Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
BIOS reset, zie boekje.
Eventuele jumpers staan goed?
2e hands of nieuw geheugen? Heb je een beetje ESD veilig gewerkt, m.a.w. je hebt het geheugen geen oplawaai gegeven?
Als de DIMM ook niet in een ander systeem werkt, mag je er vanuit gaan dat hij defect is.
[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 18-03-2005 12:11 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Kingston is zeer onduidelijk in het gebruik vand e chips, nergens is precies te zien wat ze nu gebruiken en daar kun je dus pas achter komen als je zo'n ding in handen hebt.RealCato schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:59:
Ik heb vandaag mijn niewe reepje Kingston 512mb PC2700 (KVR333X64C25/512) binnen gekregen, alleen hij werkt niet. Als ik hem in zijn eentje in mijn moederbord prik (een Abit KR7A-RAID) dan start mijn PC niet op.
Zover ik weet zou PC2700 gesupport moeten zijn op mijn moederbord en volgens GoT zouden PC2700 modules zowiezo backwards compatible moeten zijn.
Kan ik ervan uitgaan dat mijn module kapot is?
Ik heb de search gebruikt en ik kan geen topic vinden waarin hetzelfde probleem zich voordoet met dit moederbord en dit merk geheugen.
P.S. Ik weet dat er een probleem is met Nanya chips en de KR7A. Daarom heb ik ook Kingston gekocht, daarvan heb ik gelezen dat die samsung chips gebruiken.
zoek eens op welke chips je hebt en pak dan de geheugen compatibility lijst erbij.
-
Verwijderd
En het loopt als een speer op mijn KR7a.
Ik geef toe ik heb een voltmod op mijn KR7A.
Misschien een idee om even je CMOS te resetten.
Wat betreft ESD veilig werken: elke keer dat ik iets verander in mijn configuratie haal ik de PC van de stroom af, trek alle kabels eruit en raak eerst een metalen deel van mijn PC aan. Daarna raak ik pas een onderdeel aan. Ook raak ik van dimms altijd alleen de zijkanten aan en hooguit de onderkant. De 'platte' oppervlakken raak ik niet aan.
Het geheugen is nieuw. Ik heb het vandaag pas met de post binnen gekregen.
Het is upgrade geheugen voor mijn huidige PC (zie sig). Het 'oude' geheugen werkt er wel goed in. Dit oude geheugen bestaat uit 2 reepjes PC2100 Dane-Elec geheugen op 2.5ns
Ik zal ook nog even langs mijn huisgenoten gaan om te kijken of ik een tweede pc kan vinden om het geheugen in te testen.
[ Voor 11% gewijzigd door RealCato op 18-03-2005 19:05 ]
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Probeer overigens eens de Kingston EN de 2 reepjes PC2100 Dane-Elec tegelijk in het systeem te testen. Draai dan memtest86 EN Microsoft Memory om fouten op te sporen.
[ Voor 24% gewijzigd door silentsnow op 18-03-2005 21:25 ]
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
* Kingston 512 reepje in 3e bank erbij gezet. Ik gebruik Everest als PC reportage programma en hij ziet de Kingston Dimm wel (zie bijgevoegde SPD Report link) alleen als ik het totale geheugen opvraag blijft dit op 512mb staan, nl. de 2x 256mb uit de eerste 2 banken.
Ook heb ik Microsoft Memory Diagnostic gedaan, deze vindt geen problemen (maar ik heb het gevoel dat hij de Kingston niet eens scant)
Als laatste heb ik nog een CMOS reset gedaan, dit veranderde ook niks aan de zaak.
Hieronder 2 Everest reports. In Memory report is te zien dat totale geheugen 512mb is terwijl in SPD report de Kingston module wel gezien wordt.
Memory Report
SPD Report