te laten.
[ Voor 19% gewijzigd door boazkl0p op 17-07-2010 00:18 ]
Oke heel erg bedankt ga het probreren morgen hij zit nu in de oplader benedenboazkl0p schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:15:
Je moet een snelkoppeling naar het programma zetten in de map opstarten. Zo start hij automatisch op.
ik kijk even wat hij er van zegt en anders ga ik wel zelf klooie
@GeertH
[/quote]
Helaas start deze laptop niet op vanaf usb:(
[/quote]
Helaas start deze laptop niet op vanaf usb:(
Bedankt voor je replyAnoniem: 364770 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:32:
Hoe krijg ik hem zo dat de slideshow automatisch aangaat bij opstarten van de laptop?
En hoe krijg ik hem ingesteld dat als die klaar is met de foto's dat die dan over springt naar de klok ?
Zoals boazkl0p al zei, kan je hem automatisch starten door even een snelkoppeling in het mapje opstarten te maken.
Het automatisch omschakelen van slideshow naar de klok is helaas niet mogelijk, wel handmatig.
Mischien wel een leuk idee voor een toekomstige update, tenminste als ik de source code nog
terug kan vinden van een backup ...
OKe hahahAnoniem: 2213 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:47:
[...]
Bedankt voor je reply
Zoals boazkl0p al zei, kan je hem automatisch starten door even een snelkoppeling in het mapje opstarten te maken.
Het automatisch omschakelen van slideshow naar de klok is helaas niet mogelijk, wel handmatig.
Mischien wel een leuk idee voor een toekomstige update, tenminste als ik de source code nog
terug kan vinden van een backup ...
het is me nu inmidels gelukt met automatisch opstarten.
Maar ik wil zeg maar dat als die automatisch aan gaat dat dan de klok naar voren komt meteen en niet dat ik dat moet instellen. En als ik dan de dia's wil dat ik dan overschakel. Is dat mogelijk of niet?
maar mooi stukje software
Opstarten in dia kan WEL! moet je even in het config bestandje kijken, daar kun je dat instellen;)Anoniem: 364770 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:51:
[...]
OKe hahah
het is me nu inmidels gelukt met automatisch opstarten.
Maar ik wil zeg maar dat als die automatisch aan gaat dat dan de klok naar voren komt meteen en niet dat ik dat moet instellen. En als ik dan de dia's wil dat ik dan overschakel. Is dat mogelijk of niet?
maar mooi stukje software
Je kan in de MMBoX.ini file die ook in het mapje digilijst zit instellen of je de
Digiklok, Analoogklok of Dia wil bij het opstarten van het programma.
#Startupapp 1=Digiclock 2=Analogclock 3=Foto
startapp=3
Als het programma al draait kan je met het toetsenbord of muis overschakelen naar een andere modus.
- [Spatie] => menu Aan/Uit, [Enter] Kies optie in menu, Pijltoetsen Omhoog/Omlaag => Omhoog/Omlaag
- Linker / Rechter muisknop / Rechter muisknop dubbelklik
Digiklok, Analoogklok of Dia wil bij het opstarten van het programma.
#Startupapp 1=Digiclock 2=Analogclock 3=Foto
startapp=3
Als het programma al draait kan je met het toetsenbord of muis overschakelen naar een andere modus.
- [Spatie] => menu Aan/Uit, [Enter] Kies optie in menu, Pijltoetsen Omhoog/Omlaag => Omhoog/Omlaag
- Linker / Rechter muisknop / Rechter muisknop dubbelklik
Erg leuk stukje software, maar jammer genoeg draait die van mij (netbook omgebouwd tot fotolijstje) Linux op een ARM-cpu dus het zou leuk zijn als je het zou kunnen recompilen/open-source maken. Maar zo niet klaag ik niet hoor, ik heb hier nog twee Pentium I lappies liggen.Anoniem: 2213 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:01:
Zo zag mijn digilijstje er uit, helaas inmiddels overleden(P1-133Mhz windows 95)
