No Signal Input probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 13:20
Een zoveelste topic hierover denk ik. Met de search kwam ik er een hoop tegen (maar wel veel van al jaren oud), met helaas geen oplossingen.

Het probleem is, dat ik een PC aan iemand heb verkocht (nieuw), en deze krijgt regelmatig wanneer hij de PC opstart de melding "No Signal Input" op zijn Philips 170S TFT scherm. Dit blijft gewoon staan en gaat niet weg. Totdat hij de PC uit zet en opnieuw start, dan werkt het perfect.

Naar eigen zeggen krijgt hij dit regelmatig. Ik heb nu echter al de halve dat ding lopen testen maar nog geen enkele keer gekregen. Kan natuurlijk toeval zijn maar dat is dus vervelend.

Als ik nu hardware wil uitsluiten weet ik nooit wat het probleem is aangezien ik die melding tot op heden niet gekregen heb.

Kan het ook een BIOS instelling zijn? Iets als CPU to AGP Post Write? Wat dat ook moge zijn...

Ik hoop dat jullie enigzins uitsluitsel kunnen geven van wat het vooral niet is. Of wat het hoogstwaarschijnlijk is. Ik weet het, het is een beetje een vreemde vraag maar toch... ;(

Specs:

Monitor: Philips 170S
Mobo: Abit K7V met BIOS 18 (laatst nieuwe)
GraKa: Club3D FX5200
Voeding: Seasonic SS350-ATC (zit standaard in de kast)
Kast: ARCTIC Silentium T2
CPU: AMD Sempron 2400+

• The Realone
Kabel geprobeert...nog steeds hetzelfde probleem. Echt niemand een idee? :'(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Test het anders eens bij hem met een andere monitor.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De melding is gewoon dat er geen VGA signaal op de VGA connector staat of dat de resolutie veel te hoog staat (maar dan is het meestal "out of range" of zoiets).

Je zou even kunnen kijken of als "primary videocard" "AGP" is geselecteerd in de BIOS.
Die instelling geeft soms problemen als hij op PCI staat terwijl er enkel een AGP kaart in zit.

Verder ook geen dual-display videokaart waarbij hij gewoon stomweg de niet-verbonden VGA poort probeert te gebruiken_?

Senile! Senile Oekaki

• The Realone
Het is speciale kaart ofzo, wel heeft deze een extra DVI aansluiting maar dat zou verder niet uit moeten maken. Prim GraKa is in de BIOS ook gewoon AGP.

Ik heb nu toevallig 1 keer de melding zelf gehad, want bij mij werkte hij altijd perfect. Toen heb ik snel een andere monitor aangesloten en kreeg ik geen beeld (ook geen melding maar dat is misschien normaal bij die monitor), toen resette ik en kreeg ik wel beeld maar of dat nou logisch is omdat ik de monitor aansloot terwijl de PC aan stond of dat het dus aan de monitor lag weet ik nog niet met zekerheid.

Inmiddels heb ik de knoop maar doorgehakt en met Gistron gebeld (daar is de videokaart gekocht), inmiddels is deze opgestuurd en hoop ik dat het probleem met een vervangend onderdeel is opgelost.

Zo niet dan horen jullie weer van me. Bedankt voor de hulp in ieder geval. _/-\o_

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 17:54

Lancer

What the......

Lijkt me een gevalletje van output op de verkeerde poort. Op het moment dat je geen signaal op je monitor krijgt, wordt het beeld waarschijnlijk naar de DVI poort gestuurd. Ik heb met mijn kaart het omgekeerde probleem. (Bij opstarten wordt bepaald welke poort de primaire is, Analoog of DVI)

Af en toe wordt de monitor op DVI niet gedetecteerd en gaat de output naar analoog met als gevolg geen signaal op de DVI poort.

Ik kan gelukkig in de driver aangeven op welke poort de monitor zit. Het resultaat is dat er soms bij het starten van de PC geen beeld is, totdat X is opgestart (ik werk met een Linux systeem)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Pagina: 1