Lapmod [digitale fotolijst] deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.188 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Heeft iemand toevallig foto's van zijn/haar laptop die een nieuw kleurtje heeft gehad door bijv. Motip. Ben benieuwd het een beetje strak resultaat oplevert? :*)

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Frenkie123 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:30:
Misschien totaal overbodige vraag, maar als ik een SD kaartje zou gebruiken voor een fotolijst, maakt het dan nog wat uit of ik een snelle ( 60x/ 133x/ 150x) moet pakken? of iets met een "class" ?
Voor het installeren wel, voor het gebruik niet. Hoewel, als je onderstaande laptop wilt gebruiken, dan is de snelheid van geen enkel kaartje de beperkende factor... Hoe wil je SD daar trouwens aansluiten?
Ik heb hier een hele oude Compaq LTE 5000. Is het in jullie mening geschikt als fotolijstje-laptop-voor-de-doe-het-zelvert geschikt ?
Ik zou zeggen, zet eens een foto op het display, waarschijnlijk zegt dat genoeg...

[ Voor 42% gewijzigd door RemcoDelft op 16-02-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241113

Ik heb een Armada 1700, dacht dat het wel een mooie zou zijn om een fotolijstje te maken. Blijkt het scherm bij 1024x768 geen 24bits meer te ondersteunen :( al wat drivers geprobeerd maar het mag niet baten. op 800x600 24bits zitten en dikke zwarte randen om het beeld maar kan deze verwijderen door het beeld te strechen, maar dat ziet er niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:36
Anoniem: 233858 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:44:
@ MisterData
Je kan hem nu bewonderen op (tuurlijk in Firefox):
http://cp283639-a.landg1....ame/Photoscript/index.php

Heb de voeding inmiddels vervangen. Let niet op de foute foto's ;)

Bedankt voor je hulp.
Sjefke kun jij mij je script eens toemailen welke je hebt gebruikt voor die newsfeed (comlete pakket mag ook)

Ik kan html lezen en redelijk schrijven PHP kan ik matig lezen en zeeeeer matig aanpassen :(

Misterdata/tommie heeft me geholpen en het werkt nu iig al met Nu.nl foto;s en de tijd. Ineens kreeg ik vandaag wel de trafficmap in beeld terwijl ik de drie dagen ervoor nooit heb gezien. Die er direct uitgesloopt. het weather gebeuren zit er nog wel in maar zie ik nog niet voorbij komen. Nog eens er goed voor zitten want door te proberen aanklooien kom je een heel eind (Zeker met wat hulp Tommie nogmaals heel erg bedankt !)

[ Voor 105% gewijzigd door harley op 02-02-2008 20:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 19:16
Ik heb eindelijk eens foto's gemaakt van mn laptop die al een tijd aan de muur is geplakt.
Hij is vastmaakt met spiegelophanging zodat hij d'r ook direct weer af kan (voor onderhoud, whatever).
Naast foto's is zijn leven ook nuttig als: webserver, win2003 server, AD server, teamspeak, etc. Bevalt heel prima, staat 24 uur per dag aan, en met iets minder dan 25 Watt gemiddeld is dat nog prima te betalen.

afijn, zie voor uzelf:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/Fotolijst/IMG_9002_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/Fotolijst/IMG_9007_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/Fotolijst/IMG_9009_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:32:
Ik heb eindelijk eens foto's gemaakt van mn laptop die al een tijd aan de muur is geplakt.
Hij is vastmaakt met spiegelophanging zodat hij d'r ook direct weer af kan (voor onderhoud, whatever).
Naast foto's is zijn leven ook nuttig als: webserver, win2003 server, AD server, teamspeak, etc. Bevalt heel prima, staat 24 uur per dag aan, en met iets minder dan 25 Watt gemiddeld is dat nog prima te betalen.

afijn, zie voor uzelf:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet wel zeggen dat hij niet de schoonheids prijs krijgt met al die kabels eraan beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Anoniem: 153166 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:53:
[...]

Moet wel zeggen dat hij niet de schoonheids prijs krijgt met al die kabels eraan beetje zonde.
pff. wat moet ik daar dan mee? Afknippen? ;)
Zo'n witte kabelgoot over mn muur maakt het echt niet mooier.Ik ben om de boel door een alu-profiel te leiden, maar helaas blijft die uitstekende PCMCIA kaart (rechts) wel te zien. Die zit al vrij krap behuisd inelkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Anoniem: 241113 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:09:
Ik heb een Armada 1700, dacht dat het wel een mooie zou zijn om een fotolijstje te maken. Blijkt het scherm bij 1024x768 geen 24bits meer te ondersteunen :( al wat drivers geprobeerd maar het mag niet baten. op 800x600 24bits zitten en dikke zwarte randen om het beeld maar kan deze verwijderen door het beeld te strechen, maar dat ziet er niet uit :(
De Armada 1700 is voornamelijk met 12.1" displays verkocht, die waren 800x600 pixels... Zie je veel verschil met 16 bit kleur, op dat display? Wat je eventueel zou kunnen doen is een Armada 1750 mainboard zoeken, grote kans dat die wel 24 bit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:19:
[...]

pff. wat moet ik daar dan mee? Afknippen? ;)
Ideaal is natuurlijk om hem boven een stopcontact te hangen, geen netwerkkabels er aan, en geen toetsenbord... Dan zie je er niets meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
(kong-fu schop)

Omdat me vorige fotolijst project is mislukt
(de inverter stierf en toen niks mee gedaan en toen was die stuk)
en ik nu een nieuwe laptop heb
is me oude laptop beschikbaar
het is een compaq armada m700 met een 750 mgz pros 364 mb geheugen en 40 gig schijf (denk)
alleen de scharnieren zijn stuk de accu is dood plus hij start soms niet op
wel met een mooi groot scherm
ben niet de eerste maar denk wel met deze specs http://www.avbrand.com/projects/digitalframe/

[ Voor 11% gewijzigd door djneo-nl op 09-03-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
hoi hoi ik ben me ook gaan intereseren in de digitale fotolijst maar na 37 blz telezen de helft weer vergeten heb ik toch wat vraagjes.

hoe zetten jullie de foto lijst weer uit zonder toetsenbord?

of hebben julli er wel een toetsenbord/muis aan hangen of hoe gaat dat?

verder zit ik tedenken om er gewoon windows 98 er op tezetten met een programmatje dat automatisch opstart als win98 opgestart is dit is toch een goed idee?

en welk programmatje kan dan het beste nemen?

ik heb een compaq presario 1201 volgens mij.

alvast bedankt voor jullie hulp

groetjes mike _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
WinVNC of UltraVNC kan je dat wel mee. Of in windows instellen dat hij uit moet als je op de powerknop drukt.

