Promise R20378 RAID controller en XPSP2 gaat niet samen :(

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben ten einde raad.

ik heb een asus k8vse moederbord waar een Promise R20378 RAID controller op zit. Nu het probleem:

Ik heb gister windows xp opnieuw geinstalleerd en daarna direct sp2 vanaf cd geinstalleerd.
Alles draait lekker (usb 2.0 etc). Moederbord cd erin en drivers geinstalleerd voor diverse dingen (via 4 in 1 etc) en ik probeerde ook de Promise R20378 RAID controller driver te installeren, maar dit lukt niet. Hij is geinstalleerd maar staat een ! bij dat ie niet goed werkt. Damned
opnieuw geinstalleerd, andere drivers van internet geplukt. niks helpt.

Complete FAQ doorgelezen hier, ook geen succes. Hoe ik het ook probeer (uninstalleren) etc etc niks werkt.

Echt heel vreemd want ik kan me herinneren dat ik een aantal maanden terug hier bij xp installeren geen problemen mee heb. Is dit te verklaren door het feit dat ik EERST sp2 geinstalleerd heb? (misschien conflict of iets dergelijks?

snap er echt niks van, wie helpt (het is namelijk wel irritant omdat ik nu een harddisk niet kan bereiken die op deze raid controller hing.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Gebruik je echt de allernieuwste driver? Heb je ook Windows al laten zoeken naar een nieuwe driver (Stuurprogramma bijwerken)?

• Tennisbal
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:38:
Gebruik je echt de allernieuwste driver? Heb je ook Windows al laten zoeken naar een nieuwe driver (Stuurprogramma bijwerken)?
ja, en de het gekke is dat ik op de promise site niet een driver kan vinden?

weet dus ook niet of ik de allernieuwste heb. maar in windows zoeken levert niks op :'(

Verwijderd

tennisbal schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:39:
[...]
ja, en de het gekke is dat ik op de promise site niet een driver kan vinden?
Kijk even bij de moederbordfabrikant, die zal wel iets voor je hebben.

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 21:49
Ik heb enkele weken geleden eenzelfde topic geopend voor dezelfde controller en mobo.
[rml][ WinXP] Promise Fasttrak 378 kan niet gestart worden[/rml]
Ik heb het aan de gang gekregen door firewire in te schakelen in de bios.(wat ik overigens niet gebruik).
Probleem bij mij was dat ik (meestal bij full load) een bsod kreeg.
irql not less or equal.
hieruit kon ik afleiden dat de drivers niet goed zijn.
Op de promise site geen drivers kunnen vinden, dus ik gebruik de controller nu maar niet meer.
helaas, want 2x 40gb extra als temp schijf is toch wel lekker

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Promise biedt zelf geen driver aan omdat zij die chips niet retail verkopen, maar alleen aan moederbordfabrikanten en hun eigen controllerdivisie. Asus heeft zo te zien deze als nieuwste versie: ftp://ftp.asuscom.de/pub/...DC20378/P378_R150_B37.ZIP

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 13:29

Oceria

I've been in between....

Op deze pagina vind je denk ik de benodigde drivers.

Het is altijd een beetje zoeken en de site van Asus is niet erg snel. Maar als het goed is lukt het nu wel. Succes iig!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• sturkel
Oceria schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:06:
Op deze pagina vind je denk ik de benodigde drivers.

Het is altijd een beetje zoeken en de site van Asus is niet erg snel. Maar als het goed is lukt het nu wel. Succes iig!
Deze versie, de raid versie dus, geeft bij mij bsod's.
De versie op de ftp van asuscom.de is uit 2003, die lijkt me dus niet recent

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Recentere drivers zijn er niet voor de Promise PATA chips. Om de een of andere reden is Promise de laatste tijd zeer traag met het uitbrengen van drivers. Vooral op het gebied van linux drivers doen ze niks meer.
Nou ken ik jouw mobo niet, en weet dus niet of het een PATA of SATA chipset is, maar gezien het feit dat het bijna 2 jaar oude drivers zijn vrees ik dat het pata schijven zijn....

