W2K <--> Win95/98 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
Als ik vanuit mijn Windows
95 of 98 machine naar mijn Windows 2000 Prof machine wil, krijg ik de volgende melding:

\\"computernaam"
Kan de aanmeldingsserver niet vinden

Op de W2K machine zijn de gebruikers van de Win95/98 machine aangemaakt, ik gebruik de juist wachtwoorden (nl. geen), als Client gebruik ik de MS client, ik heb het gastaccount ge-enabled.

Ik kijk vast ergens overeen, maar ik heb geen idee wat. Heb al een search gedaan, maar die oplossingen hielpen allemaal niet en ook MS heeft niets op hun site staat.

Please help!!

Verwijderd

Kijk eens in je lokaal toegangs beleid welke users er staan genoemd bij "deze computer benaderen over het netwerk?" default = none

• Nighty
Op maandag 08 januari 2001 20:55 schreef evl het volgende:
Kijk eens in je lokaal toegangs beleid welke users er staan genoemd bij "deze computer benaderen over het netwerk?" default = none
Heb ik gecontroleerd, maar alles wat aangevinkt kon zijn was aangevinkt:
Administrator, Iedereen, etc.

Heb al bij services gekeken of er misschien een service "aanmeldingsserver" bestond, maar ik kon niets vinden.

Misschien nog andere suggeties??

Verwijderd

Als ik het goed zie probeer je via IE naar de webserver op je W2k machine te komen. Heb je IIS wel geinstalleerd deze wordt namelijk niet standaard geinstalleer. Probeer eerst eens te pingen naar je W2K bak en daarna vanaf je W98/95 machine te zoeken naar computer.

• Nighty
Nee, het heeft niets met IE of Internet te maken. Ik wil gewoon de printer, die op de W2k machine geinstalleerd is, gebruiken op de Win95 machine. En de bestanden op de schijven gebruiken. Als ik vanaf een NT machine de W2k machine benader, geeft hij netjes het inlogscherm waarin een username en wachtwoord kan invullen.

Dit probleem heb ik een keertje gehad met WinNT 4. Toen was het toevoegen van de gebruiker in WinNT genoeg. Maar onderW2k werkt dit blijkbaar anders :'(:'(

Misschien nog een suggestie :?:?:?

• Nighty
Hebbes!!!!!:):):):):):)

De W2k machine was eerst aangemeld bij een Domein (WinNT Server), maar die server ben ik nu aan het backuppen (wordt gereinstalled) en heb ik hem dus losgetrokken van het netwerk. Op de W2k machine was ik lokaal ingelogd, maar hij was nog wel aangemeld in het domein|:(
Heb hem nu teruggezet naar een werkgroep en nu werkt het 100%.

Evl: Bedankt voor de suggesties!!!! Heeft me goed opweg geholpen!!
Pagina: 1