dtt2500 >> tweaken naar 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 12:30
Ik heb al een tijd een DTT2500 (Creative Desktop theather 5.1 dtt2500). Het lijkt onmogelijk om zonder dolby digital een 5.1 geluid uit deze set te krijgen. Maar is het misschien mogelijk om met een hardware tweak mogelijk om 5.1 uit deze set te krijgen?

Heb al via google, en tweakers gezocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Scorpion1984 op 18-03-2005 16:12 ]

Verwijderd

analog to digital converter... kan je net zo goed een nieuwe set kopen. BIJ de conrad verkopen ze een 5.1 receiver voor 140 euries van eltax.

• Scorpion1984
Nou waar ik het eigenlijk over had, misschien is het mogelijk een extra jackingang erin te zetten voor sub en center

Verwijderd

Scorpion1984 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:22:
Nou waar ik het eigenlijk over had, misschien is het mogelijk een extra jackingang erin te zetten voor sub en center
Ga naar je lokale elektronica boer, en vraag om 2x 3.5mm Jack plug splittertjes :P, KLAAAAR :+

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
dan heb je alsnog eigenlijk 3.1 met een 2.0 copy over de center en de sub :P Nog altijd geen echte 5.1 :+

Ik weet dat m'n neef bij deze set een verloop stekkertje kreeg, zodat ie een DIN aansluiting kreeg, welke toendertijd op zijn SB Live zat... daarmee had hij wel perfect 5.1 geluid. 1,5 jaar later heb ik zelf voor zo'n DIN connector gezocht, echter nergens meer kunnen vinden. Ook niet bij Creative zelf!

Bij m'n broertje hebben we deze set overigens gewoon met 3 Jack plugjes aangesloten op de SB Live Player, en dan krijg je prima 5.1 surround! Ligt dus denk ik meer aan je soundkaart denk ik, want op de receiver kun je wel 3 Jacks aansluiten.

Wanna play?

• Scorpion1984
F-Tim schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:36:
dan heb je alsnog eigenlijk 3.1 met een 2.0 copy over de center en de sub :P Nog altijd geen echte 5.1 :+

Ik weet dat m'n neef bij deze set een verloop stekkertje kreeg, zodat ie een DIN aansluiting kreeg, welke toendertijd op zijn SB Live zat... daarmee had hij wel perfect 5.1 geluid. 1,5 jaar later heb ik zelf voor zo'n DIN connector gezocht, echter nergens meer kunnen vinden. Ook niet bij Creative zelf!

Bij m'n broertje hebben we deze set overigens gewoon met 3 Jack plugjes aangesloten op de SB Live Player, en dan krijg je prima 5.1 surround! Ligt dus denk ik meer aan je soundkaart denk ik, want op de receiver kun je wel 3 Jacks aansluiten.
Mmh, weet je zeker dat het over dezelfde speakerset gaat? Ik heb maar 2 jack plugjes voor de input op deze set.

Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers-depot.com/rev_graphics2/control_box_back.jpg

Ik heb wel een verloop plugje zodat ik die digital DIN kon gebruiken, maar daar kwam volgens mij ook maar 4.0 uit. Dit was met de geluidskaart creative audigy.

Daarbij gebruik ik tegenwoordig een geluidkaart die natuurlijk niet de ondersteuning voor deze rare creative ingangen heeft. Er zitten wel gewoon 3 jack pluggen.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:31:
[...]

Ga naar je lokale elektronica boer, en vraag om 2x 3.5mm Jack plug splittertjes :P, KLAAAAR :+
En tja dat slaat dus helemaal nergens op :?

[ Voor 8% gewijzigd door Scorpion1984 op 19-03-2005 11:12 ]

• Scorpion1984
http://alive.singnet.com.sg/tech/digital-io.htm
Hier heb ik net een pinning van de digital din gevonden, zo te zien geeft mijn creative audigy dan wel 5.1 door via die plug.
[edit]Keek net nog een keer en dan zie ik dat er dus maar 4.0 uit deze plug komt met de audigy, maar dat het mogelijk is om 5.1 door te sturen via deze plug.

Maar dan heb ik de volgende probleem:
Afbeeldingslocatie: http://alive.singnet.com.sg/features/dtt2500/amp-front.jpg
Je kan voor de analoge input alleen fourpoint kiezen, geen 5.1, de laatste is stereo, de eerste twee is 2.0 met voor de overige kanalen afgeleid van dat 2.0 kanaal.

Dan heb ik nog een tweede probleem: Mijn huidige geluidskaart heeft geen uitgang voor deze rare creative poort.

[ Voor 13% gewijzigd door Scorpion1984 op 19-03-2005 12:11 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
Dat is dan echt wel vaag zeg :/ Ik weet 100% zeker dat m'n broertje 3 Jack ingangen erop had :/ Hoe het bij m'n neef zit weet ik niet, die heeft hem via DIN aangesloten op een Live Player Value, en krijg ook perfect 5.1 surround sound. Via de windows speakertest hoort ie elke speaker apart (ja, ook de center en de sub)! Iets wat m'n broertje ook had. En ik weet echt zeker dat die van hem 3 jack plugjes had achterop!

Wat betreft dat je voor de instelling Fourpoint kunt kiezen, das normaal. Als je stereo geluid hebt, krijg je het geluid toch uit 4 speakers te horen, en das wel zo fijn. Heb je 5.1 ingangsgeluid, zoals een DVD, dan gaat het Dolby Digital lampje branden ;) Bij m'n neef tenminste, welke het via die DIN aansluiting heeft aangesloten. M'n broertje's set deed dit niet toendertijd!

Ik weet niet of creative de set nog aangepast heeft in de tussentijd, of hoe oud jouw set is, maar er zat wel 1,5 jaar verschil tussen de aanschaf van die 2 sets, en ik kan wel eens aan m'n neef vragen hoeveel jack plugjes hij achterop heeft.

Wanna play?

• Scorpion1984
Fourpoint is dat hij de beide jackplugjes gebruikt, geen kopieren bij stereo geluid dus, de eerste twee geven een gekopieerd geluid van stereo signaal weer.

Ik heb behoorlijk wat van die setjes gezien, en allemaal hebben ze maar 2 jackplug ingangen.
In windows hoor ik niks bij de test van center en lfe, hoe ik hem ook aansluit.

Alleen als er dolby digital signaal via de spdif wordt verstuurd heb ik 5.1 geluid.

• Scorpion1984
Niemand suggesties?

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 12:48

FXR1340

WTSHTF

Zelf maak ik gebruik van een digital jack to digital din en rca adapter kabel. Gewoon 5.1 geluid met een SB live 5.1 player. Kabeltje heb ik destijds bij Creative in Ierland besteld.
Speaker test in windows doet het nog steeds niet na 4 jaar, maar heb gewoon 5.1 bij dvd's en games.
http://uk.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=179

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

• Scorpion1984
Dit kabeltje werkt bij mij niet goed, krijg maar 4.0 geluid
Pagina: 1