(Word) Meerde uitvalmenu's voor opmaakprofielen

Pagina: 1
Acties:

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 23:12
In ons bedrijf gebruiken we Word voor het typen van onze teksten die vervolgens naar de dtp-afdeling gaan.
We gebruiken opmaakprofielen om de kenmerken voor bijvoorbeeld kaders, koppen, bijschriften et cetera aan te geven.
Die verschijnen in het uitvalmenu Opmaakprofielen van Word.

Het is mogelijk om meerdere van die uitvalmenu's naast elkaar in de balk te plaatsen.
Maar dan verschijnen toch proflielen in alle menu's.

Is het mogelijk om in het ene menu alle opmaakprofielen voor de kaders te plaatsen en in het volgende menu alle profielen voor de lopende tekst?
Hoe doe ik dat dan?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik neem aan dat je het over de Nederlandse equivalent hebt van de 'Autotext' functionaliteit. Nee, helaas is dat niet mogelijk. Je zou kunnen proberen om dit op te gaan lossen door middel van gebruik te maken van VBA en in combinatie met een addins?

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 23:12
Woudloper schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:13:
Ik neem aan dat je het over de Nederlandse equivalent hebt van de 'Autotext' functionaliteit. Nee, helaas is dat niet mogelijk. Je zou kunnen proberen om dit op te gaan lossen door middel van gebruik te maken van VBA en in combinatie met een addins?
Nee, ik heb het niet over het Nederlandse equi voor de autotext-functie.
Ik heb het over de opmaakprofielen, je weet wel: "Styles" in het Engels.
Links in de opmaakbalk, waar standaard bijvoorbeeld "Standaard", "Kop 1", "Kop 2" en "Kop 3" in staan.

[ Voor 8% gewijzigd door mark_vs op 18-03-2005 14:23 ]

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Als ik het goed begrijp wil je twee dropdown-menu's in je Format-taakbalk van Word, eentje voor text-formattering, eentje voor formattering van kaders (van tabellen bedoel je?). Als je dan op een van de twee klikt, krijg je een lijstje met de juiste 'style' voor OF je lopende text, OF je kaders (van tabellen).

Klopt dit?

Zo ja, dan vrees ik dat dit niet zal lukken. Je kunt namelijk niet een dropdown-menu in je taakbalk creeren met daarin alleen de 'styles' die jij wilt gebruiken op de manier zoals Word het doet. (Want dat wil je dan in feite.) Ik ken in ieder geval geen manier om dit voor elkaar te krijgen.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ah, ik zie al dat ik aan het slapen ben geweest. Je bedoelt dus style formatting. Zoals CoRrRan als zegt gaat dat helaas niet werken, en zoals ik reeds eerder heb vemeld moet je je naar mijn idee de oplossing gaan zoeken in VBA/Addin....