Ik ben nog niet helemaal thuis in het systeem van klassen en objecten, maar volgens mij zou dit gewoon moeten werken. Ik gebruik de $this->var constructie en wil die vervolgens, zonder het als argument mee te geven, ook gebruiken binnen een andere functie. Dit is wat ik bedoel:
Volgens mij zou de scope van $this->array over de hele functie() moeten vallen en dus bekend moeten zijn binnen subfunc2(), of mis ik nu wat? Ook het bijvoorbeeld alvast aanmaken van $this->array in de constructor van de klasse werkt hier niet. Ik vond het juist zo mooi dat ik een var aan kon maken die binnen die hele functie gebruikt kan worden in verscheidene sub-functies
Waar zit de denkfout?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| class Test { function functie() { function subfunc1() { $array = Array("value"); return $array; } function subfunc2() { echo "array: "; print_r($this->array); } $this->array = subfunc1(); subfunc2(); } } |
Volgens mij zou de scope van $this->array over de hele functie() moeten vallen en dus bekend moeten zijn binnen subfunc2(), of mis ik nu wat? Ook het bijvoorbeeld alvast aanmaken van $this->array in de constructor van de klasse werkt hier niet. Ik vond het juist zo mooi dat ik een var aan kon maken die binnen die hele functie gebruikt kan worden in verscheidene sub-functies
[ Voor 13% gewijzigd door Kaastosti op 18-03-2005 16:14 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.