[afbeelding][afbeelding]
[...]
Je kan ook MMBoX v0.60 eens proberen, het is een lightweigth digilijst programmatje dat ik voor mijn digilijstje geschreven heb (P1-133Mhz windows 95). Maar hij werkt natuurlijk ook in windows 98/2000/Vista/7
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Q&A:
Tip:
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Je hebt niks te doen want je hebt vakantie.
Wat ga je dan maar doen?
Juist! nadenken over je lapmod.
Wil het geheel dus in een fotolijstje maken met een 5 cm brede rand, 5 cm diep.
Wil het moederbord op een uitklapbaar plaatje maken, zodat als hij dichtgeklapt is, de achterkant lekker strak is!
Dmv uitklappen kan ik bij de aansluitingen en dergelijke
Wat ga je dan maar doen?
Wil het moederbord op een uitklapbaar plaatje maken, zodat als hij dichtgeklapt is, de achterkant lekker strak is!
Recompilen zal denk ik niet gaan, omdat het programma geschreven is in Visual Basic 6.Petervanakelyen schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:18:
Erg leuk stukje software, maar jammer genoeg draait die van mij (netbook omgebouwd tot fotolijstje) Linux op een ARM-cpu dus het zou leuk zijn als je het zou kunnen recompilen/open-source maken. Maar zo niet klaag ik niet hoor, ik heb hier nog twee Pentium I lappies liggen.
Wat je wel kan proberen is om feh te gebruiken,
een lightweight image viewer voor Linux incl ARM cpu's
feh Documentatie
feh Download
Met welk voordeel? Wil je hem ook vanaf de achterkant zichtbaar houden?GeertH schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:24:
Je hebt niks te doen want je hebt vakantie.
Wat ga je dan maar doen?
Ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ik ga er eens mee aan de slag. Ik kan overigens bevestigen dat je software onder Windows 95 werkt, ik heb een oude Toshiba Satellite 110CS (Windows 95, Pentium 100) uit de kast gehaald en het werkt prima. Ik ben overigens ook tot de conclusie gekomen dat ik over erg veel geduld beschik, aangezien ik blijkbaar ooit de moeite heb genomen met 45 diskettes W95 én Office 97 te installerenAnoniem: 2213 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:47:
[...]
Recompilen zal denk ik niet gaan, omdat het programma geschreven is in Visual Basic 6.![]()
Wat je wel kan proberen is om feh te gebruiken,
een lightweight image viewer voor Linux incl ARM cpu's
feh Documentatie
feh Download
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Nee dat niet, maar het ziet er zowiezo mooier uit als je hem "showt" aan mensenRemcoDelft schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:02:
[...]
Met welk voordeel? Wil je hem ook vanaf de achterkant zichtbaar houden?
Naar aanleiding van alle enthousiaste verhalen hier op GOT ben ik ook begonnen met m'n eigen Lapmod.
Ik heb een Asus P4 2,4Ghz/256MB/40GB op de kop getikt en wil hiermee m'n lapmod tot uitvoering gaan brengen.
Ik heb een sample besteld van spiegelfolie en hoop dat dit werkt zoals ik het wil. Als het spiegelfolie van 1 kant doorschijnend is wil ik de lcd achter glas (met folie uiteraard) zetten, zodat als het beeldscherm uit is het gewoon een spiegel is. Werkt dit niet, dan moet ik wat anders verzinnen als behuizing.
Ik heb de laptop alvast uit elkaar gesloopt en het moederbord met tie-wrap's aan het scherm vastgemaakt. Tussen het moederbord en de LCD heb ik een "schuimkussen" geplaatst met antistatisch plastic eroverheen.
Op de foto's maak ik gebruik van "photoframed", maar ik ben nog van plan er zelf software voor te gaan schrijven.
Hieronder alvast wat foto's.
Rechts:

Voorkant:

Links(onder):

Achterkant:
Ik heb een Asus P4 2,4Ghz/256MB/40GB op de kop getikt en wil hiermee m'n lapmod tot uitvoering gaan brengen.
Ik heb een sample besteld van spiegelfolie en hoop dat dit werkt zoals ik het wil. Als het spiegelfolie van 1 kant doorschijnend is wil ik de lcd achter glas (met folie uiteraard) zetten, zodat als het beeldscherm uit is het gewoon een spiegel is. Werkt dit niet, dan moet ik wat anders verzinnen als behuizing.
Ik heb de laptop alvast uit elkaar gesloopt en het moederbord met tie-wrap's aan het scherm vastgemaakt. Tussen het moederbord en de LCD heb ik een "schuimkussen" geplaatst met antistatisch plastic eroverheen.
Op de foto's maak ik gebruik van "photoframed", maar ik ben nog van plan er zelf software voor te gaan schrijven.
Hieronder alvast wat foto's.
Rechts:

Voorkant:

Links(onder):

Achterkant:

Hallo ik heb nu een werkende laptop mod en de sofware is goed.
maar nu zou ik zelf het sotware willen schijven is dat mogelijk en kunnen jullie me een beetje op weg helpen daarmee. Want dit is de eerste keer dat ik software schijf
maar nu zou ik zelf het sotware willen schijven is dat mogelijk en kunnen jullie me een beetje op weg helpen daarmee. Want dit is de eerste keer dat ik software schijf
Ik zou als ik jou was eerst eens op zoek gaan naar de programmeertaal waarin je wilt programmeren. Hierna kun je denk ik het best even naar het forum gaan voor deze taalAnoniem: 364770 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:24:
In dat geval zou ik je php aanraden. Dat is relatief makkelijk ,en vereist geen grote programma's. C++ is een leuk programma om wat mee te gaan proberen. Maar ik snap niet waarom je zelf software wil gaan schrijven als hier meerdere goed werkende programma's zijn. Wat zou jij dan anders willen gaan doen dan wat de bestaande software doet?Anoniem: 364770 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:24:
ik heb werkende software er op staan. maar het lijkt mij gewoon leuk om het is te proberen.boazkl0p schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:55:
[...]
In dat geval zou ik je php aanraden. Dat is relatief makkelijk ,en vereist geen grote programma's. C++ is een leuk programma om wat mee te gaan proberen. Maar ik snap niet waarom je zelf software wil gaan schrijven als hier meerdere goed werkende programma's zijn. Wat zou jij dan anders willen gaan doen dan wat de bestaande software doet?
En dan mischien daarna als ik weer ideeën heb wat ik er bij wil dat te doen en zelf ingebruik te gaan nemen.
Bijv als de dia's op zijn dat die dan naar de klok gaat. Of dat er een muziekje bij je foto's komt enz.
Heb even de tijd gehad om mijn programmatje even iets aan te passen.
Ik heb de Digitale klok en de Slideshow samengevoegd, nu wordt de tijd rechts boven in beeld
weergegeven tijdens de slideshow in een semi transparant kader.
Je kan de tijd ook uit schakelen in de MMBoX.ini file als je dat wil.
De nieuwe versie kan je hieronder downloaden
MMBoX v0.70
Screenshot

Bij probleempjes kan je altijd even de FAQ doornemen
Opmerkingen of vragen zijn altijd welkom
Ik heb de Digitale klok en de Slideshow samengevoegd, nu wordt de tijd rechts boven in beeld
weergegeven tijdens de slideshow in een semi transparant kader.
Je kan de tijd ook uit schakelen in de MMBoX.ini file als je dat wil.
De nieuwe versie kan je hieronder downloaden
MMBoX v0.70
Screenshot

Bij probleempjes kan je altijd even de FAQ doornemen
Opmerkingen of vragen zijn altijd welkom
Om zelf iets te maken voor je digilijstje is niet zo heel moeilijk,
als je windows draait kan je mooi gebruik maken van de KIOSK MODE van Internet Explorer,
dat wil zeggen dat IE getart word in full screeen.
Met een .BAT of een .CMD file kan je IE automatisch laten starten in de kiosk mode
Voorbeeld: Hier word IE gestart in kiosk mode met als startpagina c:\index.htm
Nu kan je met een beetje HTML kennis al heel wat leuks maken.
Bijvoorbeeld de buienradar of een ISS tracker