Voor de rest kan je beter in dit topic kijken, daar staat van alles in over programma's. Daar heb je kennelijk systematisch overheen gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

djneo-nl schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:52:
(kong-fu schop)

Omdat me vorige fotolijst project is mislukt
(de inverter stierf en toen niks mee gedaan en toen was die stuk)
en ik nu een nieuwe laptop heb
is me oude laptop beschikbaar
het is een compaq armada m700 met een 750 mgz pros 364 mb geheugen en 40 gig schijf (denk)
alleen de scharnieren zijn stuk de accu is dood plus hij start soms niet op
wel met een mooi groot scherm
ben niet de eerste maar denk wel met deze specs http://www.avbrand.com/projects/digitalframe/
ik heb wel interesse in die laptop.

hoe stuur je eingelijk een pm? ik kan het knopje daarvoor niet vinden <_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike20
j-a-s-p-e-r schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:03:
WinVNC of UltraVNC kan je dat wel mee. Of in windows instellen dat hij uit moet als je op de powerknop drukt.

Voor de rest kan je beter in dit topic kijken, daar staat van alles in over programma's. Daar heb je kennelijk systematisch overheen gelezen ;)
hoi hoi oke ik ben alweer een stukje verder.

hoe kan ik windows instellen als ik op de aan uit knop druk dat de laptop uitgaat?

nu heb ik wel gelezen dat je een toetsenbord controller kunt gebruiken maar volgens mij moet het anders kunnen .

er staat win98 se op gaat om een laptop compaq presario 1246

alvast bedankt groetjes mike
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17
mike20 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:59:
[...]

hoi hoi oke ik ben alweer een stukje verder.

hoe kan ik windows instellen als ik op de aan uit knop druk dat de laptop uitgaat?

nu heb ik wel gelezen dat je een toetsenbord controller kunt gebruiken maar volgens mij moet het anders kunnen .

er staat win98 se op gaat om een laptop compaq presario 1246

alvast bedankt groetjes mike
_/-\o_
In de bios van je laptop en dan PowerSettings: "Power Button push: Soft Power Down" zoiets maar of Win9x met die PowerSettings overweg kan van de bios weet ik niet zeker.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike20
hoi hoi.

in bios heb ik geen power settings instaan ;( helaas

anders moet ik het ook met een controller uit een oud een toetsen bord doen denk ik

of kan ik het ook via het toetsenbord van de laptop zelf,
als ik daar draadjes overheen soldeer met een knopje of raden jullie me dat af

alvast bedankt groetjes mike _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

*nutteloos

[ Voor 92% gewijzigd door Oyster op 14-03-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
.

[ Voor 99% gewijzigd door kaajee op 25-03-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 10:16
Na zeer lange tijd heb ik eindelijk een laptop die ik kan omtoveren in een fotolijstje. het is een Asus a2500H geworden. (achja je krijgt nog eens wat :*) )
Intel Celeron IV - 2800 mhz
265MB geheugen PC2700 (1 DIMM, dus nog 1 over).
15,1" Beeldscherm, resolutie 1024 * 768
Aansluitingen:
5 * USB 2.0, 1 * IEEE1394 (Firewire), 4 in 1 kaart lezer

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.palinckx/laptop/Laptop%20in%20elkaar%20(Medium).JPG

nu is alleen de vraag weet iemand of er een beschrijving is wat precies waar zit.
zo is op de volgende foto een lege ruimte te zien aan de linker kant. Daar waar de 2 draaden eindigen. De draden lopen richting het scherm en er is een optionele WIFI dus ik denk dat...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.palinckx/laptop/TB%20verwijderd%20(Medium).JPG

mocht ik meer foto's hebben volgen ze zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:02
Auw :'( zonde van die laptop, 2,8 GHz voor een foto lijstje 8)7

Die draden kunnen idd een Wifi antenne zijn.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
Die draden zijn inderdaad een wifi antenne, want dat lege slot daar aan de rechterkant is een MiniPCI slot.

Overigens, inderdaad wel zonde om een 2.8Ghz beest hier voor te misbruiken.

Verkoop dat ding voor €300 ofzo (dat krijg je er makkelijk voor als hij nog in goede staat is) en koop voor €50 een afgedankte PII ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
De vorige eigenaar vermelde dat hij continu vast loopt. Dus verkopen gaat niet echt. en hij wil trouwens niet op de batterij verder werken. nu dus eerst kijken of ik de Fan openingen geheel schoon krijg. Hij staat zeer hard te draaien.

Kan goed zijn dat als ik hem helemaal in orde krijg hij een andere bestemming krijgt. zo niet is het een mooi test project. tot op heden heb ik er een mooie bestemming voor :Y

Edit.
Hier bij een beetje stof. :o
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.palinckx/laptop/Stof%20Heatsink%20(Medium).JPG

[ Voor 13% gewijzigd door DrakeNL op 23-03-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
wow, dat kan wel eens de verklaring zijn waarom hij vastliep :P

Maarja, als hij toch maar gekregen is kan je er best mee experimenteren.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
ThinkPadd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:48:
Die draden zijn inderdaad een wifi antenne, want dat lege slot daar aan de rechterkant is een MiniPCI slot.

