Toon posts:

[Mozilla Thunderbird] Mailen met andere verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds paar dagen krijg het fout dat ik geen mail kan verzenden in Mozilla Thunderbird. De instellingen kloppen allemaal wel. Met dezelfde instellingen heb ik geprobeert om via outlook express mail te sturen maar daar kreeg ik de foutcode 0x800ccc79. Ik heb wanadoo maar gebruik momenteel andere verbinding. Ik heb bij wanadoo gezocht en kwam hier uit:
De foutmelding die u beschrijft kan meerdere oorzaken hebben. Hieronder vindt u de mogelijke oplossingen.

1. In uw eigen e-mail- / of antwoordadres staan ongeldige tekens
2. In het adresboek staat een ongeldig e-mailadres
3. U belt in met een andere provider dan Wanadoo
4. U krijgt de melding: "blocked by spamchk.euro.net
3 klopt idd wel. Ik heb in Thunderbird gezocht of dit ergens in te stellen is maar kon hellaas niks hierover vinden. Weet iemand hoe ik toch ervoor zorgen dat ik toch mail kan sturen met andereverbinding ?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit heeft niets met Thunderbird te maken. Ik vermoed dat Wanadoo het onmogelijk heeft gemaakt om nog via andere providers je mail te controleren.

Maar ehm, wat wil je nu precies gaan doen. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat je 2 netwerkverbindingen hebt, maar dat je niet gebruik maakt van Wanadoo om de mail op te halen en nu wil jij ervoor zorgen dat je binnen Thunderbird met het ophalen van je mail standaard van de andere provider gebruik kan maken? Is dat de bedoeling?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je moet de SMTP instellingen van je provider invullen in Thunderbird en Outlook, niet die van een andere provider.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Weet iemand hoe ik toch ervoor zorgen dat ik toch mail kan sturen met andereverbinding ?
Gewoon, de servers goed instellen en je password invullen enzo. Anders zou Wanadoo een onzettend slecht geconfigureerde mailserver hebben, zo dom zijn ze echt niet :P

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:51:
[...]

Gewoon, de servers goed instellen en je password invullen enzo. Anders zou Wanadoo een onzettend slecht geconfigureerde mailserver hebben, zo dom zijn ze echt niet :P
Helaas wel. Ik heb idd 2 verbindingen, bijvoorbeeld:

Wanadoo en @home

Je hebt een email account van wanadoo die je wil gaan gebruiken terwijl je online bent met @home en niet met wanadoo dus. Je wil via @home gebruik maken van smtp van wanadoo maar dat is op een of andere manier geblokeert door wanadoo. Je kan alleen gebruik maken van smtp van wanadoo als je verbinding hebt met wanadoo; met je wanadoo verbinding online gaat dus.
Inmiddels ben ik achter gekomen dat Iedere provider een bepaalde range IP-adressen heeft (bijvoorbeeld 150.11.*). Als jouw IP-adres daarbuiten valt, kan je niet correct mail ophalen/verzenden. Heel dom maar het is waar 8)7

Ik kan wel contact opnemen met wanadoo voor een oplossing maar dan komen zij zeker met webmail en dat wil ik niet.

Misschien kon TB hier wat aan doen daarom deze topic maar helaas niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 01:59 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met thunderbird. Heb je misschien een router?
Zonder router doet thunderbird het wel, met router niet bij mij. Ik ben er niet achtergekomen waar het aan ligt.
Ik gebruik nu outlook express met een router, die werkt bij mij wel.
Ik heb trouwens alleen @home.
Ik vermoed dat het een combinatie van factoren is. @home, router en thunderbird.

zie ook.
Email versturen via een router op @home netwerk werkt niet*

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 02:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik idd WRT Linksys router maar ik denk niet dat het daar aan ligt aangezien ik bij rechtstreekse verbinding zonder router ook geen mail kan versturen...

