Wireless, een client werkt wel op AP, ander niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Zit hier op stage met n raar probleem.

We hebben op een andere locatie een DLink 2000+ AWL Access Point staan, met 2 Panasonic Toughbooks erbij. De een maakt gebruik van een Belkin wireless netwerkkaart en de ander van een netgear wireless kaart.

De Belkin functioneerd gewoon, daar is niks mis mee. De Netgear on the other hand, doet het daar niet! Nja, niet.. hij vind het netwerk wel (HN), krijgt daar ook verbinding mee. Maar krijgt een totaal ander IP Adres aangewezen. 169.xxx.xxx.xxx ipv 10.32.1.xxx.
Het vage is, als ik hem hier in het andere gebouw gebruik, vind ie meteen het netwerk en krijgt een correct IP Adres.

Heb zelf al gezocht, en de settings van de AP bekeken maar ik weet nu echt ff niet meer het kan zijn.

iemand??

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

MAC filtering ingesteld op de AP ?

Gebruik je op de andere locatie ook wireless ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• De_Bastaard
Jep op allebei de lokaties gebruiken we wireless. Op onze locatie hebben we een Belkin AP (daar waar het dus wel werkt), die andere locatie is de D-Link.

Geen idee of MAC Filtering is ingesteld, zal even kijken.

Edit:
MAC Filters staan allemaal uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 18-03-2005 14:31 ]

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Als eerste kan ik je melden dat dat 169.xxx.xxx.xxx-adres aangemaakt is door windows, omdat hij waarschijnlijk geen netwerk kan vinden en dus ook niet werkt.
Ik ga er van uit dat je een dynamisch adres hebt, zo ja heb je dan ondertussen dat MAC adres al opgevuld ?
Verder moet je kijken of je beveiliging gelijk is (dus bijv. WEP met de zelfde sleutels, of WPA idem)...
Staan je start en eind-IP adressen ingevuld op je AP ??
En is het AP via windows geinstalleerd/geconfigureerd of had je er speciale software bij ? Als dit laatste het geval is moet je bij configuratiescherm->netwerkverbindingen->draadloos netwerk-rechtermuisknop->eigenschappen en dan bij het 2e tabblad windows automatisch laten configureren uitvinken !

Check dit en let us know !

• De_Bastaard
Wat bedoel je met MAC Adres al opgevuld?

AP is geconfigureerd via windows (nja, naar het IP van het beestje browsen met explorer, en daar alles in stellen).

bij de netwerkkaarten hebben we speciale software van NetGear en Belkin, en voor zover ik weet staat alles precies identiek. Wachtwoord heb ik al weet-ik-hoevaak opnieuw ingevuld.

Ciao :)

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Met dat MAC adres denk ik dat hij bedoelde statisch IP ingevuld.

Mogelijk firwall aanstaan, die belet dat de verbinding ip krijgt.

Verwijderd

Overlaatst heb ik exact hetzelfde probleem gehad (wel andere merken van AP's en WLan kaartjes) maar de ene kon er zonder problemen op, en de andere vond het netwerk, maar kreeg geen ip (169....is geen ip :) )
We hebben er dagen op gezocht met allerlei mensen die er toch wel wat vanaf zouden moeten weten en geen oplossing gevonden (buiten een ander w-lan kaartje te kopen.) Dus als er iemand met de oplossing komt, ik ben benieuwd.
Wat je misschien nog wel kan testen is of de mac-adressen van je kaartjes wel verschillend zijn.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:27
Dit probleem had ik laatst ook, heb je de WinSockFix al geprobeerd?

WinSockFix kan hele vage problemen oplossen met je netwerk :)
Pagina: 1