VPN via Alcatel 510i/xs4all fast naar de zaak werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Mannen,

De situatie is als volgt. Ik probeer van hier thuis uit in te loggen op het VPN op de zaak. Vanuit andere locaties werkt het, dus het zit 'm niet op de zaak. Mijn gevoel zegt dat het hem zit in het modem, een standaard alcatel 510iV4 met de nieuwste firmware.

Wat er gebeurd: bij het verbinding maken geeft ie aan dat ie de server niet kan vinden.

Wat ik geprobeerd heb:
- De hele Alcatel 510 problemen topic serie doorgeworsteld
- Met een aantal termen gesearched
- Hoop instellingen gekloot

Volgens mij moet ik hard op zoek naar een ander modem...

Iemand met een soortgelijke situatie, die het wel gelukt is?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kijk ook eens hier:

http://www.speedtouch.nl/documents.html

(en dan onder NAT )

en deze werkt niet voor je? ( gaat de ander kant op)

http://www.zyxel.nl/support/speedtouch.html

verder kwam ik dit nog tegen:
http://www.computing.net/...wwboard/forum/128774.html

daar wordt de IKE applicatie geunbind? :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Beetje weinig info.

Wie bouwt de VPN op de alcatel? (als hij dat al kan) of je pc? In het laatste geval krijgt je pc dan een DHCP-adres van de 510? Zo ja dan heeft de VPN er waarschijnlijk moeite mee om na te gaan wat je ip-adres is. Je kunt dan beter een vast ip adres op je pc invoeren. In de 510 moet je dan aangeven wat intern de server is. Je moet het zo zien: er komt van buiten data aan bij je 510. Deze moet die data weer kwijt, maar aan welk ip-adres? Als je een server adres invult zal hij deze data van buiten altijd naar dit ip-adres sturen.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 20:47
Ik heb 20 ipsec-vpn's bij lui thuis lopen op hun pc via de speedtouch 510iv4, geen problemen.
Met de oude speedtouch pro modems most je wel een poort 500 forward doen, maar nu niet meer. Cisco client heeft er geen problemen mee, noch die van NetASQ. PPTP met speedtouches is naar mijn weten nooit een probleem geweest.
Verhaal van de gast hierboven klopt ook niet. Als je een degelijke vpn client hebt zoekt ie dat zelf uit en anders kan je dat wel instellen. Vpn is erop gemaakt ook door nat heen te werken, mits de nat in de routers dat begrijpen of portforwards ingesteld hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Bas! op 18-03-2005 17:10 ]

Verwijderd

Ik schreef dat omdat ik met de 510 geen site to site vpn werkend krijg zonder in de 510 de server in te stellen. Ik kan op afstand niet bij de remote 510 configuratie dus ik kan het ook niet exact nakijken maar volgens mij moest ik het bij de NAT instellingen van de 510 doen.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 11:45 ]

Verwijderd

Probeer anders eens een Sip Spoof ?? (Nat modem uitzetten)

Verwijderd

Met een oude firmware werkt dit wel. Het gaat dan om firmware 4.0.2.0.0 of nog ouder. (weet het niet meer exact). Ik heb dit ook gehad bij een klant die vanuit belgie probeerde te vpn'en naar een zaak in nederland. Toen we de oude firmware erop gezet hadden werkte wel alles. Erg vreemd. Wat ook nog werkt is een zyxel. Deze apparaten hebben geen moeite met VPN.
Pagina: 1