Als je een beetje Javascript beheerst kan je al een heel simpele slideshow maken.
Als je nog meer uit je digilijstje wil halen kan je USBWebserver installeren, zodat je ook
PHP pagina's kan parsen en zo de software van Basz0r kan gebruiken.
Dus je hoeft niet echt goed te kunnen programmeren om iets leuks te maken...
als je windows draait kan je mooi gebruik maken van de KIOSK MODE van Internet Explorer,
dat wil zeggen dat IE getart word in full screeen.
Met een .BAT of een .CMD file kan je IE automatisch laten starten in de kiosk mode
Voorbeeld: Hier word IE gestart in kiosk mode met als startpagina c:\index.htm
code:
1
| start "c:\Program Files\Internet Explorer\" IEXPLORE.EXE -k C:\index.htm |
Nu kan je met een beetje HTML kennis al heel wat leuks maken.
Bijvoorbeeld de buienradar of een ISS tracker
Als je een beetje Javascript beheerst kan je al een heel simpele slideshow maken.
Als je nog meer uit je digilijstje wil halen kan je USBWebserver installeren, zodat je ook
PHP pagina's kan parsen en zo de software van Basz0r kan gebruiken.
Dus je hoeft niet echt goed te kunnen programmeren om iets leuks te maken...
ik draai nu dat php van basz0r maar me foto`s blijven gewoon klein maar ze zijn 1920x1200
moet ik dan wat veranderen ergens iets in de ini file heb wezen zoeken maar ken daar niet echt makkelijk vinden staat teveel in
lijkt me makkelijk op te lossen zijn
moet ik dan wat veranderen ergens iets in de ini file heb wezen zoeken maar ken daar niet echt makkelijk vinden staat teveel in
Bij 'style' het bestand stylesheet.css openen met kladblok, en dan van 1024 1920 maken en van 768 1200NLMarcel194 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:21:
ik draai nu dat php van basz0r maar me foto`s blijven gewoon klein maar ze zijn 1920x1200
moet ik dan wat veranderen ergens iets in de ini file heb wezen zoeken maar ken daar niet echt makkelijk vinden staat teveel inlijkt me makkelijk op te lossen zijn
haha oke bedankt hoe simpel kan het het zijn zat alleen te kijken bij de ini files alleen daar van weet ik dat je wat kan veranderen en zoHaalbers schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:56:
[...]
Bij 'style' het bestand stylesheet.css openen met kladblok, en dan van 1024 1920 maken en van 768 1200
maar toch nog bedankt
Graag gedaan, zat eerst ook in die richting te zoeken hoor...NLMarcel194 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:44:
[...]
haha oke bedankt hoe simpel kan het het zijn zat alleen te kijken bij de ini files alleen daar van weet ik dat je wat kan veranderen en zo
maar toch nog bedankt
Ik heb voor mn werk bij de kassa ook een, soort van, digitale fotolijst gemaakt.
Om aanbiedingen, acties e.d. te laten zien, aangezien klanten nog wel eens moeten wachten daar
Zal er binnenkort nog even een fotootje van maken, vind hem zelf wel netjes geworden...
Ik probeer al een tijdje de lapmod software werkend te krijgen maar het lukt niet echt. Dit is de site : http://lapmod.site11.com/ Maar ik krijg de icoontjes niet werkend.
Als iemand de code zou willen maken met leidschendam/den haag zou dat erg fijn zijn.
Als iemand de code zou willen maken met leidschendam/den haag zou dat erg fijn zijn.
Ik had dit ook toen ik het gewoon opende in mijn browser. Maar toen ik het vervolgens op m'n server zette deed ie het wel. Dat kwam doordat je server php moet hebben. Dus waarschijnlijk heeft jouw host geen php.
Ok nou jammer dan. Ik probeer het nu met photoframed alleen schokt hij nogal tussen de plaatjes. Waarschijnlik omdat de laptop te langzaam is. Maar wat moet ik in het script veranderen om de plaatjes direct over te laten springen?
Waarom gebruiken jullie niet gewoon mediacenter software? XBMC lijkt mij hier perfect voor. Neem je gewoon de live versie en heb je verder geen hdd meer nodig. Dan deactiveer je de muziekspeler en nog een aantal dingen en voila.. de perfecte fotolijst.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ga vanaf morgen dan nu eindelijk beginnen met mijn fotolijstje. Heb de tekening gemaakt, jullie krijgen het eindresultaat zeker te zien!