Overigens, inderdaad wel zonde om een 2.8Ghz beest hier voor te misbruiken.

Verkoop dat ding voor €300 ofzo (dat krijg je er makkelijk voor als hij nog in goede staat is) en koop voor €50 een afgedankte PII ofzo.
Kan ik hier dan ieder MiniPCI Wifi kaartje voor gebruiken of moet hij speciaal van Asus zijn? :$

Edit
denk dat het schoonmaken wel heeft geholpen 8)7 De fans gaan niet meer te keer
Vandaag maar de laptop maar eens laten draaien tot hij vast loopt (of niet natuurlijk :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door DrakeNL op 23-03-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Nolani schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:44:
Auw :'( zonde van die laptop, 2,8 GHz voor een foto lijstje 8)7

Die draden kunnen idd een Wifi antenne zijn.
precies ik vond me zelf al gek om een 750 mgz laptop te gebruiken
maar ja als die toch problemen heeft

maar een update van mijn kant de software is bijna klaar alleen nog een goede foto viewer op (liefst iets met een cube effect)

[ Voor 4% gewijzigd door djneo-nl op 26-03-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:51
DrakeNL schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:11:
Na zeer lange tijd heb ik eindelijk een laptop die ik kan omtoveren in een fotolijstje. het is een Asus a2500H geworden. (achja je krijgt nog eens wat :*) )
Intel Celeron IV - 2800 mhz
265MB geheugen PC2700 (1 DIMM, dus nog 1 over).
15,1" Beeldscherm, resolutie 1024 * 768
Aansluitingen:
5 * USB 2.0, 1 * IEEE1394 (Firewire), 4 in 1 kaart lezer

[afbeelding]

nu is alleen de vraag weet iemand of er een beschrijving is wat precies waar zit.
zo is op de volgende foto een lege ruimte te zien aan de linker kant. Daar waar de 2 draaden eindigen. De draden lopen richting het scherm en er is een optionele WIFI dus ik denk dat...

[afbeelding]

mocht ik meer foto's hebben volgen ze zeker.
Zo een heb ik ook nog liggen :) ook al eens gekregen omdat een bekende een nieuwe had gekocht. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik er mee ga doen.. Een digitale lijst heb ik al (cellie 500, 128MB) maar dies erg traag. Mischien maak ik er ook wel nog een lijstje van die meteen als downloadservertje kan functioneren. Ik denk alleen dat die P4 nog wel eens aardig heet kan worden, en nogal wat prik uit de muur trekt. Word een beetje duur om em 24/7 aan te laten staan. P.S. Die aansluiting is idd voor een wifi kaartje, zit er bij mij wel in. :P

[ Voor 5% gewijzigd door 2xdehelft op 26-03-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
DrakeNL schreef op zondag 23 maart 2008 @ 02:52:
[...]
denk dat het schoonmaken wel heeft geholpen 8)7 De fans gaan niet meer te keer
Vandaag maar de laptop maar eens laten draaien tot hij vast loopt (of niet natuurlijk :+ )
Sommige laptops lopen ook vast als ze van koud (buiten) in een warme ruimte worden aangezet. Iets wat volgens specs ook niet mag, maar als fotolijstje ben je hier meteen vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
DrakeNL schreef op zondag 23 maart 2008 @ 02:52:
[...]

Kan ik hier dan ieder MiniPCI Wifi kaartje voor gebruiken of moet hij speciaal van Asus zijn? :$
Waarschijnlijk wel, Asus doet volgens mij niet moeilijk met BIOS locks o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47
Na het lezen van dit topic en verschillende sites op internet.
Ben ik ook aan de slag gegaan.

Ik heb een laptop op de kop getikt op marktplaats.
Eeen toshiba satellite 1730 :)
met een celeron 650 Mhz processor leek me een aardige keuze aangezien hij dan toch een beetje processingpower heeft.

Standaard had de machine 64 Mb geheugen maar ik had nog 256 Mb liggen dus die heb ik erbij gestoken. Verder zat er een Mini PCI 56k6 modempje in en die heb ik vervangen door een WiFi-kaartje die uit een oude HP laptop is gekomen. Boven verwachting werkte alles en werd ook het geheugen netjes herkend ondanks dat in de handleiding stond dat er maximaal 192 Mb in kon.

Ben nu bezig met het uitzoeken van de software en dergelijke maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Eerst DSL geprobeerd en nu Windows XP (gestript met N-lite).
DSl viel eigenlijk af omdat ik daar de WiFi-kaart niet aan de praat kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike20
hallo allemaal ik heb een vraagje,

ik ben van een compaq presario 1246 een digitale fotolijst aan maken,
maar het beeldscherm is kapot rol tin is op het printje gevallen wat bij het scherm aan zit :(

nu heb ik nog een compaq presario 1200 liggen dus wie weet misschien of dat scherm van de 1200 op de 1246 past?

ja ik voel hem al dan kan ik ook de 1200 gebruiken voor de fotolijst maar dat is nee want daar zit geen usb bij op :)

alvast bedankt groetjes mike groeten doen ze niet aan :+

[ Voor 3% gewijzigd door mike20 op 14-04-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
mike20 schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:57:
ja ik voel hem al dan kan ik ook de 1200 gebruiken voor de fotolijst maar dat is nee want daar zit geen usb bij op :)
Dus? zit toch wel een pcmcia slot in? Goedkoop wifi kaartje erin en je bent er.

Verder over het scherm zul je moeten googlen op type nummers en je kan hem openschroeven om te kijken of de aansluitingen overeen komen.

Groeten doen wij niet aan

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike20
aansluiting komt over een dus.

ja voor wifi kan ik zn kaart doen niet als ik via usb foto erop wil zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Kan toch ook via wifi?
Zo groot zijn die foto's ook weer niet.

