Problemen met mailserver DeskNow

Pagina: 1
Acties:

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Beste Tweakers,

Ik heb, na aanleiding van het artikel in "Computer Totaal", de mailserver van DeskNow gedownload en geïnstalleerd. Het staat nu allemaal heel fijn op mijn computer alleen het werkt nog niet echt.
Gezien de mappen heeft het ook wel wat weg van mijn web server en heb ik het vermoeden dat het eigenlijk ook een soort tweede webserver voor mij is, wat dus overbodig is.
Ik vraag me ook af of ik de inhoud van de map "webapps" (de map waar alle web documenten in staan) gewoon kan verplaatsen naar mijn eigen map op mijn webserver zonder dat er verdere problemen mee komen. En dan vraag ik me ook af hoe ik het verder werkend krijg, want ik krijg nog niet een index te zien, wat in het blad "Computer Totaal" wel duidelijk zichtbaar was.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen
Alvast bedankt!
Greetz
Thijs

[ Voor 3% gewijzigd door Theske op 19-03-2005 15:28 ]

Proud member of the Cosmic Cows

• Theske
Niemand die mij hiermee kan helpen...??? :'(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het komt inderdaad met zijn eigen webserver; ik denk niet dat je die zonder problemen kan verplaatsen. Op welke poort draait het standaard; en wat draait er daar? Wat heb je zelf verder al geprobeerd? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Theske
Mijn webserver draait zelf op port 80, dit is ook de port die ik bij DeskNow had ingesteld.
Ik had zelf al een aantal bestanden proberen te openen waarbij ik gewoon de index probeerde te krijgen, echter is er geen index bestand maar in de "root" stond er wel een tekstbestand met de locatie van inlog_default.php, maar deze werkte ook niet naar behoren. De lay-out zag er niet "normaal" uit , plaatjes waren er niet bij en de tekst was geen leesbaar nederlands, en als ik probeerde in te loggen gaf hij verder ook geen kik.
Ook heb ik hem al geprobeerd opnieuw te installeren, maar dat mocht ook niet baten. Ik weet niet of iemand misschien een andere versie ervan kent die niet de webserver installeerd, maar alleen de mailserver en webmail, wat het misschien wat makkelijker maakt.
Greetz

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je nog wat preciezere foutmeldingen van dat programma of in de eventlogs? Heb je trouwens een linkje naar de site van de maker ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Theske
Dit zie ik op de inlogpagina....

" name="submit" tabindex=3>

®
">

checked onClick="newWinClick();">

Die is tevens te zien op : http://www.thijsonline.nl...riginal/Login_default.jsp .
Als je hier op login button klikt (tevens, ik neem aan dat die button de login button is... er staat ook gewoon weer een code op....) dan kom ik bij een foutmeldings pagina, kan pagina niet weergeven.
Het lijkt er dus eigenlijk op dat de broncode fout is en/of ik een aantal bestanden mis :?

Website van de makers is http://www.desknow.com/

edit::: het gaat om de DeskNow Mail and Collaboration server

[ Voor 11% gewijzigd door Theske op 19-03-2005 16:58 ]

Verwijderd

Hallo Theske,

Ik heb zelf naar aanleiding van het artikel in computer totaal ook desknow geinstalleerd.
Ik had al een webserver draaien, en heb dus desknow op de poort 8080 moeten installeren.
Verder heb ik een subdomein aangemaakt (webmail.mijndomein.nl), ik gebruik Apache webserver en daar moest ik dus een virtualhost voor instellen die op het moment dat je webmail.mijndomein.nl opvraagt direct doorlinkt naar de desknow webmailserver op poort 8080.
Dit werkt allemaal vlekkeloos, dus als je dit probeert moet het wel lukken, als je nog verdere vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groeten Eric

• Theske
Hey Eric,

Het is helemaal gelukt, lokaal kom ik er in ieder geval in! Nu nog even een daggie wachten om te kijken of webmail.mijndomein.nl het ook doet, neem aan van wel ;)
Bedankt voor je hulp in ieder geval!
Groetjes
Thijs

Pagina: 1