[TFT-TV] Ervaringen met TFT-TV's als computermonitor

Pagina: 1
Acties:

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Binnenkort wil ik een nieuwe monitor kopen en mijn aandacht gaat uit naar een 19" TFT.
Ik zag laatst bij de MediaMarkt de Sony SDM-HX93 staan en dat leek me wel een erg mooie monitor. Hoewel veel mensen gruwelen van geïntegreerde speakers in een monitor vanwege de vaak belabberde kwaliteit, vind ik dit juist wel handig. Zo hoef ik geen losse pc speakers op mijn bureau te hebben staan voor het horen van systeemgeluiden ed. en kan ik mijn mp3 muziek luisteren via mijn stereo installatie.
Verder vind ik deze monitor er gewoon erg gaaf uitzien en komt hij ook nog eens goed uit de testen.
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/im-sdmhx93b.jpg

Echter een bezoekje aan de SonyStyle.com website heeft me compleet aan het twijfelen gebracht. Er is nu een nieuwe TFT monitor uitgekomen die ook nog een TV tuner aan boord heeft! Dit lijkt me nog veel mooier omdat ik TV kijken via een TV kaart in m'n pc helemaal niets vind omdat mijn Asus Pundit redelijk wat lawaai maakt. En op deze manier hoef ik mijn computer niet aan te hebben staan om TV te kijken. Deze TFT ondersteunt ook nog eens picture-in-picture zodat ik tijdens het werk in een hoekje van het beeld ook nog tv kan kijken.

Het gaat om het volgende model:
Sony MFM-HT95 http://www.sonystyle.com/...U=MFMHT95&TabName=feature
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/180x180/MFMHT95.jpg

Na deze lange inleiding komt nu mijn vraag: heeft iemand ervaring met gecombineerde TFT TV/PC monitoren? En hoe zit het met de beeldkwaliteit van een dergelijk apparaat als computer monitor?

Ik heb overigens in een ander topic al gelezen dat een groter scherm niet echt handig is voor computergebruik, en dat is voor mij toch wel het belangrijkste: 26" LCD voor 899

[ Voor 9% gewijzigd door spocky op 18-03-2005 15:34 ]

Portugese Wijn

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Op dit moment heb ik een Philips 26PF8946 staan :)

Is dus vergelijkbaar met 70cm CTR, heeft DVI en VGA ingangen, resolutie tot maximaal 1280x1024...

Werkt heerlijk :D Heb hem alleen niet veel kunnen testen, aangezien we aan het verhuizen zijn, en ik wil hem op gaan hangen in het nieuwe huis :)

• spocky
  • Niet online
Uit het feit dat je het beeldscherm wilt gaan ophangen, maak ik op dat je hem toch meer als TV gebruikt dan als computermonitor.

Ik vraag me juist af of de Sony MFM-HT95 geschikt zal zijn als computermonitor. De TV functie is voor mij gewoon een heel handige extra, maar het allerbelangrijkste zijn de prestaties onder Windows.

Misschien is er iemand die een vergelijkbare monitor heeft zoals bijvoorbeeld een Dell W1900 http://www1.euro.dell.com...1&id=lcd_w1900&l=nl&s=dhs die wat meer kan vertellen over het gebruik van een dergelijk beeldscherm als computermonitor.

Portugese Wijn

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 16:25

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik ben ook van plan zoiets te gaan doen.

Ik heb eergister een 19" Iiyama E481S-S gekocht met 5 meter DVI kabel. De bedoeling is om deze gewoon als monitor te gebruiken (heerlijk beeld overigens :9 ) en voor films en TV deze op te hangen aan een zelf omgebouwde TV-steun. Voor TV wil ik gewoon een TV kaart kopen en dan op die manier TV kijken. Dat is toch veel goedkoper dan een TFT scherm kopen waar deze al in zit? Dan is je keuze in TFT schermen wel hééél beperkt lijkt me. :/

• spocky
  • Niet online
Eindelijk een review gevonden: http://www.cnet.com.au/de...,39029421,40053563,00.htm (deze monitor is erg nieuw dus er is verder nog weinig informatie over beschikbaar).

In de review van Cnet staat dat deze monitor uitstekend geschikt is voor desktopgebruik. Met de genoemde responsetijd van 12ms lijkt gamen ook geen probleem.

Ik heb daarom nu eindelijk besloten dat ik deze monitor wil gaan kopen, alleen er is één probleem: ik heb alleen NSTC modellen gevonden op het internet :'(

Zal dus nog wel even moeten wachten tot de europese versie uitkomt...

Portugese Wijn

Verwijderd

Sony black onyx is altijd goed!! Laptop heeft ook soortgelijk scherm. Heb nog nooit anders dan Sony schermen gehad van 14 tot 19" CRT's en 3 TFT's en sinds kort een 13.1"in laptop. Kwaliteit is altijd uitstekend

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
bosaap22 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:45:
Ik heb eergister een 19" Iiyama E481S-S gekocht met 5 meter DVI kabel. De bedoeling is om deze gewoon als monitor te gebruiken (heerlijk beeld overigens :9 ) en voor films en TV deze op te hangen aan een zelf omgebouwde TV-steun. Voor TV wil ik gewoon een TV kaart kopen en dan op die manier TV kijken. Dat is toch veel goedkoper dan een TFT scherm kopen waar deze al in zit? Dan is je keuze in TFT schermen wel hééél beperkt lijkt me. :/
Tja, je kunt wel een hoop energie besparen door je pc uit te laten als je TV kijkt. Je zou ook kunnen zeggen dat het verspilling is om je bakbeest uren aan te laten staan, alleen om wat TV te kijken (herrie van fans etc.). Als je alleen je TFT aan hoeft te zetten bespaar je energie en is het rustiger op je kamer. Je hebt inderdaad wel veel minder keus uit schermen. Tis maar wat je zwaarder vindt wegen.
Sony black onyx is altijd goed!! Laptop heeft ook soortgelijk scherm. Heb nog nooit anders dan Sony schermen gehad van 14 tot 19" CRT's en 3 TFT's en sinds kort een 13.1"in laptop. Kwaliteit is altijd uitstekend
Niet iedereen is zo rijk dat hij alleen naar de kwaliteit hoeft te kijken en zich niet hoeft te bekommeren om de prijs :)

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 19-03-2005 22:22 ]

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 16:25

bosaap22

Doing things I'm good at.

Iemand enig idee wat voor soort schroeven je moet gebruiken om je TFT aan op te hangen? Die ophangsystemen lijken me universeel. Heb vandaag een aantal schroeven gehaald bij de Praxis, maar degene die passen gaan maar 0,5 à 1 cm in het scherm. Is de kans zo niet erg groot dat ze er dus ook weer zo uitvallen, met als gevolg dat mijn scherm op de grond ligt.... :X

Wie gebruikt zo'n (universeel) systeem.

Ik vind trouwens die systemen echt belachelijk duur. Vandaar dat ik zelf iets ga maken om mijn TFT aan op het hangen. Dacht eraan om een koort te spannen waar die schroeven dan op rusten. Aan dat koort hang ik dan met haken mijn scherm.
Tips?
Pagina: 1