Toon posts:

Wat te doen aan overhitting van mijn XP2600+?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen ik heb een AMD 2600+ maar de laatste tijd wil me pc wel eens uitvallen als ik ben gamen..
Dmv Asus probe dus de cpu temp maar gaan bekijken .. En deze is echt veel te hoog.. 60 graden standaard en bij gamen ruim over de 70.. In me bios gaf ie zelfs 80 graden aan.
Om me pc zo geluidsarm te houden had ik me schijven op de grond geplaatst, maar daarachter zit een fan, dus dacht dat die warme lucht blies naar me cpu. Dus die heb ik opgehangen, draden etc zoveel mogelijk beperkt houden door ze bij elkaar te binden en de cpu ruimte te geven.. Maar niks helpt..
Al me fans draaien gewoon en de heatsink zit er ook goed op.. Die overigens wel erg heet wordt.. je kan em bijna niet beetpakken.. is dit goed teken?

Iemand tips?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:51

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als ik jou was zou ik dat ding eens flink gaan koelen. Als je je pc stil wil houden zou ik dat dus op een laag toerental doen of dmv waterkoeling.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hoe moet ik em koelen? :P

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

intake fan en outtake fan erbij plaatsen ?
betere proc koeler erop zetten ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-01 00:05

CSB

:D

Ik had ook een AMD 2600+. Heb er een Zalman ALCU 6500 opgezet, en hij werd niet veel warmer meer dan 45C. Met Fan uiteraard. Zonder fan niet geprobeerd, omdat ik mijn PC vrij intensief gebruik en weet dat die AMD's vrij heet worden.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 08:05
Voor weinig en niet te lawaaierig. Een casefannetje vab 10 euro dat de lucht uit jouw machine blaast. Kan zo maar 12 graden schelen. Verder ff kijken of de pasta nog goede zit. Anders ff nieuwe pasta er op doen.

Emos

Verwijderd

mijn amd 2600+ met boxed cooler is stressed maar 45/47 graden kijk eens of je koeler er goed ( en niet omgedraaid) er op zit heb ik nl wel eens gehad.

nu heb ik zo el cheapo koelertje(10 euries) met 80mm fan er op op 2000 RPM en nu word die zelfs maar 38/40 graden.

en hij is stiller want de boxed cooler draaide 4400RPM

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Probeer het trouwens eerst even met een extra casefan om alle ware lucht eruit te pompen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden?

Check of je koelblok ook zo heet aanvoelt wanneer de CPU op 80°C schijnt te zitten. Indien dat niet het geval is, dan is er sprake van een slecht gemonteerd koelblok of een foute uitlezing :)

Cooling issues horen trouwens in DOC. Processors, Mobo's & Geheugen > Die-Hard Overclocking & Cooling

Verwijderd

Topicstarter
net ff koelblok eraf gehaald.. lijkt allemaal goed te zitten, koelpasta is volgens mij ook goed, anders zal het blok niet zo warm worden..
Dat betekent dat de warmteoverdracht goed is.
Ik las wel iets dat asus vaak rotzooid met de temp sensors.. Is dit bekend probleem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:58:
net ff koelblok eraf gehaald.. lijkt allemaal goed te zitten, koelpasta is volgens mij ook goed, anders zal het blok niet zo warm worden..
Dat betekent dat de warmteoverdracht goed is.
Ik las wel iets dat asus vaak rotzooid met de temp sensors.. Is dit bekend probleem?
lees je temp eens uit met ,MBM5 speedfan of sandra

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waarom is de topic titel Athlon 64 2800+ en heeft de TS het over een 2600+???

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

foutje tijdens titelverduidelijking, fixed :)

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35
BalusC schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:14:
A64 2600+ bestaat niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:06:
[...]

lees je temp eens uit met ,MBM5 speedfan of sandra
MBM geeft meteen al een alarm:
CPU diode has reached 86gr. and this past the value of 70

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
BalusC schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:14:
staat nog steeds A64 terwijl hij het over een athlon xp heeft :P
edit: nu is het wel goed :)
Ontopic: is het wel een normale boxed cooler en geen el cheapo cooler?