Al gekeken naar type nummers?

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike20
ja maar heb je altijd andere pc erbij nodig :)

kan op zich wel maar maar als iemand anders een usb stik mee brengt kan ik die zo inpluggen.

zoals ik hier kijk past dit scherm ok verschillende types dus neem aan dat mijn scherm ook gaat passen

http://www.nowthatsit.nl/?c=126&i=5848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Leuk idee om een oude laptop hiervoor te gebruiken.
Heb er zelf ook nog eentje waar ik dit ook nog wel mee zou willen doen.
Hoe kun je dit alleen het beste aanpakken?
Ben niet zo'n casemodder.

't is me al wel gelukt om het scherm uit elkaar te halen (dat je dus alleen maar het paneel hebt).
Omdraaiden daarvan lukt niet (zoals bij een tablet pc).
Andere ideeen had ik eigenlijk niet. ;)

Zijn er ook winkels (al dan niet op internet) die zoiets voor je kunnen/willen doen?
Want het lijkt mij toch wel erg stoer om te hebben.

Laptop is een Acer 5024wlmi (2GB, 80GB HDD, DVD-RW CPU AMD x64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

winkels denk ik niet, dr is een/een paar (hele dure) site(s) die custom casemods doet/doen.
wellicht kun je hier iemand strikken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heet duur?
En als iemand interesse heeft om dit voor mij te doen hou ik me natuurlijk ook aanbevolen. ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 16-04-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Derice waarom ga je die laptop modden? Aan de specs te zien is dat ding nog best wel goed. Denk dat je er nog wel paar honderd euro voor kunt krijgen op marktplaats

* ThinkPad begrijpt niet waarom mensen zo'n goede laptop gaan modden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

heb laptop van mede tweaker overgekocht maar die heeft te weinig kwacht om cd drive aan de praat te krijgen/houden

ik weet niet of een van jullie nog een oude laptop heeft liggen of desnoods alleen een hdd (heb hier nu twee laptops liggen en een hdd maar bij iedere laptop is de hdd connector anders)

wil nu eindelijk eens beginnen aan me lapmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
mike20 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:00:
zoals ik hier kijk past dit scherm ok verschillende types dus neem aan dat mijn scherm ook gaat passen

http://www.nowthatsit.nl/?c=126&i=5848
Dit is een DSTN-display, oftewel ronduit slecht/lelijk beeld en niet echt geschikt als fotolijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:24:
Derice waarom ga je die laptop modden? Aan de specs te zien is dat ding nog best wel goed. Denk dat je er nog wel paar honderd euro voor kunt krijgen op marktplaats

* ThinkPad begrijpt niet waarom mensen zo'n goede laptop gaan modden :S
Laptop is mijn oude, m'n nieuwe is sneller.
Aangezien het me leuk lijkt om een "geavanceerde" photo frame te hebben lijkt me dit een leuke bestemming voor deze laptop. Verkopen wil ik niet, doe er liever nog wat leuks mee, zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben ook al heel ver met mijn lapmod.

Een Acernote 760ic - 486 DX/2-66, 8mb geheugen, een 2gb kingston kaart via convertor doet nu dienst als harde schijf, heb er een nieuwe bios batterij op gesoldeerd om de bios recht te zetten en er draait nu stabiel Windows 95 op. Hij is helemaal gestript, alles eruit en eraf. Het is alleen nog een moederbord + kingston kaart en een losse tft nu :)

In principe heb ik het hele ding werkend. Ik moet alleen nog een lijst ontwerpen/maken, weet nog niet wat ik daarmee wil. Het schermpje is maar 640*480 dus ik zal beperkt zijn in mijn keuze en formaat foto's, maar het is een begin. Als dit af is maak ik wel een mooiere.

Mijn idee, waar ik nog niet helemaal aan uit kom:

Ik wil de laptop volledig autonoom maken. Aanzetten, booten, en na het booten direct de slideshow starten. Ik heb een slideshow screensaver gedownload maar daar wil hij niks mee doen, en ik kwam zo dus ook tot de ontdekking dat 3mb 7mp Jpeg'jes niet heel lekker draaien onder I.E. 3.0 :')

Iemand ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-05-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Begin eens met je foto's 640x480 te maken, want 7 Mpixel decoden met 8 MB ram wil niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 11:38
Bij mijn laptopmod met een PIII 500Mhz heeft hij had al moeilijk met 4 MP foto's te resizen, sowieso het slimste om de foto's eerst te resizen zodat je er ook nog een hoop meer foto's op kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja, dat ik moet resizen had ik zelf ook wel al door :P

Mijn vraag is puur of iemand een kant en klare (en freeware/gratis) progje weet om die foto's in slideshow weer te geven, iets wat ik kan automatiseren zodat de laptop autonoom opstart en begint te wisselen van foto's zodra ik de stekker in het stopcontact steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

irfanview kan het, maar ik weet niet of ie et ook automagisch doet... (te automatiseren is het vast wel, als je zo'n programmatje erop zet wat hotkeys kan bedienen/automatiseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:22:
Ja, dat ik moet resizen had ik zelf ook wel al door :P

Mijn vraag is puur of iemand een kant en klare (en freeware/gratis) progje weet om die foto's in slideshow weer te geven, iets wat ik kan automatiseren zodat de laptop autonoom opstart en begint te wisselen van foto's zodra ik de stekker in het stopcontact steek.
ACDsee kan het ook, hier zou je eens moeten kijken naar 'oudere versies'.
'lightweight image viewer slideshow' in een willekeurige zoekmachine invullen is ook een optie....

En anders een lichte linux versie er op gooien, veel stabieler enzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:22:
Mijn vraag is puur of iemand een kant en klare (en freeware/gratis) progje weet om die foto's in
Ik gebruikte in die tijd altijd ACDSee, wellicht is daar een 12 jaar oude versie van te vinden :)

Edit: kaajee ==> GMTA!

