Toon posts:

Met meer mensen tegelijk aan 1 project werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2003 server met daarop een groot project waar we mee bezig zijn. We werken met 2 personen aan het project. We hebben allebei win XP. En we gebruiken allebei ultraedit. We vragen altijd voordat we een file openen, of de andere persoon deze open heeft zodat we nooit over elkaar heen schrijven.
Sinds we sp2 hebben geinstalleerd zegt ultraedit de heletijd dat een file die we open hebben aangepast wordt en dus overschreven is en of we die dan willen reloaden. Maar op dat moment heeft helemaal niemand anders hem open.
Dus die check hebben we maar uitgezet.
Toen kregen we het probleem dat er steeds dingen ontbraken aan de code. Dan hadden we er iets bij gemaakt, en een halve dag later was het weer weg. We weten 100% zeker dat we de files niet tegelijk open hebben.
We zijn toen overgestapt op een ander programma, maar dat heeft niet geholopen, dus aan UE ligt het niet.

Enig idee hoe dat kan? En vooral hoe ik het oplos...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met het "zogenaamd overschrijven van bestanden" als ik wil opslaan.
Ik ben gelukkig nog geen data kwijtgeraakt.
Mijn os is winxppro en office2003.
Jij noemt niet de office versie dus misschien kan het probleem daar ook nog liggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook office2003 ja en winxppro
zou wel raar zijn als het aan office ligt, ik heb outlook wel altijd open.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar hiervoor is een SVN systeem natuurlijk geweldig geschikt.
Hiermee kan het systeem zelf de veranderingen bijhouden en weet je zeker dat je niet langs elkaar heen werkt. http://subversion.tigris.org/

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Als je met meerdere mensen aan een project gaat werken wil je een source-control systeem hebben, evt. met versie beheer.

CVS is de defacto standaard qua versie beheer en source-control.

Wij werken hier aan een redelijk groot java J2EE project en CVS is een must.

Zelfs als je in je eentje werkt heeft CVS voordelen. Je kan terug naar eerdere versies van source code en je kan precies zien wie wat gewijzigd heeft. Ook het tegelijk werken met meerdere mensen aan 1 file is doorgaans geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 18-03-2005 15:44 ]

Verwijderd

De file op alleen lezen zetten?(read only?)
Zodoende is de file alleen toegankelijk voor diegene die daadwerkelijk de schrijfaktie aan zet en bij afsluiten de file weer op "alleen lezen zetten" voorkomt iig. Just a long shot....

Verwijderd

Topicstarter
ik zal is naar een CVS systeem voor windows kijken. Maar met zo'n systeem is de oorzaak van dit probleem ook niet opgelost denk ik.
Het lijkt wel of er steeds een cache of backup ofzo terug gezet wordt.

• Arnout
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:43:
ik zal is naar een CVS systeem voor windows kijken. Maar met zo'n systeem is de oorzaak van dit probleem ook niet opgelost denk ik.
Het lijkt wel of er steeds een cache of backup ofzo terug gezet wordt.
Dit lost je probleem wel op. Je werkt in een lokale kopie van je project, en bij wijzigingen 'commit' je je verandering terug naar de CVS server.
Klinkt als omslachtig, maar na verloop van tijd betaald het zich zeker terug. Vooral als je aan een groot project werkt, zoals je vermeld.

Verwijderd

Topicstarter
Arnout schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:45:
[...]

Dit lost je probleem wel op. Je werkt in een lokale kopie van je project, en bij wijzigingen 'commit' je je verandering terug naar de CVS server.
Klinkt als omslachtig, maar na verloop van tijd betaald het zich zeker terug. Vooral als je aan een groot project werkt, zoals je vermeld.
ok, weet je toevallig een goede voor windows?

• Arnout
Ik ben zelf meer CVS beheerder en gebruiker op Unix en daarom heb ik eigenlijk alleen maar ervaring met de enige echte: http://www.cvshome.org
Windows versie: https://ccvs.cvshome.org/...pandFolder=83&folderID=83

Je kan voor Windows leuke grafische schillen gebruiken of integratie in Windows Explorer of je favoriete IDE (VS.NET en Eclipse hebben allebei CVS support ingebouwd).

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 18-03-2005 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, thanks
die ga ik even proberen

Verwijderd

UltraEdit controleert regelmatig of een geopend bestand is gewijzigd op schijf (d.w.z. door een andere applicatie dan die waarin het bestand is geopend). Gezien je beschrijving lijkt het erop dat er wordt geschreven naar de bestanden op andere momenten dan jullie daadwerkelijk "opslaan". Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de informatie wordt gecached of dat er wordt geschreven in de bestanden door derden (personen of applicaties).

Het gebruik van CVS is in ieder geval een goed idee, maar biedt alleen (mogelijk) een oplossing voor jullie projectbestanden. Andere bestanden op de server die niet via CVS werken, zoals Word documenten, kunnen hetzelfde probleem houden.

Ik zou daarom toch uitzoeken of de oorzaak van het probleem niet kan worden achterhaald en opgelost. Daarnaast zou ik alsnog CVS installeren en gebruiken.
Pagina: 1