Op mijn 1,6 Pentium gaan de transities ook niet vloeiend. In de config is een optie om transities uit te zetten, er hoeft dus niets in de code aangepast te worden.tweakG5 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:38:
Ok nou jammer dan. Ik probeer het nu met photoframed alleen schokt hij nogal tussen de plaatjes. Waarschijnlik omdat de laptop te langzaam is. Maar wat moet ik in het script veranderen om de plaatjes direct over te laten springen?
Er valt niet zoveel aan te sturen als dat ding eenmaal draaid. Instellen dat ie na het opstarten de applicatie fullscreen start, meer is niet nodig.
Op het moment dat je input nodig hebt, kan dat idd met RPD / VNC, maar een usb muis en toetsenbord kan je er altijd zo aanhangen natuurlijk.
Op het moment dat je input nodig hebt, kan dat idd met RPD / VNC, maar een usb muis en toetsenbord kan je er altijd zo aanhangen natuurlijk.
Ey!! Macarena \o/
Lijkt me handig als je nog wilt tweaken of uitzetten. Of drukt iedereen hard shutdown knop in?
Met task scheduler kun je overigens na bepaalde tijd afsluiten:
http://www.thespinningdonut.com/how-to-automatically-shut-down-your-windows-7-computer/
Ook handig een task plannen voor het opstarten.
"c:\Program Files\Internet Explorer\" IEXPLORE.EXE -k C:\index.htm
Met task scheduler kun je overigens na bepaalde tijd afsluiten:
http://www.thespinningdonut.com/how-to-automatically-shut-down-your-windows-7-computer/
Ook handig een task plannen voor het opstarten.
"c:\Program Files\Internet Explorer\" IEXPLORE.EXE -k C:\index.htm
Ik heb wel anders nog ergens een zelf geschreven programmatje liggen waarmee je je PC elke dag op een vast uur kan laten afsluiten.
Als iemand het wil roep maar.
Als iemand het wil roep maar.
Ik zou graag gebruik er van willen maken
dat is wel handig want anders gaat de laptop telekens moeilijk aan
dus ik hoop dat ik hem mag gebruiken en dan post ik ook nog wel een foto van me fotolijsteje:D
dat is wel handig want anders gaat de laptop telekens moeilijk aan
dus ik hoop dat ik hem mag gebruiken en dan post ik ook nog wel een foto van me fotolijsteje:D
Ik heb een aantal vraagjes van mijn kant
zelf heb ik totaal noppes met programmeren, dus vandaar dat ik het hier vraag
want ik ben zelf ook van plan een lapmod te doen, maar dan meer richting een futuristisch model
zoals het nieuws dat in een spiegel word weergegeven, wat mooi zou zijn is dat je een webcam kunt aansluiten op de laptop die je gaat gebruiken, en dan vervolgens de webcam gebruikt ipv een achtergrond
dus een soort van spiegel, met daarop informatie wat je zelf kunt bepalen
is dat mogelijk? of is dat een te uitgebreid iets?
zelf heb ik totaal noppes met programmeren, dus vandaar dat ik het hier vraag
want ik ben zelf ook van plan een lapmod te doen, maar dan meer richting een futuristisch model
zoals het nieuws dat in een spiegel word weergegeven, wat mooi zou zijn is dat je een webcam kunt aansluiten op de laptop die je gaat gebruiken, en dan vervolgens de webcam gebruikt ipv een achtergrond
dus een soort van spiegel, met daarop informatie wat je zelf kunt bepalen
is dat mogelijk? of is dat een te uitgebreid iets?
[ Voor 5% gewijzigd door BlietZ op 12-09-2010 22:14 ]
Een laptop met webcam lijkt me geen vervanger van een spiegel, denk niet dat je jezelf kan scheren o.i.d....
Tuurlijk is dat mogelijk. Alleen zul je wel een manier moeten vinden waarmee je de webcam activeert. En waarmee je de webcam als fullscreen op de achtergrond krijgt. Zoiets moet wel te realiseren in iets als Flash o.i.d.?BlietZ schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:13:
neh ok, zo bedoel ik t ook nietmeer in de vorm van of dat mogelijk zou zijn
Zelf ben ik ook nu aan het rondzoeken voor een leuke oude laptop. Om ook een digitale fotolijst te maken (voor zover hij foto's gaat afspelen...