[ Voor 22% gewijzigd door Satch op 18-03-2005 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:17:
[...]

staat nog steeds A64 terwijl hij het over een athlon xp heeft :P
edit: nu is het wel goed :)
Ontopic: is het wel een normale boxed cooler en geen el cheapo cooler?
Jep.. Helaas weet ik type niet van het blok, buiten om dat het een cooler master is. Tis iig een giga blok.. Werd me toen de tijd aangeraden omdat het 1 van de betere was..
heeft iets weg van deze:
http://www.mycom.nl/f2/images/products/75854mcl.jpg

btw weet iemand waar ik in sandra temp kan aflezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 16:37 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je temps kan je het beste even met de hand voelen of zelf opmeten.

Verwijderd

Topicstarter
progje Sandra geeft wel 2 waarschuwingen:
Moederbord temperatuur is te hoog en
Een van de fans faalt en draait te langzaam.. Maar alles draait gewoon en in me bios staat snelheid op max..

• tiesum
  • Laatst online: 04-02 19:18
Vreemd dat je een tijd met normale temps hebt gedraaid en dat ze nu steeds hoger worden. Dit kan ook komen ddordat er stof tussen de naden van je heatsink is gekomen. (dit gebeurt na een tijdje) Probeer de heatsink stofvrij te maken en meet de temps nog eens.

Succes

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:36:
[...]

Jep.. Helaas weet ik type niet van het blok, buiten om dat het een cooler master is. Tis iig een giga blok.. Werd me toen de tijd aangeraden omdat het 1 van de betere was..
heeft iets weg van deze:
http://www.mycom.nl/f2/images/products/75854mcl.jpg

btw weet iemand waar ik in sandra temp kan aflezen?
Mijn 2600+ wordt 60 graden stressed en 50 graden stressed met coolermaster blok waar een 80mm op past (weet type niet maar is vrij standaard) Zulke heethoofden zijn het niet. Misschien staat je vcore te hoog?

[ Voor 16% gewijzigd door lemming_nl op 18-03-2005 18:18 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
me vcore?

Verwijderd

Wat is de RPM van je cooler in de bios ????

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Het voltage dat je CPU krijgt, hoort 1.65V te zijn ( dacht ik, mijne draait iig hoger :P )

• lawtshjj
  • Laatst online: 28-01 23:43
CPU heatsink wordt wel egt heet zegt ie.... als je je case openmaakt kan je dan ook egt een hoop warme lucht voelen die dan eruit komt? Ik zou wat casefans erbij plaatsen.

Verwijderd

Als er een waarschuwing komt dat de temp van het mobo te hoog is in Sandra, dan is de oorzaak duidelijk. De case kan z'n warme lucht niet voldoende kwijt. Oplossing is even simpel als briljant: zorg dat de warme lucht eruit kan en dat er koele lucht in komt. Plaats vooronder een fan die koele lucht inblaast en bovenin of boven aan de achterzijde een fan die de warme lucht uit de kast zuigt. Zoek even in de FAQ voor de details over airflow...

Verwijderd

Ik heb een 2200+ @ 2800+ op m'n A7N8X-X met standaard cooler, stressed rond de 60 graden volgens m'n aerogate 8)

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 10:51:
Ik heb een 2200+ @ 2800+ op m'n A7N8X-X met standaard cooler, stressed rond de 60 graden volgens m'n aerogate 8)
Gefeliciteerd.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:11:
Hee mensen ik heb een AMD 2600+ maar de laatste tijd wil me pc wel eens uitvallen als ik ben gamen..
Dmv Asus probe dus de cpu temp maar gaan bekijken .. En deze is echt veel te hoog.. 60 graden standaard en bij gamen ruim over de 70.. In me bios gaf ie zelfs 80 graden aan.
Om me pc zo geluidsarm te houden had ik me schijven op de grond geplaatst, maar daarachter zit een fan, dus dacht dat die warme lucht blies naar me cpu. Dus die heb ik opgehangen, draden etc zoveel mogelijk beperkt houden door ze bij elkaar te binden en de cpu ruimte te geven.. Maar niks helpt..
Al me fans draaien gewoon en de heatsink zit er ook goed op.. Die overigens wel erg heet wordt.. je kan em bijna niet beetpakken.. is dit goed teken?

Iemand tips?
Hoeveel fans heb je? Hoe groot is je kast, en hoe zit het met de airflow? Zijn er andere dingen (grafische kaart, ...) die veel warmte genereren? Zit er veel stof in je kast? Dat houdt ook warmte vast hé.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1