Toon posts:

Heeft MS Word deze optie van InDesign

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of MS Word (2000) deze optie van InDesign had:

Ik kan bij indesign een rectangle (rechthoek) tekenen, daarin tekst plaatsen, (tot nu toe kan dit ook in word), maar bij InDesign kan ik ook de rechthoek aan de tekst erin aanpassen, en dan de Inset Spacing op 1mm instellen (zie screens).

Bij Word zie ik niet echt deze optie, en ik doe het denk ik heel omslachtig: ik maak via autovormen een rechthoek, zet de kleur ervan in op transparant, en ga dan ik via indeling > geavanceerd > figuurpositie alles op de milimeter nauwkerig proberen te doen, terwijl dit bij Indesign met 1 knop kan.

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/1725/11xt.png
Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/9599/29mg.png

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Maar wat is nou het probleem? 8)7

Je kan het gewoon in inDesign doen. Waarom zou je word nog gebruiken.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Word is in tekstverwerken makkelijker, in design (lol :P ) niet. Daar is Indesign weer beter in.

Life is not about specs, it is about joy!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

AFAIK niet hetzelfde nee. Word is dan ook geen echt opmaak programma maar een tekstverwerker. Kijk anders even naar MS Publisher :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:49:
AFAIK niet hetzelfde nee. Word is dan ook geen echt opmaak programma maar een tekstverwerker. Kijk anders even naar MS Publisher :)
Ik zou het ook graag in InDesign willen maken, maar het gaat hier om ingewikkelde wiskunde vergelijkingen, die in MS Word zijn gemaakt mbv MathType.
Er zitten dus allerlei "Sigma"-notaties in enzo.
Dus ik zou kunnen proberen om deze vergelijkingen in InDesign te maken, maar ik heb geen goed programma hiervoor kunnen vinden. Wel een plug-in, waarmee ik breuken kan maken, maar meer niet....

Overigens staat er op de website van Mathtype dat ik MathType gewoon in combinatie met InDesign kan gebruiken. Nu kan dit ook wel, maar alleen bij "eenvoudige" wiskunde vergelijkingen. Zo kan ik niet een sigma-notatie in InDesign zetten mbv MathType.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

InDesign heeft ook een aparte plugin voor wiskundige vergelijkingen:
MathMagic

Life is not about specs, it is about joy!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Als je het voornamelijk voor "wiskundige" papers etc. gebruikt, wil je naar LaTeX kijken en dan bijvoorbeeld [rml][ Alg.] LaTeX2e[/rml]

Het is even inkomen omdat het meeste niet met de muis kan worden gedaan, maar dan heb je wel alle flexibiliteit die je nodig hebt en het typt na een tijdje nog heel veel sneller ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:20:
offtopic:
Als je het voornamelijk voor "wiskundige" papers etc. gebruikt, wil je naar LaTeX kijken en dan bijvoorbeeld [rml][ Alg.] LaTeX2e[/rml]

Het is even inkomen omdat het meeste niet met de muis kan worden gedaan, maar dan heb je wel alle flexibiliteit die je nodig hebt en het typt na een tijdje nog heel veel sneller ook.
Dat is me nu al zo vaak aangeraden :P
Ik denk dat ik het ooit ga gebruiken, maar nu in extreme tijdnood zit zal het niet lukken.
Pagina: 1