Wat ik me afvroeg is mobiel bankieren nou echt zo veilig? of ligt het eraan wat voor beveiligingscertificaten je hebt? Ik heb de standaard certificaten of een spv c500
Het is hardstike veilig. Anders zou het er ook niet zijn natuurlijk Iets wat onveilig is is al snel weer weg. Er is ook concurentie tussen de banken wie nou het veiligste mobiel bankieren heeft dus daarover hoef je geen zorgen om te maken
[ Voor 4% gewijzigd door Pikkemans op 18-03-2005 15:49 ]
Sorry heb er weinig verstand van namelijk, probeer me er wat in te verdiepenelma_illusion schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:45:
Het is hardstike veilig. Anders zou het er ook niet zijn natuurlijk Iets wat onveilig is is al snel weer weg. Er is ook concurentie tussen de banken wie nou het veiligste internetbankieren heeft dus daarover hoef je geen zorgen om te maken
Verwijderd
acceptgiro's die massaal uit de brievenbus gevist worden zijn lekker veilig 
een gsm verbinding afluisteren is (als je niet voor de overheid of een provider werkt) extreem lastig, en vanaf de centrale is het net zo (on)veilig als gewoon internetbankieren of telefonisch bankieren
een gsm verbinding afluisteren is (als je niet voor de overheid of een provider werkt) extreem lastig, en vanaf de centrale is het net zo (on)veilig als gewoon internetbankieren of telefonisch bankieren
Het is zo veilig als jij het zelf maakt.
Kijk in principe is alles uiteindelijk te kraken. Maar de banken doen hun best om electronisch bankieren wel zo veilig mogelijk te maken. De gebruiker moet er uiteraard ook op een verstandige manier mee omgaan. Elke bank heeft zo zijn eigen manier. De Abnamro hanteert de calculator en de website handelt zaken af via SSL. Op zich redelijk veilig. Hoe andere banken dit afhandelen, weet ik niet.
Oftewel, codes en wachtwoorden niet laten slingeren. Goed kijken of je ook wel op de juiste site bent en niet op een nepsite.
Kijk in principe is alles uiteindelijk te kraken. Maar de banken doen hun best om electronisch bankieren wel zo veilig mogelijk te maken. De gebruiker moet er uiteraard ook op een verstandige manier mee omgaan. Elke bank heeft zo zijn eigen manier. De Abnamro hanteert de calculator en de website handelt zaken af via SSL. Op zich redelijk veilig. Hoe andere banken dit afhandelen, weet ik niet.
Oftewel, codes en wachtwoorden niet laten slingeren. Goed kijken of je ook wel op de juiste site bent en niet op een nepsite.
Emos
wil je dit in het vervolg ook laten blijken in je topicstart dan? 2 regels is wel erg mager, en ik zie d'r ook helemaal niks van terug...djgear17 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:47:
[...]
Sorry heb er weinig verstand van namelijk, probeer me er wat in te verdiepen
Pagina: 1