Out of reach

Pagina: 1
Acties:

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 02:14
Ik heb m'n Ilyama CRT weggedaan en heb nu een LG 19" TFT. Na 't aansluiten van de TFT op m'n PC gaf de de TFT de melding "out of reach". Natuurlijk de refreshrate van 85 van m'n IIyama kon de TFT niet aan. Ik heb de IIyama CRT nog even aangesloten en de refreshrate teruggezet. Alles was toen okee.

Nu m'n vraag. M'n TFT zit aangesloten op een KVM switch. Ik heb destijds van 2 op de switch aangesloten PC's de refreshrate teruggezet naar 60 zodat ik beeld kreeg op m'n TFT zonder de out of reach melding. Stom genoeg ben ik dat op de 3e aangesloten PC vergeten. Op die PC staat WinXP Pro geinstalleerd. Ik hoopte dat ik de refreshrate in veilige modus terug kon zetten maar dat is niet zo.

Weet iemand van jullie misschien een manier om de refreshrate in XP Pro van 85 terug te zetten naar 60 zonder dat er tijdelijk een andere monitor aangehangen hoeft te worden? Via de search vind ik hier geen oplossing voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Mirre op 18-03-2005 16:25 ]

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Cyphax

Moderator LNX/AI
MONITOR REFRESH RATES - MAKE IT BEHAVE
Setting the monitor refresh rates in the registry is a simple and painlessprocess.

* Open Regedit and path to

HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServices
ClassDisplay000DEFAULT.
* Right click in the right pane and choose New, String Value and enter the name RefreshRate
* Double click the new String Value and enter -1 for automatic refresh rate or a number for a specific value.
* Click OK, close the registry editor and restart the computer.
bron: http://www.winxpcentral.com/registry/tweaks.php

In veilige modus dit proberen, moet lukken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 18-03-2005 16:25 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 11:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Of even remote inloggen middels Remote Desktop, als je dat geachtiveerd hebt...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Je zou Windows via VGA-modus op kunnen starten, en in die modus de refreshrate terug zetten naar 60 HZ. De volgende keer dat je weer normaal op zou starten, zou je weer gewoon beeld moeten hebben.

Info met betrekking tot de VGA-modus :

"VGA-modus inschakelen: kies deze optie om Windows te starten met de resolutie 640 x 480 en het huidige videostuurprogramma (niet Vga.sys). Deze modus is handig als het beeldscherm is geconfigureerd voor een instelling die niet wordt ondersteund door de monitor.

Bij Veilige modus en Veilige modus met netwerkondersteuning wordt in plaats hiervan het stuurprogramma Vga.sys geladen."

De bijbehorende link :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;315222

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 16:35 . Reden: Typo + tekst toegevoegd ]

• Mirre
Na booten in VGA-modus kon ik de setting aanpassen. Dat lukte niet in veilige modus.

Bedankt!! problem solved :-)

• Mirre
Toch nog even een schopje omhoog......

Ik log steeds in als administrator met hetzelfde profiel. Ik dacht dat ik met bovenstaande het probleem opgelost had, maar zo nu en dan verschijnt er na het booten toch weer die "out of reach" melding op m'n scherm. Na booten in VGA-modus kan ik de setting dan weer aanpassen en gaat het weer een poosje goed. Je zou toch denken dat als de setting goed staat dat het in orde moet zijn?

Toch maar leegmikken en een verse installatie, of is er een andere permanente oplossing.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 09:58

TwoR

Gekleurde stippen

had je de optie van Cyphax al geprobeerd? Dit heft namelijk bij mij destijds de oplossing geboden. En het probleem is niet meer terug gekomen

[ Voor 19% gewijzigd door TwoR op 20-04-2005 15:49 ]

• Mirre
Nee nog niet. Stom, die ben ik eigenlijk een beetje vergeten toen het leek te werken.

Hmmm ik kom in m'n register tot :
HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Services

Daarna moet ik verder met Class Display000 DEFAULT..... wat daar niet staat.
Hoe heb jij dat opgelost?

[ Voor 52% gewijzigd door Mirre op 21-04-2005 04:54 ]

• Mirre
Problem solved. Ik heb XP-Pro opnieuw geinstalleerd op deze PC.

Pagina: 1