Toon posts:

[antec 550 EPS12V] extra stekkertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi...

ik heb voor mijn systeem een andere voeding moeten kopen. ik had het idee dat de Antec Truepower 550Watt EPS12V wel voldoende was om mijn systeem draaiende te houden.

mobo: Asus A8N-SLI Deluxe;
proc: AMD64 FX55.
en wat andere hardware.

maargoed,
bij deze voeding zit een extra stekkertje waarvan ik niet weet waar deze voor dient.
het is een 8 polig stekkertje met 4x gele draad (+12V) en 4x zwarte draad (common).

in het boekje staan alle andere stekker wel vermeld. maar niet het doel van dit stekkertje.

het lijkt een beetje op het stekkertje wat naast de proc ingestokken zit. alleen is deze 2x zo breed.
dus i.p.v. 2x geel en 2x zwart is bij deze 4x geel en 4x zwart.

wat is dit voor stekkertje?

ook zit er een PSU fan monitor connetor bij.
kan deze gewoon op het moederbord worden aangesloten bij een CH aansluiting (case)?

alvast bedankt

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
De PSU fan monitor cable kun je gewoon op je moederbord aansluiten. Dan kun ke met een programma zoals speedfan je rpm van je fan uitlezen.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

is het niet toevallig deze kabel?

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/8pinatx12v.jpg

[ Voor 114% gewijzigd door SleutelMan op 18-03-2005 14:04 ]

Logius | Somda | Twitter

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

toevallig wel maar hij weet zelf hoe die eruit ziet en vroeg geen plaatje maar waar ie voor is ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

chucky666 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:03:
[...]

toevallig wel maar hij weet zelf hoe die eruit ziet en vroeg geen plaatje maar waar ie voor is ;)
oeps... :P

Met wat googelen naar ''8-pin +12V '' (de offcicieele connectornaam) kom ik verdacht veel serverborden tegen. Als je dit plaatje ziet dan verduidelijkt het veel denk ik: Afbeeldingslocatie: http://www.aftertheparty.nl/phpbb2/upload_files/rev-opteron-boardLG.jpg

Je ziet de conncector op het moederbord linksboven. Is dus waarschijnlijk net zoiets als de P4 connector, maar dan voor servers...

[ Voor 57% gewijzigd door SleutelMan op 18-03-2005 14:12 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad...
zo ziet ie er uit.

maar waar dient het voor?

Verwijderd

Topicstarter
SleutelMan schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:07:
[...]

oeps...:P

Met wat googelen naar ''8-pin +12V '' (de offcicieele connectornaam) kom ik verdacht veel serverborden tegen. Als je dit plaatje ziet dan verduidelijkt het veel denk ik: [Opteron board]afbeelding]

Je ziet de conncector op het moederbord linksboven. Is dus waarschijnlijk net zoiets als de P4 connector, maar dan voor servers...
owkeej...
ik had het namelijk niet zo gevonden met google.

ik heb er dus verder niks aan zo.
misschien in de toekomst een beetje mee modden lijkt me :D.

bedankt.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:46
Misschien om beide processoren van die 12volt te voorzien? Een enkel processorbord heeft een 4 pins 12v aansluiting.

Verwijderd

Ik heb dezelfde voeding.
Als je mobo een EPS voeding wilt dan heb je die 8 pins plug nodig om de essentiele onderdelen van je mobo van stroom te voorzien.
Volgens mij hangen de extra delen eraan zoals pci-x slots ed.

Maar je mobo heeft een 8 pins gat en daar duw je em in, heeft je mobo dat niet had je net zo goed een niet EPS voeding kunnen kopen maar laat je em dus los hangen...
Pagina: 1