Ben van plan om er iets van knoppen aan de onderkant op te maken. Zodat je kan wisselen van scherm. Schermpje met foto's, Schermpje met weer of nieuws. Touchscreen wordt het helaas niet. Anders zou het een érg leuk fotolijstje worden
Verandering: ik ga op dealextreme.com een leuke afstandsbediening kopen. En de ontvanger zo goed mogelijk proberen weg te werken
Eventueel een scriptje maken met een usbhubje er voor op. Als er USB-sticks worden aangesloten dat hij automatisch alles kopieert o.i.d.
[ Voor 19% gewijzigd door Xaero op 15-09-2010 12:01 ]
Ik weet niet wat je budget is maar misschien is een Rii wireless mini keyboardje iets voor je?Xaero schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:48:
[...]
Verandering: ik ga op dealextreme.com een leuke afstandsbediening kopen. En de ontvanger zo goed mogelijk proberen weg te werken. ééntje met keypad en muis. Moet te doen zijn.
Eventueel een scriptje maken met een usbhubje er voor op. Als er USB-sticks worden aangesloten dat hij automatisch alles kopieert o.i.d.. En een bluetooth stickje waarmee je foto's kan verzenden.

In het wit en zwart verkrijgbaar met de keuze voor bluetooth of 2,4GHz.
Prijs ongeveer 50 US dollar op ebay.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Voor 30 US heb je ook al iets. Misschien is dat inderdaad wel een optie. Makkelijker dan een toetsenbordGutteguttegut schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:01:
[...]
Ik weet niet wat je budget is maar misschien is een Rii wireless mini keyboardje iets voor je?
[afbeelding]
In het wit en zwart verkrijgbaar met de keuze voor bluetooth of 2,4GHz.
Prijs ongeveer 50 US dollar op ebay.
En als je een BT versie koopt kan het ook nog werken met je (smart)phoneXaero schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:11:
[...]
Voor 30 US heb je ook al iets. Misschien is dat inderdaad wel een optie. Makkelijker dan een toetsenbord. En het kan altijd nog ergens anders voor worden gebruikt. Een HTPC ofzo
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Heeft iemand een sugestie waar ik een oude goedkope laptop kan krijgen?
Marktplaats, ebay, speurders, vrienden, familie. Vraag eens rond zou ik zo zeggenhipy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:47:
Heeft iemand een sugestie waar ik een oude goedkope laptop kan krijgen?
Maat van me heeft de Lapmod software gefixed. zodat het weeronline icoontje weer werkt.
Er zit ook een css voor 800x600 bij alleen is deze nog niet geupdate
http://andromada.net/lapmod.tar.gz
veel plezier. als er updatejes uitkomen laat ik het wel ff weten
Demo
Er zit ook een css voor 800x600 bij alleen is deze nog niet geupdate
http://andromada.net/lapmod.tar.gz
veel plezier. als er updatejes uitkomen laat ik het wel ff weten
Demo
[ Voor 91% gewijzigd door hipy op 16-09-2010 17:39 ]
Ik heb nu een toshiba tecra 8000 ergens vandaan weten te vinden.
specs: 15 inch lcd/tft
12gig hdd
64mb ram (
)
333 mhz P2
alleen zit ik nu met een probleempje, ubuntu kan ik niet instaleren aangezien deze of blijft haken op een knipperend "-", in de niet grafishe installer freezed ie zodra ik bij partition manager aan kom.
Damn small linux freezed tijdens booten.
xubuntu idem als ubuntu
puppylinux instaleert wel maar freezed als het geboot is( kan wel wat doen maar zodra ikbijv mijn usb stick aan klik doet ie niks meer )
Windows 2000 kan ik wel instaleren maar weet iemand dan goede lichte softwar?
specs: 15 inch lcd/tft
12gig hdd
64mb ram (
333 mhz P2
alleen zit ik nu met een probleempje, ubuntu kan ik niet instaleren aangezien deze of blijft haken op een knipperend "-", in de niet grafishe installer freezed ie zodra ik bij partition manager aan kom.
Damn small linux freezed tijdens booten.
xubuntu idem als ubuntu
puppylinux instaleert wel maar freezed als het geboot is( kan wel wat doen maar zodra ikbijv mijn usb stick aan klik doet ie niks meer )
Windows 2000 kan ik wel instaleren maar weet iemand dan goede lichte softwar?
MMBoX heeft hier altijd op een 133Mhz Digilijstje met Windows 95 gedraait dus het zou dus op jou win2k ook moeten werken...
Lees ook even de MMboX FAQ mocht je probleempjes tegen komen...
Lees ook even de MMboX FAQ mocht je probleempjes tegen komen...
Heb laptop uit elkaar gehaald. Door een FRU te gebruiken heb ik stap voor stap alles uit elkaar gehaald.
Helaas was de heatsink aan de case vast geschroeft dus moest ik na het los maken van het scherm, het mobo er weer in doen. helaas. maar ik denk dat ik het wel kan vast maken aan een lijst( tips iemand?
)
Foto: hier is scherm uit case ook. tussen het scherm en de laptop ligt een printplaatje met warnings er op van high voltage. Hoe kan dat nou
Helaas was de heatsink aan de case vast geschroeft dus moest ik na het los maken van het scherm, het mobo er weer in doen. helaas. maar ik denk dat ik het wel kan vast maken aan een lijst( tips iemand?
Foto: hier is scherm uit case ook. tussen het scherm en de laptop ligt een printplaatje met warnings er op van high voltage. Hoe kan dat nou

