Met 2 man op WLAN werkt niet?!

Pagina: 1
Acties:

• Wawapaupah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11-2017
Ik ben bij iemand met het draadloos netwerk bezig en nu heb ik daar een probleem waar ik niet van begrijp hoe dit kan.

Situatieschets:
@home in meterkast; vanuit modem loopt UTP naar boven die ik in de muur heb ingebouwd; vanuit dat "stopcontact" loopt de UTP met de std meegeleverde UTP-kabel van @home naar deze router. 2 pc's zijn aangesloten wireless. De ene met PCI van etech en de ander met USB van etech omdat die een betere ontvangst had op die afstand.

Probleem:
Zodra de ene pc met PCI (die naast de router staat) gaat internetten kan de andere niet meer internetten. Dit ligt niet aan het USB kastje want dit probleem was er ook toen ze nog beide PCI hadden.
Het lijkt dus alsof ze met 2 man over 1 kabel pakketjes proberen te versturen.

Naar mijn weten kan ik op een wireless router toch wel aardig wat computers aanmelden, alleen staat dit helaas niet op de etech site.

Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen want ik weet als enige oplossing om 1 pc met een kabel te verbinden, maar dat is op dit moment de noodoplossing! :?

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik denk dat het een ip-nummer probleem is.
Stel je bv vaste ipnummers in of gebruik je dhcp van de wlan router ?
Daarnaast is het mogelijk dat je 2 dezelfde mac adressen gebruikt.

zoek dat eens uit en post je gegevens.

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 11:49
@JochemKnoops
2x het zelfde mac adres lijkt me sterk, dan moet je wel erg toeval hebben.

't Lijkt mij eigenlijk ook een ip probleem. Of probeer eens een ander kanaal van de router. Misschien wordt je signaal ergens door gestoord

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

(je link is fout , na http moet een : )

Staat je accespoint wel in router modus? dus niet in accespoint modus? Is je ip nummer op de pc je extrene ip nummer of een 192.* nummer.

Je krijgt namelijk maar 1 extern ip nummer van @home.

post anders een wat ipconfig /all spul van beide pc's en wat schermprintjes van de instellingen van je router. Wellicht dat dan iemand de fout ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 18-03-2005 11:41 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
gemini85 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:39:
@JochemKnoops
2x het zelfde mac adres lijkt me sterk, dan moet je wel erg toeval hebben.
Ik denk dan ook dat hij ze zelf heeft ingesteld hoor die macadressen.
Maar kan zijn dat je dat een keertje over het hoofd ziet natuurlijk. Maar idd van fabriek af zou die kans erg klein zijn.

• Wawapaupah
2x hetzelfde MAC is niet het geval. Dit heb ik namelijk ook al bekeken in die router.

Het channel verhaal heb ik ook al geprobeerd. Heb een aantal keren de router teruggezet naar default om zo van begin af aan te starten (omdat ik het niet zelf meteen heb geinstalleerd). Daarna heb ik kanaal 1, 6 en 11 gebruikt maar allen geen resultaat.

De ipadressen moet ik nog even voor de zekerheid nakijken in de router of dhcp aan staat, maar op beide pc's staan deze op automatisch verkrijgen.
Is het evt opgelost als ik ze een vast ip zal geven?

edit: Ik krijg bij beide pc's een 192.168.0.xxx adres. Dit lijkt dus ook goed te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Wawapaupah op 18-03-2005 11:43 ]

• Wawapaupah
leuk_he schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:40:
(je link is fout , na http moet een : )

Staat je accespoint wel in router modus? dus niet in accespoint modus? Is je ip nummer op de pc je extrene ip nummer of een 192.* nummer.
In welke modus moet hij dan staan? Dan moet ik even zoeken in die router hoe ik dat instel, want dat heb ik nog niet gezien.

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 11:49
'k Zag bij e-tech de mogelijkheid om firmware te downe. Dus heb je de laatste firmware draaien?

• Wawapaupah
Firmware heb ik nog niet gedaan. Maar het lijkt mij ook stug dat ze een wireless router verkopen waar je maar met 1 persoon wireless op kan internetten. Daarnaast staat op de site van etech dat het ook een switch is voor die 4 poorten dus zou je aannemen dat hij de pakketjes slim verstuurd, ook wireless.

@leuk_he
Link is aangepast, bedankt!
Pagina: 1