Camera kopen in Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 2.742 views sinds 30-01-2008

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Heeft er iemand hier een camera gekocht in Duitsland? Want daar is de elektronica een stuk goedkoper als hier. Ik zit te twijfelen of ik de camera die ik wil kopen hier koop, of in Duitsland.

Nadeel is uiteraard als de camera kapot is dat je hem lang kwijt bent, en dat er een risico is dat de camera niet aankomt. Maar ik weet dus niet hoe groot het risico is dat ie onderweg kwijt raakt enz.

Wie weet daar meer van?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gewoon in de pricewatch kijken en een leuke camera uitzoeken.

Vanwege de hoge verzendkosten vanuit het buitenland is het verstandiger om een camera hier te kopen.

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
nou, de camera + tasje + geheugen die ik wil kopen zie ik daar wel voor dik 10% goedkoper met verzendkosten er al bij in.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12 13:59

Impry

Rallymedia.nl

ejss schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:30:
nou, de camera + tasje + geheugen die ik wil kopen zie ik daar wel voor dik 10% goedkoper met verzendkosten er al bij in.
Kijk eens hoe hij verzonden wordt (aangetekend bijv.)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 16:51

MrDry

Desperados!

Ik heb twee Siemens Dect telefoons gekocht in duitsland. Zelfs met verzendkosten vele malen goedkoper dan in NL.

Had ze gewoon binnen 5 dagen in huis...zal nog wel ff zoeken naar de site....

Edit: Hier http://www.unserkleinerladen.de/ was het

[ Voor 13% gewijzigd door MrDry op 18-03-2005 15:38 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

Cansu

Cirus the Virus

Autoradio in Duitsland gekocht scheelde incl verzendkosten 70 euro. Pakje netjes aangekomen.
Ook meerdere EBay items gekocht op de Duitse EBay, nooit problemen gehad.
Koop lekker in Duitsland dus, maar idd enige nadeel is een defect.... Opsturen moet je dan dus.

Viva la Netherlands!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb ook al enkele zaken in duitsland gekocht, onder andere een analoge SLR, objectieven, boeken, telefoon, en nog wat andere computergerelateerde electronica. De verzendkosten varieerden van €6-€21, die zijn dus lang niet altijd veel hoger dan verzendkosten binnen nederland, maar het is aan te raden het voor jou specifieke geval na te gaan natuurlijk.

Het voordeel met mijn SLR-aankoop is, dat ik snel bij de winkel(AC-Foto) ben, gezien mijn woonplaats in Nederland. De garantieafwikkeling kun je, natuurlijk in overleg met de verkoper, vaak via de fabrikant laten doen, die geeft frequent een Europese garantie. Het is ook aan te raden je even in de ' AGB' en wettelijke voorwaarden te verdiepen, en toch wel enige kennis of een kennis met beheersing van het Duits te hebben.

Andere landen kunnen ook wel eens interessant zijn, in het VK zit bijvoorbeeld een winkel waar je Bronica spul nieuw voor vrijwel hetzelfde bedrag kunt krijgen als tweedehands in NL. Met veel dingen doet Nederland het trouwens helemaal niet slecht qua prijs.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 18-03-2005 16:03 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-12 23:15

FaceDown

Storende factor.

Als je een Canon koopt in Duitsland kun je deze gewoon naar Canon Nederland sturen ter reparatie. Je verstuurt 'm natuurlijk verzekerd dus dan gebeurt er niks mee. De winkel moet 'm bovendien ook opsturen dus verzonden wordt 'ie toch.

Groetjes, FaceDown.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:34

Remy

I usually get 100% accuracy

Wie weet daar meer van?
Kijk op de sites en in de T.net pricewatch, en vergelijk de prijzen, en bekijk ook of het risico van het onderweg kwijtraken het waard is om in DL te bestellen. Dit is al redelijk vaak besproken, zowel hier in FG als in SG, en het kwam er gewoon op neer dat je het voor jezelf uit moet maken of het de moeite waard is om te doen of niet :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.