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Inmiddels ben ik achter gekomen dat Iedere provider een bepaalde range IP-adressen heeft (bijvoorbeeld 150.11.*). Als jouw IP-adres daarbuiten valt, kan je niet correct mail ophalen/verzenden. Heel dom maar het is waar
Je kunt het zelfs niet *ophalen*? Dat is irritant. Maar versturen kan inderdaan wel kloppen, ik ben denk ik gewoon verwend met de STMP-server van de KUN (ook al gebruik ik hem nooit, maar je kunt er wel vanaf overal op verzenden). Google maar even op 'open relay', dan wordt wel duidelijk waarom je niet zomaar mag versturen. Ophalen blokkeren daarentegen is zware onzin en ik snap ook niet waarom ze dat doen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

G33rt schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:13:
Ophalen blokkeren daarentegen is zware onzin en ik snap ook niet waarom ze dat doen...
eh...

Telefoontikken bijvoorbeeld?
Voorkomen van misbruik?
Bovendien zijn ze niet de enige die dat doen, Tiscali Free doet t ook.

Logisch, zou jij dan als ISP het prima vinden als iedereen gratis (!) popboxen aan maakt op jouw servers, jouw infrastructuur belast, zonder dat je daar voordeel (kickback) of invloed (dataverkeer + monitoring) op kan hebben?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat van Open relay had ik al gelezen.Het is nu gelukt ! Ik heb de smtp server van etthome gebruikt (wat etthome is kun je hier lezen) en nu kan ik ook verzenden in TB :D

Iedereen bedankt voor de reactie's !

Best wel dom van mij om zoder dit te proberen een topic te openen 8)7

• Feanaro
  • Laatst online: 25-11-2025
Eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van, als ik zo vrij mag zijn. Ik heb ook een wanadoo mail account en ik kan vanuit mijn universiteitsverbinding gewoon via POP3 mail ophalen.

Dat is punt 1. Nu komt punt 2: verzenden. Verzenden kan alleen als je via die provider "belt" (of dat nu via xDSL, kabel of analoge telefoon is). Wanadoo heeft zijn SMTP server afgesloten voor mensen die niet met wanadoo inbellen, aangezien ze anders een open relay voor spam zijn. Dit werkt zo voor alle providers.

Je zult gewoon de SMTP in moeten stellen van het account dat je gebruikt in je verbinding, dus: smtp.wanadoo.nl als je via wanadoo op internet zit. Hier zijn ook per account settings voor, kijk maar eens bij Tools -> Accoun settings -> Server Settings -> Advanced, SMTP tab.

Dan zal het gewoon moeten werken en anders moet je al je instellingen nog eens nalopen, want hier werkt het ook gewoon.

/offtopic en als ik nu slim was, ramde ik eerst even op refresh :-P

[ Voor 6% gewijzigd door Feanaro op 19-03-2005 19:13 ]

Aurë Entuluva!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 20:31

immetjes

HIER is BERN-E

Nou ik heb hier een quicknet account en ik kan met Thunderbird ineens niet meer mail verzenden terwijl dat vroeger (lees vorige week) wel kon. Het ligt niet aan de config van Thunderbird want op m'n andere PC die niet wireless is gaat het ook opeens niet meer. Met Outlook is er geen enkel probleem.

Het rare is dat ik m'n router (US robotics) en kabelmodem even van de power had gehad en nu kon ik opeens 1 mailtje versturen, het volgende mailtje ging weer niet!

Ik ben een beetje lost. Met Telnegt kan ik gewoon verbinding op poort 25 maken. O ja en Gmail verzend ook opeens via SMTP niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
ruward schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 00:16:
Nou ik heb hier een quicknet account en ik kan met Thunderbird ineens niet meer mail verzenden terwijl dat vroeger (lees vorige week) wel kon. Het ligt niet aan de config van Thunderbird want op m'n andere PC die niet wireless is gaat het ook opeens niet meer. Met Outlook is er geen enkel probleem.

Het rare is dat ik m'n router (US robotics) en kabelmodem even van de power had gehad en nu kon ik opeens 1 mailtje versturen, het volgende mailtje ging weer niet!

Ik ben een beetje lost. Met Telnegt kan ik gewoon verbinding op poort 25 maken. O ja en Gmail verzend ook opeens via SMTP niet meer.
Probeer eens zonder router, rechtstreeks van modem naar PC.

(BTW, Deze topic was wel een jaar oud :P )

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

[b][message=25662101,noline]Grample schreef op zaterdag 29 april 2006 @ [...]

(BTW, Deze topic was wel een jaar oud :P )
... en volgens mij niet helemaal vergelijkbaar. Open gewoon even je eigen topic volgens de regels der kunst/ ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.