Asus S800-Mx en 6600GT problemen

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb een computer (jaja) en daar heb ik een half jaartje geleden een Asus P4 S800-Mx moederboard ingezet. werkt allemaal prima, toen kocht ik 2 weken geleden een Gigabyte Geforce 6600GT, deze stopte ik erin en dat werkte ook perfect.

Alleen vandaag wil ik mijn PC opstarten, geen beeld meer, als ik op het toetsenbord druk gaan er ook geen lampjes branden. Ik denk dus kutzooi wat nu, hij heeft 2 weken perfect gewerkt en alle benchmarks overleefd en spellen + 3ds Max en Photoshop prima gedraaid.

ik haal de videokaart eruit en sluit het beeldscherm aan op de interne videokaart van mijn mobo, hij start dus weer prima op.

ik denk dus kut videokaart verneukt, maar voor ik hem terug ga sturen stop ik hem even in mijn ander PC om te kijken of dat werkt. En ja hoor daar deed hij het zonder problemen.

Ik dacht dus dan zal het het moederboard wel zijn, ik stop er een Radeon 9600 pro in, en die werkt weer prima. Dus nog een keer terug naar de oude config, en de PC start niet meer op.

Videokaart er weer uit, en hij werkt weer als een zonnetje. Dus ik dacht laat ik mijn bios van mijn moederboard eens updaten.. dit had ook geen resultaat.

heeft iemand hier enig idee wat het probleem kan zijn???
Computer specs mocht iemand daar een probleem kunnen vinden:
P4 2,4 Ghz
512MB DDR3200
Asus P4-S800-Mx mobo
400 Watt voeding
2x 160 gig 7200Rpm WD
Gigabyte Geforce 6600GT
Sony DRU-500a DVD brander
Oude Sony CD brander

Never really found a place that I call home...

Verwijderd

Heb je wel in het bios de interne videokaart uitgezet? Dat wil nl nog wel eens compatibiliteitsproblemen geven, als je dat niet doet.

• GWD
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:36:
Heb je wel in het bios de interne videokaart uitgezet? Dat wil nl nog wel eens compatibiliteitsproblemen geven, als je dat niet doet.
Hehe, goeie ik zal eens eventjes kijken... als ik mijn 6600 GT er weer uithaal zet hij die dan automatisch wel weer aan, want stel het werkt niet en ik kom nog niet verder dan kan ik er ook met mijn interne kaart niet meer in ;)

• GWD
Nope werkt niet als ik de interne videokaart uitschakel en ik stop de 6600GT weer terug doet hij niks meer, ik heb er nu dus even een 9200 LE ingestopt en hij start weer als een zonnetje.

Meer suggesties???

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
mmm misschien is je mobo gewoon gaar... prop er eens een energiezuigend apparaat in... inplaats van 9200LE of 9600... 6800Ultra fzo :P
Serieus, ik denk dat je AGP beetje overloaded is geraakt en nu de voltlijnen (zijn die er? :P) naar de AGP slot gewoon brak zijn.. Of eventueel gewoon de voeding van je PC die met pensioen is gegaan :)

• GWD
hehe, owja ik heb hier vast nog wel ergens een 6800Ultra liggen .... ik vind dat alleen wat overkill daarom stop ik er mijn 6600GT maar in :P

Maar het is inderdaad een mogelijkheid, en als mijn voeding met pensioen was gegaan had mijn PC denk ik niet zo meer gewerkt mij dunkt ;)

• GWD
iemand nog iets, het is best kut zo zonder relaxte videokaart :'(

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 21:32
minimale boot met die gt al geprobeerd?

• GWD
SonyEricsson schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:23:
minimale boot met die gt al geprobeerd?
Nouja zodra ik die GT erin stop doet hij niks meer, zwart beeld, kan op knoppen drukken wat ik wil. Dus graag iets meer uitleg over wat je bedoeld :)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 21:06
Hij bedoelt dat je alleen de benodige apperatuur aansluit. Dus bijv. alleen je harde schijf en videokaart.

• GWD
MarcoC schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:10:
Hij bedoelt dat je alleen de benodige apperatuur aansluit. Dus bijv. alleen je harde schijf en videokaart.
ooooow
euh, zou dat helpen dan??? ik denk niet dat een tekort aan power het probleem is
maar ik kan het even proberen, bedankt :)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:50

Archimond

Lopende Helpdesk

GWD schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:08:
hehe, owja ik heb hier vast nog wel ergens een 6800Ultra liggen .... ik vind dat alleen wat overkill daarom stop ik er mijn 6600GT maar in :P

Maar het is inderdaad een mogelijkheid, en als mijn voeding met pensioen was gegaan had mijn PC denk ik niet zo meer gewerkt mij dunkt ;)
Heb je 6800 Ultra al geprobeerd? Als die goed werkt moet deze kaart ook genoeg stroom hebben

Verwijderd

Archimond schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:23:
[...]

Heb je 6800 Ultra al geprobeerd? Als die goed werkt moet deze kaart ook genoeg stroom hebben
ben je nu serieus... 8)7

• GWD
Archimond schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:23:
[...]

Ik zal eerlijk tegen je zijn ... ik heb geen 6800Ultra in de kast liggen, het was een grapje ik zal de grap ook even uitleggen.

Iemand vroeg hierboven dus voor de grap of ik er iets meer stroomvretends in wou stoppen om te testen en hij noemde de 6800ultra, wetende dat ik deze natuurlijk niet bezit omdat ik een 6600GT heb.

Ik zei toen voor de grap dat ik die nog wel 1 in de kast had liggen maar niet gebruikte omdat ik hem te snel vond. Iets wat je in het echte leven natuurlijk niet doet met een videokaart van 500 euro.

Deze stopt men in de PC en legt men niet in de kast omdat men hem te snel vind. We deden dus alsof deze videokaart in mijn bezig was, maar ik moet je dus teleurstellen ik heb geen kaarten in de kast liggen die te snel zijn :(

sorry B)

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Voeding? Probeer eens een andere.

[ Voor 61% gewijzigd door NNF op 22-03-2005 16:01 ]

Pagina: 1