Dat is de inverter, die geeft stroom aan de backlight, die aanraken kan je een 'schokje' van krijgenhier is scherm uit case ook. tussen het scherm en de laptop ligt een printplaatje met warnings er op van high voltage. Hoe kan dat nou
Defineer schokje, moet ik echt rete goed oppassen met waar ik dat ding aan mn lijst vast tape( dat karton gedeelte ) of valt het mee?
Veder draait er nu lapmod software op die verbeterd is, ik pas hem btw aan naar opera. firefox vreet mn systeem op waardoor jquery gaat haperen
en aangezien dat ding maar 64mb ram heeft en linux daar door kernel panics geeft is dat niet heel handig
en nog probleem. ik zie geen andere methode om de laptop uit te zetten dan door aanknop in te drukken, hierdoor sluit hij netjes af. Alleen probleem is dat firefox de volgende keer als hij opstart zegt dat hij gecrasht is. hoe voorkom ik dit zodat netjes de site opent
Veder draait er nu lapmod software op die verbeterd is, ik pas hem btw aan naar opera. firefox vreet mn systeem op waardoor jquery gaat haperen
en aangezien dat ding maar 64mb ram heeft en linux daar door kernel panics geeft is dat niet heel handig
en nog probleem. ik zie geen andere methode om de laptop uit te zetten dan door aanknop in te drukken, hierdoor sluit hij netjes af. Alleen probleem is dat firefox de volgende keer als hij opstart zegt dat hij gecrasht is. hoe voorkom ik dit zodat netjes de site opent
[ Voor 25% gewijzigd door hipy op 20-09-2010 21:32 ]
Valt reuze mee. Zeker niet levens bedreigend dat schokje. Maar ik zou hem wel een beetje isoleren. Krimpkous eroverheen moet genoeg zijn (als er al niets omheen zit). Je isoleert hem dan vanwege mogelijk brandgevaar (dat reuze mee valt). Geen gevaar voor jezelf die dingen
er zit al een soort plastic omheen. Ik vrees dat ik mijn eigen lijst moet gaan bouwen. De heatsink zit in de case vast geschroeft dus moet ik mobo er in laten zitten. wat hem erg diep maakt. Morgen maar even langs de gamma
Ik wil van een Asus eee PC900 netbook een fotolijst gaan maken.
Nu heb ik de netbook gestript. Het is mij opgevallen dat er 3 chips(gpu, cpu en nortbridge) worden gekoeld doordat het deel van de behuizing(aluminium) waar het toetsenbord op is geplaatst. Er is een fan aanwezig maar weet niet zeker of deze ook de aluminium plaat koelt.
De CPU is een Celeron Mobile 900Mhz. De GPU is een Intel 915/910 GM familie.
Heb net even gecheckt, deze chips worden behoorlijk heet!
Zijn deze chips passief te koelen? En zo ja wat raden jullie mij aan?
Dit is de eerste keer dat ik een mod zoals deze doe.
Nu heb ik de netbook gestript. Het is mij opgevallen dat er 3 chips(gpu, cpu en nortbridge) worden gekoeld doordat het deel van de behuizing(aluminium) waar het toetsenbord op is geplaatst. Er is een fan aanwezig maar weet niet zeker of deze ook de aluminium plaat koelt.
De CPU is een Celeron Mobile 900Mhz. De GPU is een Intel 915/910 GM familie.
Heb net even gecheckt, deze chips worden behoorlijk heet!
Zijn deze chips passief te koelen? En zo ja wat raden jullie mij aan?
Dit is de eerste keer dat ik een mod zoals deze doe.
dSLR: Nikon D5300;
Ik heb het nooit durven proberen... Inverters werken typisch op 800 tot 2000 volt, met genoeg vermogen om aardig pijn te doen.hipy schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:46:
Defineer schokje, moet ik echt rete goed oppassen met waar ik dat ding aan mn lijst vast tape( dat karton gedeelte ) of valt het mee?
Ik moet helaas zelf lijstje maken ivm moederbord. Dus dat wordt ff knutselen:)
ik dacht zelf, raam van 4 latjes. en er over heen 4 plattje latjes als de lijst, daar schroef ik het scherm op
ik dacht zelf, raam van 4 latjes. en er over heen 4 plattje latjes als de lijst, daar schroef ik het scherm op
Dit topic is gesloten.