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 13-05-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kaajee schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:06:
[...]

ACDsee kan het ook, hier zou je eens moeten kijken naar 'oudere versies'.
'lightweight image viewer slideshow' in een willekeurige zoekmachine invullen is ook een optie....

En anders een lichte linux versie er op gooien, veel stabieler enzo.....
Heb ik al overwogen, maar een grafische vorm van Linux op 8mb draaien is bijna ondoenlijk, dan is de officiële versie van Windows 95 met boekje en CD die ik nog had liggen, net zo goed geschikt, toch? :)
RemcoDelft schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:06:
[...]

Ik gebruikte in die tijd altijd ACDSee, wellicht is daar een 12 jaar oude versie van te vinden :)

Edit: kaajee ==> GMTA!
Thanks, zal ik snel even naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2213

Je kan ook MMBoX v0.60 eens proberen, het prograamma dat ik geschreven heb
voor mijn Digilijstje P1-133Mhz en werkt in windows 95.
Ben wel nieuwschierig of hij ook leuk draait op een 486 66Mhz.
Het automatisch laten opstarten kan je met een snelkoppeling in het mapje
opstarten van het startmenu maken.
Anoniem: 2213 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 02:27:
MMBoX v0.60,

Veranderingen:
  • Werkt nu ook 100% in Windows Vista.
  • Het keuzemenu is helemaal herschreven.
  • Toetsbesturing van menu aangepast,
    [Spatie] => menu Aan/Uit,
    [Enter] Kies optie in menu,
    Pijltoetsen Omhoog/Omlaag => Omhoog/Omlaag

Q&A:

Vraag: Ik krijg de volgende foutmelding: "Class not registered. You need the following file to be installed on your machine. MSSTDFMT.DLL"
Andwoord: Download MSSTDFMT.DLL en kopieer deze naar C:\WINDOWS\SYSTEM32,
open een dosbox en registreer de DLL met het volgende commando,
regsvr32.exe C:\Windows\system32\msstdfmt.dll
(Vista gebruikers dienen de dosbox te openen met Administrator rechten)

Vraag: De slideshow is nogal traag op mijn Digilijstje met een oudere CPU
Andwoord: Je kan de laadtijd van foto's verkorten door de foto's eerst te rezisen naar de resolutie die je op je Digilijstje gebruikt.

Vraag: Werkt het programma ook in Windows 95 ?
Andwoord: Ja !, maar dan wel eerst Internet Explorer 5 of hoger instaleren
MMBoX is getest in de volgende Windows Versies: 95A, 95B, 95C, 98, 98SE, Me, 2000, XP en Vista

Tip:
Bekijk ook eens de MMBoX.ini file om nog wat extra instellingen te kunnen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2213 op 29-01-2009 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 2213 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:22:
Je kan ook MMBoX v0.60 eens proberen, het prograamma dat ik geschreven heb
voor mijn Digilijstje P1-133Mhz en werkt in windows 95.
Ben wel nieuwschierig of hij ook leuk draait op een 486 66Mhz.
Het automatisch laten opstarten kan je met een snelkoppeling in het mapje
opstarten van het startmenu maken.

[...]
:D

En weet jij ook ene plek om I.E. 5.0 nog te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de quote van mijn vorige post staat wel een linkje,

IE 501 kan je op de volgende locaties vinden....
Internet Explorer 5.01
Internet Explorer 5.01
Internet Explorer 5.01

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 2213 op 11-04-2009 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:10:
[...]
:D
En weet jij ook ene plek om I.E. 5.0 nog te krijgen? :P
Mocht je mijn programmatje al getest hebben, laat me even weten hoe hij draait op een 486-66Mhz.
Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Laatst online: 28-01 14:47
Heey allemaal,

Ik ben bezig met de vervaardiging van een foto frame.
nu heb ik de code van Gullie gebruikt die dus geen copermine nodig heeft.
Nu wil ik het weer gebeuren eruit krijgen aangezien ik daar steeds een error op krijg.

Nu heeft iemand dat hier ook al eens gedaan alleen heb ik niet kunnen vinden hoe.
Ik heb in de quote.php het hele weather verhaal eruit gehaald.
nu krijg ik in de balk de volgende fout melding (dezelf als met het weer gedeelte erin)
Ik heb niet zoveel kaas gegeten van PHP, dus kan niet vinden wat het probleem is.

Notice: Undefined offset: 2 in E:\Webserver\Root\quote.php on line 9

En line 9 is: $Site = $RSS[$SiteN];

iemand die hier raad mee weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
mensen,

Ik heb vandaag een oude Toshiba 430CDT laptop gekregen alleen deze heeft het probleem dat de hardeschijf niet herkend word. Nu heb ik mijn 80GB hardeschijf er effe in gedaan maar deze word ook niet herkend. Nu kan dit misschien liggen aan dat het een 80GB is en de Toshiba zo'n 10 jaar oud is ? Iemand die misschien raad heeft hij functioneerd verder wel prima. Ook booten van CD krijg ik niet voor elkaar kan in de bios alleen maar FDD -> HDD zeggen of HDD -> FDD terwijl er een cd drive inzit. Hopelijk weet iemand iets zodat ik ook mijn fotolijst kan gaan realiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ja, een 10 jaar oude laptop zal de grote harddisk waarschijnlijk niet snappen... Oftewel probeer met een kleine disk of-ie het wel snapt. <8 GB of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Oke probleem hier.. Mijn backlight of inverter is stuk. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit makkelijk kan testen? Heb geen vervangende backlight of inverter dus die uitwisselen is helaas geen oplossing.

