[Tapestreamers] Hints / Tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• One Mike
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 19:17
Kan iemand vertellen wat een tapestreamer precies doet en welke types er allemaal zijn. Ik zou het graag willen gebruiken in mijn klein netwerkje van ongeveer 4 pc's en een file server. Kan iemand me hints of tips geven?

Alvast bedank!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

One Mike schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:01:
Kan iemand vertellen wat een tapestreamer precies doet en welke types er allemaal zijn. Ik zou het graag willen gebruiken in mijn klein netwerkje van ongeveer 4 pc's en een file server. Kan iemand me hints of tips geven?

Alvast bedank!
waarom wil je iets gaan aanschaffen voor je eigen netwerk als je niet weet hoe een tapestreamer werkt, en wat het is :?

Kijk hier voor informatie over de tapedrive/streamer
en kijk bij de Tweakers Pricewatch voor de eventuele kosten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 18-03-2005 14:05 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• One Mike
Ik heb er veel goede dingen over gehoord, dus daarom en bedankt!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Een tapestreamer streamt tapes. Oftewel het gebruikt magnetische tapes om data op te slaan wat zich kenmerkt door hoge betrouwbaarheid (hoogste van alle opslagmedia op dit moment) maar ook door lange accesstimes en ongeschiktheid voor random access.

edit: wat heb je zelf eigenlijk al gedaan/geprobeerd om antwoord te krijgen op je vragen?

[ Voor 16% gewijzigd door The Third Man op 18-03-2005 14:06 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

1) Een tapestreamer kopieert data naar een tape, normaal gesproken voor backups

2) Er zijn veel verschillende types met allemaal hun eigen voor en nadelen.

Hints en tips? Hoe kunnen we die geven zonder dat we weten wat je wilt backuppen, hoeveel je wilt backuppen, hoe vaak je wilt backuppen en hoelang je een backup wilt bewaren :?

Voor thuisgebruik is een fatsoenlijke RAID set ook al wel voldoende, een tapestreamertje is leuk, totdat je elke dag weer een andere tape erin moet doen, ze moet labelen en off-site op moet bergen. Zo'n ding is ook nogal duur en de tapes zijn ook maar een beperkt aantal keren bruikbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door AtleX op 18-03-2005 14:08 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• One Mike
Nou, ik heb ongeveer 60GB aan data.. en die zou ik graag elke avond willen backuppen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:06:

Voor thuisgebruik is een fatsoenlijke RAID set ook al wel voldoende, een tapestreamertje is leuk, totdat je elke dag weer een andere tape erin moet doen, ze moet labelen en off-site op moet bergen. Zo'n ding is ook nogal duur en de tapes zijn ook maar een beperkt aantal keren bruikbaar.
Dat is een veel voorkomende misvatting.
RAID geeft je nooit de bescherming die off-line tapes je bieden.
RAID sets kun je ook leeg maken door een verkeerd commando in te typen
(user error), dan is je mirror ook weg.
Het beschermt ook niet tegen data corruption door virussen e.d.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gezien jouw uiterst magere topicstart en gezien o.a. de volgende searchresultaten met relatief simpele keywords:
• [search=tapestreamer kopen]
• [search=welke tapestreamer]
heb ik niet het idee dat je überhaupt ook maar research hebt gepleegd voordat je dit topic opende. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT. We zien namelijk nergens in de topicstart terug wat/hoe je allemaal wel niet hebt uitgezocht danwel uitgevonden met betrekking tot de vraagstelling, wat jouw conslusies zijn, etcetera. Hier ben je al vaker op gewezen en zelfs ook per email. Laat dit alsjeblieft de laatste keer zijn dat ik jou hierop wijs ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.