[Laptop] & hete thee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 17:32

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Vanochtend is er een kop warme thee (met suiker) over mijn laptop gegaan. De laptop stond uit en was dichtgeklapt maar helaas is er toch een behoorlijke hoeveelheid thee in de machine terecht gekomen.

Zo goed als kwaad als het kon heb ik de boel drooggemaakt. Hiervoor heb ik het toetsenbord opengeklapt, de accu verwijderd, hier en daar nog wat afdekplaatjes afgeschroefd. Vervolgens heb ik hem één keer aangezet. Geen geknetter of gestink, maar ook geen werkende computer. Ik hoor de fan aanslaan en ook de CD-drive even tikken. De ledjes gaan ook aan, maar dan houdt ie ermee op......

Nu staat ie op z'n kant te drogen, misschien dat dat helpt. Zo niet, dan vrees ik dat HD, Mobo of proc de geest heeft gegeven.

Stel dat dit laatste het geval is, zou het dan nog de moeite zijn om hem te laten repareren ? De laptop is pas een maand of 7 oud en ik heb geen afzonderlijke laptop-verzekering en de inboedelverzekering lijkt het niet te dekken (al ben ik daarover nog in conclaaf met m'n tussenpersoon).

Iemand tips of suggesties ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je had hem niet aan moeten zetten, groote kans dat er nu iets doorgebrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Voor mensen die dit topic met de search vinden, laptop droogmaken en dan het liefst twee dagen ofzo bij kamertemperatuur laten drogen. De overlevingskansen zijn dan het grootst.

Ik weet niet welke specificaties je laptop heeft en welke kosten er aan het repareren verbonden zitten, dus ik kan ook geen zinnige uitspraak doen of het al dan niet de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

das minder, ik weet dat er hier enkele topics zijn geweest met soortgelijke ongelukjes.

Voor zover ik mij kan herinneren is er altijd aangeraden om de laptop goed te laten drogen.

Probeer eens hier op Got te zoeken naar vochtschade notebook of een dergelijke query en je zal denk ik die topics wel terugvinden. Misschien dat je daar iets aan hebt.

Succes.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Yep, die topics heb ik ondertussen ook gelezen, maar ik was (in de lichte paniek) wellicht dom geweest om hem aan te zetten.....ik laat hem nu maar ff staan en hoop er het beste van....

Voor wat betreft reparatie heb ik mijn lichtje al opgestoken bij de verkoper.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek de accu eruit en ga het ding schoonspoelen (liefst met alcohol of demiwater). Eelectronica kan op zich wel goed tegen vloestof, zolang het maa rniet aanstaat. door met een schone vloeistof te spoelen kan je de rotzooi (suiker) die achter gebleven is wegspoelen met de kans dat het geen problemen meer geeft.
Een flink aantal dagen laten drogen (bij voorkeur in gedemonteerde staat) is uiteraard wle aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schoonspoelen lijkt idd goed idee, maar ik zou naast de accu ook de harde schijf eruit halen, en die niet onder de kraan houwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Okay, bedankt voor de tips/suggesties.

Ik heb hem laten drogen en het geluk is waarschijnlijk met mij, want deze post wordt getyped vanaf de laptop. Met andere woorden, hij lijkt het (na 2 dagen) drogen weer te doen zonder nare gevolgen.

Hoewel op het eerste gezicht geen blijvende schade is aangericht, vraag ik mij af of ik nog rare verrassingen tegen het lijf kan lopen ??

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker en vast heel voorzichtig blijven en meteen een backup nemen van de belangrijkste gegevens, je weet nooit wat er nog met kan gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 07:34:
Ik zou zeker en vast heel voorzichtig blijven en meteen een backup nemen van de belangrijkste gegevens, je weet nooit wat er nog met kan gebeuren
Als de laptop geen eens opstart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal het apparaat uit elkaar en maak de printplaat schoon met een kwast met spiritus want vooral tussen de pootjes van de 80 of 160 poters blijft vaak rommel zitten met alle gevolgen vandien.
Daarna een uurtje fohnen met zo'n haar geval, niet te heet stoken, gaat in 99% van de gevallen goed

Ik hoop voor jou ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
M@rijn schreef op zondag 20 maart 2005 @ 08:28:
[...]

Als de laptop geen eens opstart??
Mach schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:18:
Ik heb hem laten drogen en het geluk is waarschijnlijk met mij, want deze post wordt getyped vanaf de laptop. Met andere woorden, hij lijkt het (na 2 dagen) drogen weer te doen zonder nare gevolgen.
:z

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet om je bang te maken maar veelal blijft er vocht in de printplaat verbindingen zitten
maar dat merk je over een jaar of 2 meestal pas
dan blijken er elco's los te zitten want daaronder droogt het slecht zelfde geldt voor transistoren met name in de voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
nou als dat nog 2 jaar duurt dan heb ik daar vrede mee :)

Tegen die tijd heb ik toch weer behoefte aan iets nieuws :)

DUGG

Pagina: 1