Wat voor spanning moet er uit de inverter komen ongeveer? Dus niet specifiek voor mijn model maar wat voor spanning komt er ongeveer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zo'n CCFL inverter die gebruikt wordt bij casemods wil het wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
la_fusion schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:55:
Oke probleem hier.. Mijn backlight of inverter is stuk. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit makkelijk kan testen? Heb geen vervangende backlight of inverter dus die uitwisselen is helaas geen oplossing.
Mijn ervaring: in 90% van de gevallen is de inverter het probleem. Welk formaat display heb je? Ik heb nog wel een collectie lampjes (afkomstig van Compaq Armada laptops) liggen.
Wat voor spanning moet er uit de inverter komen ongeveer? Dus niet specifiek voor mijn model maar wat voor spanning komt er ongeveer uit.
Typisch is het 800 tot 2000 volt. Niet geschikt voor huis-tuin-en-keuken-multimeters dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
[b][message=30282292,noline]RemcoDelft schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:30

[...]

Typisch is het 800 tot 2000 volt. Niet geschikt voor huis-tuin-en-keuken-multimeters dus.
Eens uitgezocht hoeveel mijn laptop inverter geeft.
Via een multimeter van school pro model.
1100 volt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
RemcoDelft schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:30:
[...]

Mijn ervaring: in 90% van de gevallen is de inverter het probleem. Welk formaat display heb je? Ik heb nog wel een collectie lampjes (afkomstig van Compaq Armada laptops) liggen.

[...]

Het is een 15,1 inch scherm. Ik zal eens proberen te meten met een fatsoenlijke multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178711

Misschien een stomme vraag, maar wanneer je de kabeltjes door knipt die de signalen aan het beeldscherm doorgeven en hetzelfde doet met de kabeltjes die voor het backlite zorgen is dit dan heel nadelig voor het beeld? Ik wil namelijk het scherm ong. een eind van de laptop hebben maar de stroomdraadjes zijn hier nu natuurlijk iets te kort voor....

Owja, en hoe maken jullie van die mooien rechthoekige lijstjes, mij lukt dat dus echt niet, ietdere keer is ie wel iets scheef :S iemand tips

bedankt!

Christian

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 178711 op 02-08-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

ik ga denk mijn crappy amd 1.6 ghz acer laptop eens uit elkaar trekken voor een digi lijssie.
doe er toch niets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Hey dit topic bestaat nog :)

Heeft de reden dat het topic zo stil wellicht te maken met het feit dat digitale fotolijstjes op elke straathoek in zeer veel verschillende varianten voor weinig te koop zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 11:01

gdl

Nadeel van de kant-en-klare fotolijstje is wel dat ze geen firefox o.i.d. gebruiken, waardoor foto's over internet niet echt te realiseren is. Ook de Photogenix functionaliteit is dan natuurlijk onmogelijk.

Anoniem: 151407

gisteren begonnen aan operatie sloop amd acer.
ik ga mijn mod simpel houden.
heb scherm met schanieren los getrokken, behuizing van scherm los gehaald.
nu alleen los scherm met inverter.
deze heb ik op de onderzijde van de laptop vast geschoefd. kabels weg gewerkt.
nu een breed lijstje erom heen en klaar is Xen. simpel maar effectief.
had geen zin om hele laptop behuizing eraf te trekken.
tevens heeft acer een vaag power paneeltje waar ik niet langs kon.
nu zit er aan de achterkant van het scherm gewoon mijn keyboard en touchpad.

15" inch 1.6 ghz, 1 gb ram me 40 gb hd en wireless fotolijst klaar :)
moet allen nog een breed lijssie vinden.

heb wel de accu eraf gehaald want die was toch rot en scheelt weer hang gewicht.
kan de fotolijst overnemen met vnc.
de slideshows maak ik met irfraview, convert foto's naar exe.

proggie wat hier aangeboden word werkt ook maar niet met dwars gemaakte foto's. die rekken lelijk uit.
nu word dit opgelost met links en recht gewoon zwart gevuld. _/-\o_
en heb maar 1 bestand voor collectie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Ik heb een Toshiba Tecra S1 gesloopt, alles werkt nog. Moet alleen nog de behuizing zien te regelen. Laptop heeft een ingebouwde SD kaart lezer daarmee wil ik de foto's in laden. En over het netwerk via samba.
Besturing gaat via vnc.

Heb mmbox gedownload via het linkje eerder in deze topic, echter werkt deze niet.
Ik krijg de volgende fout melding :
Run-time error '481' ;

Invalid picture

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:23:
Heb mmbox gedownload via het linkje eerder in deze topic, echter werkt deze niet.
Ik krijg de volgende fout melding :
Run-time error '481' ;

Invalid picture

Iemand enig idee ?
Hmm vreemd, die foutmelding ben ik nog niet eerder tegen gekomen ...
Ik zal even kijken wat het probleem kan zijn.

Controleer ook even of de JPG files Readonly zijn, je kan dit uit zetten door met de rechter muisknop
op de JPG file te klikken en dan op eigenschappen te klikken.
Bij het tabblad algemeen kan je onderaan bij kenmerken het Aleen lezen vinkje uit zetten en op OK klikken.

Probeer ook eens MMBoX te starten in een andere directory waar je Lees en Schijfrechten hebt.

Mocht het om BMP files gaan kan je ze het beste omzetten naar JPG.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 2213 op 28-01-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga nog even kijken, plexiglas is binnen. Waar hebben jullie afstandhouders besteld ?

