[ATI Catalyst] Zeer slome 2d weergave

Pagina: 1
Acties:

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Nadat ik de nieuwe CATALYST drivers heb geinstalleerd (5.3) krijg ik zeer slechte performance in windows. Vensters slepen resulteert in 99% CPU gebruik en ik schat 3fps. Zo ook bij banners, menu's, etc. Alles schokt. Oudere versies van de driver maakt geen verschil, of anders werken ze helemaal niet. Wat ik heb geprobeerd: oudere drivers, ati support, got search, google search. De windows update drivers werken wel, maar daar draait CS:source niet op...

Hardware: radeon 8500 64mb en AMD athlon xp 1800+ met een vrij nieuwe XP install.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

had ik vroeger ook wel eens maar dan had het te maken met de drivers van je agp.
nieuwste drivers geinstalleerd van je mobo ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Config
Ga ik meteen ff uitzoeken

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 08:36
ik had ook zo'n probleem. Ik loste het op door mijn refresh rate te wijzigen. misschien werkt dit bij jou ook

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

lijkt erop alsof je driver in software mode draait...

heb je al geprobeerd om de drivers te verwijderen met een driver cleaner ?
controleer of je kaart niet in PCI-modus draait ipv AGP modus...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Config
we hebben het wel over 2d he, dus altijd software mode. De acceleratie staat iig op MAX, en de catalyst control panel werkt niet omdat de driver niet correct geladen is (krijg daar een melding van). Verder probeer ik nog steeds die asus live update dinges te krijgen, wat een klote support heeft asus toch...ik heb trouwens een a7v266-e

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.asus.com.tw/su...Name=A7V266-E&Type=Latest

en als die te lang duurt kan je ook op de site van via kijkken en de 4in1 downloaden ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:25
Idd kan het zijn dat je AGP niet aanstaat en dan moet je de moederborddrivers installeren.

Probeer eens te deinstalleren met een van de volgende methodes:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Config schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:16:
De acceleratie staat iig op MAX, en de catalyst control panel werkt niet omdat de driver niet correct geladen is
probeer eens deen uninstall van je drivers en dan driver cleaner en dan reinstallen. blijkbaar is de driver niet goed aangekomen op je systeem. Gebeurt mij ook om de driver versie.

software mode = unaccelrated 2d (ook je 2d wordt geaccelreerd door de videokaart,ook al kan elke integrated videokaart dit makkelijk tegenwoordig). ook wel te vergelijken met safe mode driver.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Config
Ohw, okeej weer wat geleerd :)

Ik heb de 4 in 1 drivers nu installed en een bios update ook maar meteen gedaan..het probleem is er nog maar ik ga nu die uninstall methodes proberen en dan horen jullie het nog wel!

• Config
Nou, ik ben der weer...Heb alles gedaan volgens wat jullie zeien en de driver cleaner readme, maar jullie raden het al, no effect :(. Ik krijg een melding van de ati control panel dat de driver niet klopt, maar ik heb hem net geinstalleerd...(catalyst 5.2)...wie o wie weet wat nu te doen?

• EricJH
Config schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:06:
Nou, ik ben der weer...Heb alles gedaan volgens wat jullie zeien en de driver cleaner readme, maar jullie raden het al, no effect :(. Ik krijg een melding van de ati control panel dat de driver niet klopt, maar ik heb hem net geinstalleerd...(catalyst 5.2)...wie o wie weet wat nu te doen?
Heb je al de cat-uninstaller of de Rage 3D methode geprobeerd? Die werken goed. Je moet overigens na het deinstalleren en rebooten de Wizzard "Nieuwe hardware" annuleren.

• Config
de cat uninstaller heb ik gedaan, icm driver cleaner in safe mode. En ja, de wizard heb ik gekilld... Ik heb nu deze post gevonden: http://forums.viaarena.co...eadid=64265&enterthread=y. Dat ga ik ff proberen...

