Ik heb hier een pc'tje draaien zonder grafische kaart, toetsenbord en muis etc omdat ik hem als backup-server-achtig pc'tje gebruik. Allemaal leuk en aardig en afsluiten en opstarten is geen probleem; ik heb in Windows zo ingesteld dat hij moet afsluiten als ik op de power-knop druk. Is het op deze manier ook mogelijk om de pc op een juiste en nette manier af te sluiten dmv de reset-knop op de pc? Kan de instelling in Windows niet vinden en programma's ervoor zoeken is me ook niet gelukt. Ik heb wel een Remote Connection naar de pc maar ik wil het NIET op die manier doen omdat ik de pc ook wil kunnen afsluiten als de rest van de pc's uit staan (en ik dus geen Remote heb).
De reset knop is niet in te stellen, enkel je powerknop.
Enige optie: powerknop instellen als reboot.
Als je wil afsluiten: knopje indrukken, wachten tot ie reboot, knopje 4 sec inhouden en uit istie.
Enige optie: powerknop instellen als reboot.
Als je wil afsluiten: knopje indrukken, wachten tot ie reboot, knopje 4 sec inhouden en uit istie.
batchfiletje maken met daarin
en plaatsen in c:\WINDOWS\ of c:\WINNT\
en dan TOCH maar een toetsenbordje aan die PC hangen, dan doe je Windows-toets + R (Uitvoeren) en dan type je de naam van dat batchfiletje in, enter, en hij reboot
Rest wel het probleem dat er programma's kunnen vragen om wijzingen op te slaan, en daar kan het herstarten (maar ook echt afsluiten en uitschakelen) op vastlopen (omdat je op J of N moet drukken).
code:
1
| shutdown -r |
en dan TOCH maar een toetsenbordje aan die PC hangen, dan doe je Windows-toets + R (Uitvoeren) en dan type je de naam van dat batchfiletje in, enter, en hij reboot
Rest wel het probleem dat er programma's kunnen vragen om wijzingen op te slaan, en daar kan het herstarten (maar ook echt afsluiten en uitschakelen) op vastlopen (omdat je op J of N moet drukken).
[ Voor 28% gewijzigd door TheLunatic op 18-03-2005 17:24 ]
Mother, will they like this song?
Verwijderd
Remote Shutdown kan al niet omdat je geen gebruik wilt maken van andere pc's.
Dan moet je maar wachten tot dat hij is afgesloten na het indrukken van je powerknop en vervolgens nog een keer indrukken om op te starten. Een goeie installatie duurt nooit zolang met afsluiten. Zeker niet een pc die alleen als backup station dient.
Er is geen andere manier zonder toetsenbord of muis
Anders moet je 30 sec. wachten
en neem aan dat de TS dat niet wilt anders had hij dit topic niet geopent. In die 30 sec kun je ook wachten op de shutdown en dan nog een keer de powerknop indrukken
Dan moet je maar wachten tot dat hij is afgesloten na het indrukken van je powerknop en vervolgens nog een keer indrukken om op te starten. Een goeie installatie duurt nooit zolang met afsluiten. Zeker niet een pc die alleen als backup station dient.
Er is geen andere manier zonder toetsenbord of muis
shutdown -r -t 1TheLunatic schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:23:
batchfiletje maken met daarin
code:
1 shutdown -r
Anders moet je 30 sec. wachten
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 17:33 ]
Hmm, jammer dat het niet kan. Dan toch maar eerst afsluiten en dan weer opnieuw opstarten, lijkt me het makkelijkste
je kan gewoon de elektronica even uit je toestesnbord slopen (meestal niet meer dan 3x6 cm)
en daar de juiste pinnen kortsuiten met een dubbelpolig contactje. waarmee je een batch start
die knop zet je in de voorkant
en daar de juiste pinnen kortsuiten met een dubbelpolig contactje. waarmee je een batch start
Laatst heb ik hier een mooi programmatje voor gevonden: PowerOff. Kan je alle dingen mee doen die je normaal via start > afsluiten kan doen, maar nu ook remote
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Nog niet eens zo'n gek idee, alleen hoe wil je met het toetsenbord een batch restart doen?fish schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:52:
je kan gewoon de elektronica even uit je toestesnbord slopen (meestal niet meer dan 3x6 cm)
Ziet er leuk uit, maar ik wilde het dus ook kunnen doen als de rest van de pc's uit stonden, maar bedankt voor de tip.the_shadow schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:12:
Laatst heb ik hier een mooi programmatje voor gevonden: PowerOff. Kan je alle dingen mee doen die je normaal via start > afsluiten kan doen, maar nu ook remote
@Herelam: op die eerste vraag van jou:
Je kan in windows sneltoetsen toewijzen aan bepaalde knoppen... alleen zou het niet precies werken zoals Fish zei. Je moet dan namelijk ctrl + atl + gekozen knop indrukken... en dat zijn waarschijnlijk iets meer pinnetjes
Je kan ook gewoon een toetsenbord aan je pc laten hangen en zodra je een reboot wilt gewoon de toetsencombinatie indrukken en voila... (natuurlijk niet een superdure tobo
)
Je kan in windows sneltoetsen toewijzen aan bepaalde knoppen... alleen zou het niet precies werken zoals Fish zei. Je moet dan namelijk ctrl + atl + gekozen knop indrukken... en dat zijn waarschijnlijk iets meer pinnetjes
Je kan ook gewoon een toetsenbord aan je pc laten hangen en zodra je een reboot wilt gewoon de toetsencombinatie indrukken en voila... (natuurlijk niet een superdure tobo
Hmm ik zit me nu ineens te bedenkten dat die batch en sneltoetsen etc niet opgaan omdat ik die niet kan starten als ik niet ben ingelogd
Ik denk niet dat vanaf het inlogscherm enige sneltoetsen nog werken of wel? Zo ja, dan sloop ik wel even een toetsenbord.
Je zal eerst natuurlijk moeten inloggen
Het makkelijkste zou denk ik toch wel zijn om een andere pc even aan te zetten en zo remote te rebooten ...
Ik denk dat ik het daarmee dan maar moet doen inderdaad. Toch heb ik de moed nog niet opgegeven want ik heb hier een programma draaien dat al opstart voordat het inlogscherm verschijnt. Makkelijk is het iig nietsanfranjake schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:49:
Je zal eerst natuurlijk moeten inloggenHet makkelijkste zou denk ik toch wel zijn om een andere pc even aan te zetten en zo remote te rebooten ...
Zoiets heet een serviceVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:56:
[...]
ik heb hier een programma draaien dat al opstart voordat het inlogscherm verschijnt.
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256
Verwijderd
dan flans je zelf even in VB of dergelijks een app in elkaar die je als service start, en die reageert op je sneltoets
Is zo gepiept, dan dus alleen nog dat toetsebordje slopen he
Pagina: 1