- Het zijn geen read-only files.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 07-02-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik al weet waar het probleem zit.
Klopt het dat je MMBoX draait vanaf de SD kaart ?
probeer MMBoX maar eens te draaien vanaf de harde schijf van de laptop ( mits je die er uit gehaalt hebt natuurlijk )

Windows wil wel eens raar doen met het lezen van een Flashcard, ik heb ooit eens XP geinstalleerd op een CF card, vanaf dat moment werkte windows update ook niet meer, ook met een Lees/Schrijf Error :S

Zal het eens uittesten of ik er iets aan kan doen, door bijvoorbeeld MMBoX te draaien vanaf harde schijf en de foto's te lezen vanaf CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Kriebel kriebel

Ik heb nog 3 laptops liggen waar ik foto lijstje mee wilde maken. Is er iemand die linux software heeft om dit mee te doen ? kant en klare distro mischien. Ik heb wel een CF converter dus het liefst booten van CF

Al mn vorige pogingen waren geen success daarom gestaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je met Damn Small Linux een heel eind komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Laat ik die er nou net al op hebben staan. Die stond al op mn CF kaartje. Ik had het namelijk al een keer geprobeerd. Nu eens kijken hoe ik een NFS mount kan maken. En hoe ik dan screensaver of iets kan starten. Verder moet hij natuurlijk ook nog de settings bewaren en dat is wel een probleem met DSL dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ik zal binnenkort eens wat pics posten van mijn lapmod. Al ruim een jaar geleden gemaakt, is al een tijdje niet in gebruik (hangt wel op).. zal dus binnenkort eens wat aan de software moeten doen. Moet gewoon zo zijn: ding start op, haalt feeds op en foto's die ik een shared folder heb gezet en begint te doen wat ie moet doen. Ben nooit verder gekomen dan besturen met Win XP RDP.. wat teveel moeite is blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik heb inmiddels een andere laptop gepakt (compaq i.p.v ibm laatste liep namelijk wel eens vast)

De setup voor nu:

- Damn Small Linux op een CF-IDE kaartje
- NFS client naar mn NFS server
- feh met een ris met opties om de fotos te displayen (standaard in apt repository)

Morgen eens kijken of we i.p.v de CD iso ook de harddisk installatie kunnen doen op de Compact Flash kaart zodat we niet steeds de instellingen kwijt zijn bij het rebooten. Daarna zorgen dat alles automatisch gaat..

Uiteindelijk een geschikte laptop vinden om te verbouwen. Ik heb er 3 dus is een kwestie van bepalen welke het makkelijkste uit elkaar kan en welke het stabielste opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wel je OS (Linux) in je RAM stoppen/zetten en zeker niet de/een swapfile laten aanmaken, ook de foto's van een andere PC trekken eigenlijk, je CF-IDE kaartje trekt maar een minimaal (in computer terminologie) aantal schijfacties (lezen/schrijven). Anders doet ie na een paar weken/maandjes helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Als een CF kaartje het niet helemaal goed doet kan dat komen door de "status" van de kaart.
Er wordt meestal een "bit" gezet op "removable media".
Er is een tooltje van Sandisk welke dit kan veranderen naar "fixed disk".
Windows gaat anders om met "removable media" dan met "fixed disks".

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:50
Dat probleem heb ik ook. Kaartje via CF-IDE-adaptor, Ubuntu installeren => no boot..
Installeer ik XBMC Live erop (da's gewoon FAT32 met een Ubuntu-image via syslinux), start hij wel op.

Ik heb het tooltje van Sandisk, nu moet ik enkel nog van een floppy kunnen booten om het aan te passen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, probleem heb ik ook gehad. Maar daar ging het me in eerste instantie niet om. Het aantal schrijf-acties voor een (CF) card is vele malen minder dan bij een reguliere harddisk. Dus er is een grote/reële kans dat je CF (fixed) disk er na relatief korte tijd gewoon mee kapt!!

Als je bijv. je/een swap file hebt die ook naar de CF card schrijft/leest, zit ja al snel op honderden/duizenden schrijf/lees acties per seconde. Er worden voor CF card specs opgegeven van 100.000 schrijf/lees acties, ga dus maar na.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Fire69 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:41:
Dat probleem heb ik ook. Kaartje via CF-IDE-adaptor, Ubuntu installeren => no boot..
Installeer ik XBMC Live erop (da's gewoon FAT32 met een Ubuntu-image via syslinux), start hij wel op.

Ik heb het tooltje van Sandisk, nu moet ik enkel nog van een floppy kunnen booten om het aan te passen :/
Ik had het probleem ook en opgelost met dat tooltje (geboot van een bootable cdrw).
Een CF kaartje kost tegenwoordig erg weinig dus mocht het fout gaan koop ik wel weer een nieuwe of stap ik over op een SSD.
Voor nu werkt het goed in mn (oude) Sony Picturebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bootable CD, dat ik daar nog niet aan gedacht heb! Afbeeldingslocatie: http://www.anchoredbygrace.com/smileys/kopfpatsch.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Gutteguttegut schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:26:
[...]
.......
Een CF kaartje kost tegenwoordig erg weinig dus mocht het fout gaan koop ik wel weer een nieuwe of stap ik over op een SSD.
..........
Met die aantallen sch(r)ijf-bewegingen zou dat heel goed kunnen inhouden dat je wekelijks een nieuwe CF card moet kopen, 't is maar dat je het weet, hou er rekening mee..........

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 10-02-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je je /swap niet naar RAM mounten? Dan is je probleem volgens mij wel opgelost toch?

[edit]
Of gewoon uitzetten?
I have only 384 MB of RAM on my laptop and I have swapped turned off to get better battery life and better performance. I rarely get above, say, 180 MB of application allocated RAM (even when running KDE, music player, Konqueror, several Konsole sessions and sometimes Windows programs with CXOffice), so I have a lot of room before I have to start worrying about OOM conditions.
Blijkbaar gaat het zonder swap ook. Als je enkel soft voor wat fotootjes draait, moet dat wel lukken gok ik?

