Toon posts:

EZ-drive op Western Digital WDC AC28400R ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand bekend met het programma van Western digital genaamd EZ-drive. Mijn disk:
WDC AC28400R is niet wat je noemt snel zelfs niet met ATA66. Dat staat allemaal netjes ingesteld. Ik krijg ook geen hogere waarden wanneer ik de schijf alleen aan de ATA66 kabel zet. Nu schrijft WD in zijn handleiding het volgende: "om volledig gebruik te kunnen maken van uw 8,4 GB of grotere hard drive, dient ude installatie software EZ-driver 9.09 W te gebruiken"

Maaaaaaaaar: als je dat programma wilt gebruiken wordt heel je schijf automatisch opnieuw geformateerd en daar voel ik niet veel voor. Als ik nu echt een snellere schijf krijg dan doe ik dat nog eens een keertje. Als het nix uitmaakt, just forget it zo ik zo zeggen. Iemand ervaring met dat programma en zo ja, wat is het resultaat?

Alvast bedankt voor reply's
Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Hup hup, wie?

Verwijderd

Topicstarter
Vol verwachting klopt mijn hart
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Gaat lekker vlot zo!
I'm a lonesome cowboy, still going on!!

Verwijderd

En hoe groot is die disk ???? Mijn WDC Caviar 13.6 GB is wel retesnel op ATA-66 , m'n broer z'n Maxtor van 17 GB kan em op dezelfde RPM niet bijhouden .

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:49
EZ software zorgt er alleen voor dat je je volledige HD capaciteit kan benutten en maakt hem dus NIET sneller...

Verwijderd

Topicstarter
disk is 8,4 Gb groot.
Score is nu omhoog gegaan met andere drivers van 6150 naar 8500 (sisoft)
Bij HD-tach krijgt ik een gemiddelde score van 11800 kb/sec en een burst van 13,5 MB.
Na, alles bij elkaar niet best dus en ik kom der maar niet uit waarom dat zo is.
Trouwens bedankt voor de reply dat EZ nix aan snelheid doet. Hoef ik de zaak niet opnieuw te formateren. Wat valt er nu nog te doen of te controleren?

Edit: mobo is MSI k7t pro2/a , drivers 4 in 1 versie ..28. Nog meer info nodig?

Edit 2: Is er een manier om na te gaan of mijn cache wel goed werkt. Kan dat uit staan? en zo ja hoe zet ik het dan aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een volhouder hoor!!
Nog iemand iets interessants te vertellen?

Verwijderd

Ik heb hier een gem score van 17.000 en read-burst van 55.5 MBPS . Die van jou kan trager zijn omdat ie wel een paar generatie's ouder is

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is wel zo, maar ik zie in verschillende posts staan dat die WD schijven zo ongeveer 13000 doen in sisoft
Die van mij dus duidelijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Jank :'(
NOg iemand een helder, intelligent idee??????

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het toch nog eens proberen, draadje dus maar weer omhoog.

Iemand nog?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
Zo nou ga ik nog wat zinnigs posten :?

WD Zuigt, de slechtste schijven die er zijn...

:Z :Z :Z Heb je dus nog steeds geen zinnig antwoord..

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

volgens mij valt er niets meer te verbeteren... zeker niet met het bruiken van EZ ofzo...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Pagina: 1