Toon posts:

Geforce 2 MX goede keuze ?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gezocht bij de oude postings maar heb nergens kunnen lezen wat nu echt een verstandige keuze is.

De vraag is wat jullie vinden van de MX versie van de Geforce kaarten, en eventueel een alternatief. Vanzelfsprekend speelt de prijs ook mee in dit verhaal.

Alvast bedankt...

Oh ja de configuratie; A7V + Duron 600

Verwijderd

Uitstekende kaart als je een minder te besteden budget hebt.
Ik zou voor de Hercules Prohpet II MX Retail gaan, die heeft snel geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
De Creative Geforce MX heeft volgens de specs ook DDR geheugen dus zou dat geen probleem mogen zijn toch ?

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik zou zeggen kijk hier effe:

canard.50megs.com

ik heb zelf een Asus 7100 T ,
maar als ik er weer een zou kopen, zat er sneller geheugen op, die van Gainward heeft 5,5 ns. wat erg lekker over te klokken is :)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 08 januari 2001 21:38 schreef Roundabout het volgende:
De Creative Geforce MX heeft volgens de specs ook DDR geheugen dus zou dat geen probleem mogen zijn toch ?
de Creative heeft alleen 64bits ipv 128 bits
prestaties zijn gelijk aan de "gewone" MX

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb zaterdag een MSI StarForce 818 gehaald. 363 pieken bij Asci. Leuk kaartje, bijna net zo snel als de Hercules. Check www.tbreak.com/hard/grfx/starforce818/starforce818_1.asp voor een vergelijking.

Verwijderd

Topicstarter
DeejayV, ik heb je overzicht bekeken, ziet er keurig uit overigens, en heb nog even een vraag.

Welke punten zijn nu echt belangrijk voor de prestaties ? Ik begrijp dat de nanoseconden belangrijk zijn maar dat ze bij de creative inderdaad beperkt worden door het datapad.

De kaart is met name bedoeld voor spellen als GP3, Superbike etc. etc.

Wederom en alvast bedankt.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
NIET DE CREATIVE NEMEN!

Die heeft wel DDR geheugen, maar enkel een geheugen bandbreedte van 64 bits...wat in de meeste gevallen erg ongunstig uitpakt (lees: qua prestaties onder doet aan een SDR 128 Bit GF2MX)

Verwijderd

Topicstarter
Goed Creative is niet langer van toepassing.

Nu krijg ik de indruk dat ik moet kiezen tussen een CardExpert of een Hercules. Welke is dan de meest wijze keuze ?

BTW -> Ik vind dit een erg opbouwend topic, ik moet zeggen dat het mij wel aanstaat om op deze opbouwende manier tot een conclusie te komen, ik dank u allen wederom (8>

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 14:45

EraZor

Don't mention the war

Wellicht is het ook een idee (als je op een krap budget zit) om eens naar een geforce 1 DDR te kijken. Gaan erg goedkoop weg, zijn goed over te klokken en geven ongeveeer dezelfde performance als een geforce 2 MX. (heb zelf een hercules geforce prophet ddr-dvi en een hercules gf2-mx; presteren over de hele range ongeveer 't zelfde)

Succes!

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Op maandag 08 januari 2001 22:18 schreef EraZor het volgende:
Wellicht is het ook een idee (als je op een krap budget zit) om eens naar een geforce 1 DDR te kijken. Gaan erg goedkoop weg, zijn goed over te klokken en geven ongeveeer dezelfde performance als een geforce 2 MX. (heb zelf een hercules geforce prophet ddr-dvi en een hercules gf2-mx; presteren over de hele range ongeveer 't zelfde)

Succes!
Waar is die hercules kaart van jou nu nog te koop? Zit er ook een tv-out op?

bvd Joris

tremble and despair for i am power!

Pagina: 1