[ Voor 75% gewijzigd door Fire69 op 10-02-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja beide zijn (zoals hierboven al gezegd) opties.....eigenlijk the only way to go met een CF card......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt nu zo bij mij ergens in een hoekje:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_ehVBgJsF2QI/SZHfYMydYkI/AAAAAAAAAEQ/CPE12HeUw6g/s800/P1010417.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Netjes de draadjes verlengd!, maar hoe wil je dit bord nu inzichtbaar achter het scherm hangen? of zijn deze even groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gutteguttegut schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:38:
Als een CF kaartje het niet helemaal goed doet kan dat komen door de "status" van de kaart.
Er wordt meestal een "bit" gezet op "removable media".
Er is een tooltje van Sandisk welke dit kan veranderen naar "fixed disk".
Windows gaat anders om met "removable media" dan met "fixed disks".
Bedankt voor de tip, op deze site vind je meer informatie over het veranderen van de "Bit"

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2213 op 10-02-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:32
Heb dit topic met erg veel plezier gevolgd, wat een gaaf idee! (kom ws uit een ei want had er nog nooit van gehoord) ga nu hard op zoek naar een oud laptopje om mee te sleutelen ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
mvergroesen schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:24:
Heb dit topic met erg veel plezier gevolgd, wat een gaaf idee! (kom ws uit een ei want had er nog nooit van gehoord) ga nu hard op zoek naar een oud laptopje om mee te sleutelen ben benieuwd!
Succes! Wat je nog wel niet met oude spullen kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
danielkraak schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:36:
[...]

Succes! Wat je nog wel niet met oude spullen kan. :)
Voorlopig nog niks gevonden dus ben bang dat ik mn enthousiasme moet inhouden valt tegen wat ik op diverse sites aan goedkope oude laptopjes vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
mvergroesen schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:39:
[...]

Voorlopig nog niks gevonden dus ben bang dat ik mn enthousiasme moet inhouden valt tegen wat ik op diverse sites aan goedkope oude laptopjes vind..
Ik had zelf ook op marktplaats enzo zitten kijken en daar vragen ze ook nog aardig wat voor windows 98 laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Valt toch best mee? Deze kosten 15eu!!

En als je zoekt naar laptops onder de 75eu vind je er zat! Voor een std. digitaal fotolijstje van goede kwaliteit moet je al gauw >75 eu neertellen. De laptops geven iha een beter beeld dan welk std. fotolijstje dan ook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
kaajee schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:51:
Valt toch best mee? Deze kosten 15eu!!

En als je zoekt naar laptops onder de 75eu vind je er zat! Voor een std. digitaal fotolijstje van goede kwaliteit moet je al gauw >75 eu neertellen. De laptops geven iha een beter beeld dan welk std. fotolijstje dan ook......
Haha ja die zijn wel 15 euri maar die zijn ook wel héél oud.
Ik zoek rustig door, ik vind eigenlijk 50 euro wel het max voor een oud notebookje, waarvan ik niet zeker weet of ik hem heel kan houden (wel tweaker maar notebooks nog nooit opengedraaid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mvergroesen schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:22:
[...]

..............
Dat is/zijn Toshiba Satellite Pro 490XCDT - (PII 266 MHz?) en daar nog zeer goed en vlot een Linux distri op hoor! En voor dat geld kun je er nog wel 1 verkloten ook! Heb je meteen reserve onderdelen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
kaajee schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:31:
[...]

Dat is/zijn Toshiba Satellite Pro 490XCDT - (PII 266 MHz?) en daar nog zeer goed en vlot een Linux distri op hoor! En voor dat geld kun je er nog wel 1 verkloten ook! Heb je meteen reserve onderdelen !!
Weinig ervaring met Linux, maar dat mag geen reden zijn en heb dus maar even gemaild ;)
Thanks, blijft spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

mvergroesen schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:44:
[...]

Weinig ervaring met Linux, maar dat mag geen reden zijn en heb dus maar even gemaild ;)
Thanks, blijft spannend!
op een p2 kun je prima xp draaien hoor :+ en je hebt ook niet echt een dualcore nodig om wat fototjes te laten zien ...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Fire69 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:41:
Volgens de link van FloraX maakt dit onder Linux niet uit. Ik heb ook alleen gehoord van XP-gebruikers die klagen dat een CF-kaart "removable" is volgens het OS.
Wellicht is er dus toch iets anders aan de hand?
mvergroesen schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:22:
[...]
Ik vind het geen geld :) Kan wel zien dat ik een tijdje niet naar tweedehands laptops heb gekeken..... PII 266 MHz is wel oud, maar werkt prima, kleine Linux-distributie er op en gaan. Evt. wat ram er bij zetten.
Juist omdat het er 4 zijn kan je wat klooien, en in het ergste geval heb je straks gewoon 4 fotolijstjes ;)

Misschien moet ik er zelf ook maar eens eentje gaan maken, zo goedkoop wordt het wel heel leuk om te klooien!

[ Voor 25% gewijzigd door RemcoDelft op 17-02-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290406

een ftp'tje via wlan zou ook leuk zijn :) of gewoon op afstand besturen met je pc en slide shows maken.

Ik ga het ook eens proberen denk ik. heb ook nog een oude mini webcam liggen, mischien leuk als "Spiegel"? (mits je een vriendin hebt of gewoon heel ijdel bent) 8)7

zijn die laptop schermen trouwens universeel? ik heb namelijk nog een dual core met kapot scherm liggen, en een p2 met werkend scherm. of draai ik nou door?.... :9~

Greets

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 290406 op 17-02-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 290406 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:21:
een ftp'tje via wlan zou ook leuk zijn :) of gewoon op afstand besturen met je pc en slide shows maken.

Ik ga het ook eens proberen denk ik. heb ook nog een oude mini webcam liggen, mischien leuk als "Spiegel"? (mits je een vriendin hebt of gewoon heel ijdel bent) 8)7

zijn die laptop schermen trouwens universeel? ik heb namelijk nog een dual core met kapot scherm liggen, en een p2 met werkend scherm. of draai ik nou door?.... :9~

Greets
:Y

Anoniem: 290406

k'had al harde feiten, scherm is gesoldeerd en is anders als mijn oude laptop schermpje....

JAMMER!
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.