Toon posts:

[nieuw] Dual Opteron barebone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op hartware.net is er een artikel verschenen over de nieuwe barebone van VoodooPC.
Deze barebone is vooral bedoeld voor de workstation markt en moet concurreren met bestaande workstations.
Het bijzondere hieraan is dat er momenteel geen mark is voor workstation barebone PC's omdat deze doorgaans in wat traditionelere pc kasten gestopt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.net/media/presse/3051/big.jpg

Volgens de makers is de Voodoo DOLL DCC, zoals hij heet, geschikt voor complexe 3D-rendering, processor intensieve taken en CADD.
Ook schijnt er een grote vraag te zijn naar dit soort systemen onder film producenten en regisseurs. Dit omdat deze barebone makkelijk de huidige workstations qua prestaties achter zich laat en bovenal door de compactheid van de barebone en dus flexibeler is mee te nemen op locatie.
zwei AMD Opteron 246HE Prozessoren (2 GHz, 1MB L2-Cache), 1GB Hauptspeicher (ECC), DVD-Laufwerk, 80GB Festplatte, nVidia Quadro FX 500 Grafikkarte (AGP 8x, 128MB, basiert auf FX 5600), 6-Kanal Sound, Gigabit Ethernet, Speicherkartenleser, 350W Netzteil und Windows XP Prof. kostet bereits ca. 2800 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Niks van Voodoo PC, das een Iwill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:49
haha, dat ding achterop heeft wel iets weg van de BMW M5 Antenne ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.de/i/et/at/200406/200406_software-bugs_07-ig.jpg

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

Geckoo

Good news, everyone!

allebei voor een draadloze verbinding :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Van die Iwill ZMAXdp (echte naam) heb ik vorig jaar mei al es een nieuwspost geschreven, dus het is al een beetje oud nieuws :) Voordeel is dat je flink wat power in zo'n klein ding hebt, nadeel is de hitte die ook weg moet en de beperkte uitbreidings/upgrade-mogelijkheden ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik vooral beperkingen zie is op het gebied van opslag, je kunt er moeilijk een SCSI of SATA-RAID array in kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
ik denk dat dat wel past hoor een SATA raid config...
Ik heb een Epox MINI me Barebone (ik weet het, niet precies hetzelfde) maar daar passen ook 2 HD's in als je de Card-reader eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fu-Raz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08-2019

Fu-Raz

Webdeveloper

ik vind hem er persoonlijk niet uit zien, dat vreemde antenne geval is echt lelijk. is dat ding so wie so niet veel te klein voor een workstation? Qua geluidsproductie en warmte etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 16:08

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

uit het artikel:
In het artikel is de reviewer onder de indruk van de prestatie van de Iwill-mensen om twee Opterons en bijbehorende koelhardware in een dergelijke barebone te proppen. Dit was alleen mogelijk doordat de Opterons relatief koel blijven, waardoor er geen uitgebreide koelmethodes nodig zijn, zelfs in zo'n kleine ruimte.
Qua geluid, tsja, je kunt ook niet alles hebben... :P

[ Voor 74% gewijzigd door SleutelMan op 19-03-2005 11:47 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier zijn nog wat foto's van de barebone te vinden met leuke hardware erin. Best leuk om te zien hoeveel er eigenlijk wel niet past in zo'n klein doosje. :P

Hij zal best prima werken met een enkele Raptor WD740GD schijf bijvoorbeeld, die zijn toch leuker dan de SCSI schijven van dezelfde prijsklasse tegenwoordig. Samen met een sloot geheugen kan je er best een leuk systeem van maken. :)
Pagina: 1