Toon posts:

Menu verdwijnt achter frame

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben hartstikke nieuw hier. Hoop dat dit een leuk en nuttig forum is.

Ik heb een beginnersprobleem. Ik heb een frame aan de linkerzijde en daarin een javascript menu die naar rechts uitklapt. Je raadt het al: de submenu's die uitklappen komen onder het main-frame aan de rechterkant. Is daar iets aan te doen, kan ik de submenu's uit laten klappen over de rechterframe?

Gr en alvast bedankt, Nico

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hallo Nico,

welkom op GoT en in 't bijzonder [WG] ;)

Om je vraag te beantwoorden: menu's zoals jij ze wilt toepassen gaan niet over Frames heen. Frames moet je zien als aparte windows die toevalligerwijs naast elkaar tegelijkertijd zichtbaar zijn.

Zijn frames in je opzet perse nodig?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41

Vos

AFCA

kan je niet werken met een iframe?
heb je mss url van de site?

[ Voor 60% gewijzigd door Vos op 18-03-2005 13:45 ]

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:26
Nee dat gaat niet lukken met frames, ik zou met layers (div) gaan werken :)

Leeg

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Allereerst welkom op het forum. Ik zou je echter eventjes op een aantal puntjes willen wijzen. :)

1. Het is gebruikelijk dat je topic begint met de taal waar het om gaat.
2. Dit is niet echt een beginners forum, we verwachten dan ook dat je zelf ook een beetje je best doet; dat wil zeggen: eerst zoeken op Google en op dit forum. Vind je dan nog je antwoord niet, dan kun je dmv een duidelijke openings post je vraag stellen.
3. Bij het posten is het wenselijk uit te leggen wat je probleem is (gedaan), wat je zelf hebt geprobeerd om het op te lossen (??) en wat je denkt dat het probleem kan zijn (??).

Verder kan je alles vinden in de FAQ van W&G. :)

// Edit

Om ook nog even ontopic te reageren (vergeten |:( ), het is mogelijk. Ik heb hier ooit een topic gelezen waar de oplossing stond. Je zult dan alleen wel met javascript tussen de twee frames moeten communiceren. Iets dat zeker niet gemakkelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door OkkE op 18-03-2005 13:50 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen voor het hartelijk reageren. Na uren zoeken op Google, Yahoo, Vinden.nl, Ilse etc. is het prettig te weten dat het mogelijk is. Makkelijk hoeft het niet te zijn, in mijn 24 jaar ontwikkelen ben ik wel vaker iets tegen gekomen wat niet eenvoudig was. Maar met javascript geen ervaring en dus is iets snel een beginnersvraag :)
De url van de site mag ik nog niet geven, zodra hij openbaar is doe ik dat hier graag.

Overigens wel vreemd dat de ene frame boven de ander gaat en dat die volgorde niet is te bepalen. Toch raar. Is er iemand met gevorderde kennis (of weet een link) met de uitleg hiervan?

Nico

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

frames lopen niet boven elkaar, maar het zijn eigenlijk een soort browservensters naast mekaar. Wat je vraagt is bijna gelijk aan het menu buiten je browservenster weer te geven. Ik zou voor een andere oplossing gaan. Kijk ook eens naar iframes, dan heb je wel frames, maar dan anders

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Misschien staat op de volgende pagina's iets waar je wat aan hebt. :)

- Javascript tussen 2 frames: http://www.cross-browser.com/talk/inter-frame_comm.html
- Menu zoals jij (denk ik) wil: http://dhtml-menu.com/examples/ef3-crossframe-menu.html

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1