Toon posts:

radeon in aspire 1350 zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire 1350LC met een S3 videochipset.

Ik heb nu de mogelijkheid om een "ATI mobility radeon9200" kaart te kopen en deze schijn ik te kunnen inbouwen en schijnt ook gewoon te werken in een Aspire 1350 series laptop...

Alleeeeeeeen nu mijn vraag... Heeft iemand daar al ervaring mee? Ik ben erg zuinig met me laptop en ik wil deze niet kapot maken... Kan ik zonder problemen me laptop openschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je fotos kunnen posten als het is gelukt? Ben benieuwd...

(een nieuwe videokaart in je laptop, ik zeg nee, kan niet, nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal er als ik het doe foto's van maken,

als het goed is moet het kunnen...diegene waar ik de kart van koop heeft het in duitsland op de kop kunnen tikken...

je schijnt de S3 gewoon te kunnen vervangen maarja... of dat gewoon derin klikken is en klaar dat lijkt me te makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou makkelijk moeten gaan als de S3 er gewoon uitkan, maar het moet dan wel een speciale versie zijn, een gewone versie die je in de pc winkel koopt gaat er natuurlijk niet inpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een speciale voor Acer Aspire 1350 series....

http://www.ati.com/products/mobilityradeon9200/index.html

Het schijnt serieus zo te zijn dat je de S3 eruit kan halen en gewoon vervangen door de Radeon!!!!

niemand ervaringen mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komende week krijg ik de Radeon mobility 9200 binnen, zo rond woensdag en dan ga ik die kaart gewoon inbouwen in me laptop en daar zal ik dan foto's van maken en die zal ik hier even posten! Ik hoop dat alles goed gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je je laptop al open gehad om te kijken of er uberhaupt een gpu socket inzit?
Wel leuk dat op die Ati site staat dat het ding in een socket kan, maar dat wil niet per defenitie zeggen dat er een socket in jouw laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 dezer dagen zal ik een link zetten naar de foto's, als het goed is kan ik morgen de Radeon inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de Radeon binnen gekregen, direct ingebouwd en hij werkt superrr zelfs halflife 2 draait met een resolutie van 1024x768 vrij soepel! Gewoon goed speelbaar:|

Op deze website staan foto's over hoe het moet :D
Ik heb zelf ook foto's gemaakt maar moet deze nog even op me pc zetten

http://www.laptopmods.co.uk/viewtopic.php?t=2

Grote voordeel is dat de temparatuur van mijn laptop nu een stuk lager is, waarschijnlijk doordat de cpu zich nu niet meer zo bemoeit met de graphics, de radeon heeft ook 64MB onboard ipv van de 64Mb shared geheugen die de S3 kaart had en en daardoor heb ik nu ipv 456MB ram weer gewoon echt 512MB!!!!
Pagina: 1