Traag Systeem: MSI K8N neo2, A64 3200+

Pagina: 1
Acties:

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07-2025
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe PC gekocht, maar nu valt de performance mij nogal tegen. Mijn systeem:

MSI K8N Neo2 Platinum
AMD64 3200+ s939 Winchester
Kingston ValueRAM PC3200 3ms 2 x 512MB
Radeon7000 64MB

Zoals af te leiden valt aan mijn videokaart heb ik het systeem niet gekocht voor spellen. Het moet de basis vormen voor een home-studio.
Het systeem is uitgerust met de laatste BIOS (v1.4), de nieuwste nForce3 Chipset drivers, en de Catalyst 5.3 drivers voor de videokaart. De CPU is altijd tussen de 30 en 40 graden.

Ik heb 3Dmark01 gedraait, omdat deze naar mijn weten op een systeem als deze meer zegt over de CPU ed, dan over de GPU. De benchmark geeft een ronduit bedroevende score:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dotzolder/3dmark01.png

Vervolgens PCmark02 gedraait. Ik zou niet weten of dit resultaat goed of slecht is, maar post em toch maar mee:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dotzolder/pcmark02.png

Als laatste heb ik MemTest gedraait. Ik heb geen idee wat hier de uitslag van is, maar er zijn iig geen errors:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dotzolder/memtest.png

Met PiFast zoals deze te vinden is in de PiFast contest thread, haal ik 49 seconden

Tijdens het draaien van de benchmarks stond CnQ aan, maar voordat ik dit aan had gezet was de computer ook al merkbaar traag (soms trager dan mijn oude P3 733) Wie zou mij kunnen vertellen waar ik verder nog naar moet kijken, of wie weet nu al wat er mis is? Ik zou het heel graag willen horen! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door .zolder op 18-03-2005 14:16 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 13:21

Shunt

Boe

eh kijk de 2001 3dmark geeft een indicatie van je complete systeem. niet alleen van je cpu daar heb je sysoft sandra voor en zooi. het is nogal normaal dat je zo'n score haalt met die kaart heb zelf een radeon 7000 in mijn P4 3 ghz gehad en jah dat was ongeveer het zelfde.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Ik zou me niet druk maken om die 3d Mark score. Brakke kaart, lage score, ongeacht processor. Pifast echter zou richting de 43 seconden moeten, da's wel vervelend. Ik zie in memtest dat je geheugen netjes op 200mhz draait, daar zit het probleem dus niet. Weet je toevellig welke versie nForce drivers je hebt geinstalleerd? Draai je met SP2 of de laatste AMD CPU driver?

Edit: Argh! Ik praat poep! 49 is een prima tijd!

[ Voor 8% gewijzigd door Bene op 18-03-2005 14:55 ]

• .zolder
Ik draai idd SP2. maar AMD CPU drivers zijn mij niet bekend, daar zal ik naar zoeken.
Waar ik aan merk dat de PC traag is, is als ik text selecteer met mn muis, dat de selectie met een latency van ca 500ms achter mijn muis aan sukkelt. Ook merk ik dat als ik Soundforge (zowel 5.0 als 7.0) draai en ik zoom in op de geluidsgolven terwijl de muziek afspeelt, dat de auto-scroll erg haperig gaat, gepaart met 100% CPU-time. Op mijn P3 733, 256MB was dit niet het geval

edit: vergeten te melden: nForce3 driver versie 5.03

[ Voor 8% gewijzigd door .zolder op 18-03-2005 15:11 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.zolder schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:04:
Ik draai idd SP2. maar AMD CPU drivers zijn mij niet bekend, daar zal ik naar zoeken.
Waar ik aan merk dat de PC traag is, is als ik text selecteer met mn muis, dat de selectie met een latency van ca 500ms achter mijn muis aan sukkelt. Ook merk ik dat als ik Soundforge (zowel 5.0 als 7.0) draai en ik zoom in op de geluidsgolven terwijl de muziek afspeelt, dat de auto-scroll erg haperig gaat, gepaart met 100% CPU-time. Op mijn P3 733, 256MB was dit niet het geval
Driver heb je niet nodig, tenzij je C&C gebruikt.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• .zolder
FnF schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:06:
[...]

Driver heb je niet nodig, tenzij je C&C gebruikt.
Driver had ik inmiddels al geinstalleerd en heeft idd niet geholpen (ik heb trouwens CnQ WEL aanstaan. toen CnQ uitstond was het probleem ook al aanwezig)

[ Voor 8% gewijzigd door .zolder op 18-03-2005 15:22 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
afgezien van de traagheid, maar wat bedoel je met een homestudio?

PSN: djmurcielago

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-08 08:48
Ik dacht altijd dat SP2 juist niet echt optimaal was voor 64bit cpu's..Je zou kunnen proberen SP1 eens te instaleren.. kijken of dat helpt

• .zolder
djmurcielago schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:25:
afgezien van de traagheid, maar wat bedoel je met een homestudio?
Cubase, MIDI, VST(i) ed.. Hobbymuzikant
Ik dacht altijd dat SP2 juist niet echt optimaal was voor 64bit cpu's..Je zou kunnen proberen SP1 eens te instaleren.. kijken of dat helpt
hmm als dat zo is is dat naar, ik heb nl alleen een WinXP installatieCD met SP2 erin gebakken. Maar nu je het zegt herinner ik me idd geklaag over de performance van een pc met SP2 tov een met SP1

Verwijderd

ik denk dat dit het probleem is:

[rml][ ATI Catalyst] Zeer slome 2d weergave[/rml]

• .zolder
Dankjewel voor die link ik heb er even in zitten lezen, en naar aanleiding van die topic mijn hardwareversnelling van de videokaart van maximaal naar de op een na hoogste stand gezet en de problemen zijn weg. heel vreemd.

iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1