• EricJH
Config schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:17:
de cat uninstaller heb ik gedaan, icm driver cleaner in safe mode. En ja, de wizard heb ik gekilld... Ik heb nu deze post gevonden: http://forums.viaarena.co...eadid=64265&enterthread=y. Dat ga ik ff proberen...
Wat zegt SmartGart over AGP?

Nog even een klein uitstapje naar de VIA 4in1. Aangezien de laatste drivers (v4.55) alleen een nieuwe INF installeren is het misschien raadzaam eerst de 4.53 te installeren (Kan ze mailen als je wilt). Ik weet nl. niet of de default VIA drivers van XP jouw chipset ondersteunen. Welke chipset zit er op je mobo?

• Config
VIA KT266A chipset. Ik heb nu de laatste 4in1 drivers erin zitten, zal een oudere versie opzoeken!

• Config
4in1 installed, geen verschil...SmartGart zegt AGP 4X en snel schrijven AAN...

Zou het iets in het bios kunnen zijn??? Ik ga ff kijken...

• Config
Aha...als ik naar geavanceerde smartgart instellingen ga, staat ALLES uit, bij PCI en bij AGP...alles is grijs en ik kan niks veranderen dus...

• Config
Man man man, I feel like a freakin' noob...

Van de Omega Drivers site:

I installed the drivers, but now my screen is slow and choppy, not even my games work, what I did wrong?
You did nothing wrong, is just that one of two things happened after installation:

1. The SmartGart service did not initialize.
2. SmartGart disabled AGP support because it found a problem.

For case 1, make sure the "SmartGart" service is enabled and set to Automatic, also try starting the service manually, then restart your PC.

For case 2, make sure you have the latest motherboard AGP chipset drivers installed; they can usually be found at the motherboard’s manufacturer page or you can get them directly from the chipset supplier, like Intel, VIA, NVIDIA, etc.

Nou, het eerste was dus het geval...De 'ATI Smart' service stond uit...aangezet, reboot en voila, alles loopt weer smooth! Iedereen bedankt voor de hulp, ATI bedankt voor de crappy teringtroep die jullie al jaren maken wat jullie drivers noemen, heeft mij mij weer 4 uur beziggehouden na een format...

• Sayko
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Gebruik de edit knop en zet fastwrites uit.

• EricJH
Config schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:11:
Aha...als ik naar geavanceerde smartgart instellingen ga, staat ALLES uit, bij PCI en bij AGP...alles is grijs en ik kan niks veranderen dus...
ATI SmartGart is slechts een dashboard. ALs je drivers installeert dan testen de drivers het systeem. Aan de hand daarvan wordt beslist of BIOS settins door de drivers worden overgenomen of genegeerd.SmarfGart laat zien of een BIOS setting is overgenomen of niet.

Met SmartGart kan dus niets ingesteld worden. Je kunt wel een test laten uitvoeren. Dan wordt je computer gereboot en dan kun je eventueel een BIOS setting aanpassen en kijken of SmartGart die overneemt of niet.

Het duurde bij mij ook een tijdje voor ik doorhad wat SmartGart nu was. 8)7

• Config
Ja EricJH, maar als alles GRIJS is en je dus ook geen tests kan uitvoeren betekent dat dat de AGP drivers niet zijn geinstalleerd, of de ATI Smart service niet draait.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

probeer dit eens:
configuratiescherm > DirectX > tab DirectDraw > knop advanced
alles met 'disable' moet uitstaan en zeker 'disable AGP'

(als je het DirectX icoontje niet hebt moet je even de directx.cpl voor jouw versie (9.0 waarschijnlijk) zoeken op de microsoft site...)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook heel vaak met verschillende ati kaarten en verschillende drivers. Na de eerste reboot na installatie van de drivers moet je even wachten en niks doen. Vervolgens gaat het scherm even knipperen en dan gaat alles wel snel.
Volgens mij gaat het fout als je meteen na rebooten al overal op gaat klikken (wat veel mensen -including me- vaak doen ;)).
Pagina: 1