Het idee dat je zelf opperde (eerst SP2 geïnstalleerd en daarna pas de drivers) zou eigenlijk niet uit mogen maken, maar je zou in het uiterste geval eens kunnen kijken of een reinstall met eerst de drivers en dan pas sp2 verschil maakt.
Succes iig!

• Tennisbal
Oceria schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:37:
Recentere drivers zijn er niet voor de Promise PATA chips. Om de een of andere reden is Promise de laatste tijd zeer traag met het uitbrengen van drivers. Vooral op het gebied van linux drivers doen ze niks meer.
Nou ken ik jouw mobo niet, en weet dus niet of het een PATA of SATA chipset is, maar gezien het feit dat het bijna 2 jaar oude drivers zijn vrees ik dat het pata schijven zijn....

Het idee dat je zelf opperde (eerst SP2 geïnstalleerd en daarna pas de drivers) zou eigenlijk niet uit mogen maken, maar je zou in het uiterste geval eens kunnen kijken of een reinstall met eerst de drivers en dan pas sp2 verschil maakt.
Succes iig!
tja vind het eerlijk gezegd belachelijk dat ik een reinstall moet doen. hij werkte altijd perfect. totaal geen problemen enzo.

ik heb een sata raid controller en een pata.

• Tennisbal
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:04:
Promise biedt zelf geen driver aan omdat zij die chips niet retail verkopen, maar alleen aan moederbordfabrikanten en hun eigen controllerdivisie. Asus heeft zo te zien deze als nieuwste versie: ftp://ftp.asuscom.de/pub/...DC20378/P378_R150_B37.ZIP
ik zit nu op werk dus kan niet checkenn, maar ik had uiteraard op de site gekeken. Ik denk dat ik dezelfde drivers al heb, maar probeer het vnaavond nogmaals

thanks1

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

sturkel schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:19:
[...]

De versie op de ftp van asuscom.de is uit 2003, die lijkt me dus niet recent
De 20378 ís niet recent, dus nieuwere drivers krijg je er toch niet meer voor.

• Tennisbal
god damned, werkt nog steeds niet . grrrrrrrrrrrr

als ik in de bios instel dat ie raid is werkt ie wel (nou ja werkt, krijg ik geen ! bij apparaatbeheer)

wat doe ik fout?:

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Je moet bij ASUS mobo's de RAID controller wel aanzetten in het BIOS, zelfs als je maar 1 schijf gebruikt op de controller. De RAID controller maakt er dan een stripe set van met 1 schijf, waardoor er effectief gewoon een normale ATA controller ontstaat.

• Tennisbal
YESSSSSSS

ik heb de oplossing!!!
ongelooflijk maar onwijs simpel. ik heb 1 klein piepklein regeltje tekst over het hoofd gezien.

DE OPLOSSING:

gebruik de promise ATA driver van de cd. en wijzig de driver. LET op. nu moet je egadvanceerd doen. En dan NIET de computer laten zoeken maar zelf een driver selecteren en dus bladeren doen. Hier ben ik dus in de fout gegaan. het werkt dus alleen bij 1 driver. bij de rest niet.
je krijgt een melding dat hij niet digitaal ondertekend is maar dat hoort.

eindelijk heb ik m'n drive terug

topic kan gesloten worden thanks guesten!

• sturkel
tennisbal schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:50:
YESSSSSSS

ik heb de oplossing!!!
ongelooflijk maar onwijs simpel. ik heb 1 klein piepklein regeltje tekst over het hoofd gezien.

DE OPLOSSING:

gebruik de promise ATA driver van de cd. en wijzig de driver. LET op. nu moet je egadvanceerd doen. En dan NIET de computer laten zoeken maar zelf een driver selecteren en dus bladeren doen. Hier ben ik dus in de fout gegaan. het werkt dus alleen bij 1 driver. bij de rest niet.
je krijgt een melding dat hij niet digitaal ondertekend is maar dat hoort.

eindelijk heb ik m'n drive terug

topic kan gesloten worden thanks guesten!
Is je pc nu ook stabiel bij langdurige belasting?

Pagina: 1