[PC-Bestelling] komt gedeukt binnen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Topicstarter
Vandaag de leverancier aan de deur met mijn antec kast (antec sonata lifestyle met 380 W voeding) die ik besteld had.
Ik een handtekening gezet en het pakket in ontvangst genomen.

Bij de bestelling van de antec kast zat ook :

80 gb maxtor hd sata
1024 mb corsair geheug 3200
a-floppy drive

Deze waren door pc-zaak erbij gestopt in de antec-behuizing doos.
(wel in aparte zakjes en bubelplastic erom heen.)

De antec kast is echter niet goed.

Verschillende pootjes van plastic behuizing onderdelen zijn afgebroken.
1 fan hangt los aan 2 plastic houdertjes.
(andere 2 zijn afgebroken)
Het zilveren klepje aan de voorkant is niet goed meer.
Het kastdeurtje aan de voorkant heeft 1 kapot oogje.
Onderkant van de voorkap heeft een scheurtje.
In de zijkant van de kast zit een deuk.

Het metalen frame van de kast is verbogen, en er zit een deukje in de laklaag.

de linker onder voorkant hoek van de antec kast doos is gekreukt, hier is ie op gevallen dus .
Dat verklaart ook de vervorming van het frame.

Dit is overduidelijk, die kast is op de grond gesmakt!!!!! :r
Aangezien antec zo'n produkt de deur niet uit zou doen en ik dit van pczaak ook niet verwacht, ga ik ervan uit dat het bedrijf dat de pakketten levert (nedpak) de doos heeft laten vallen.
(in dit geval denk ik dus de gast die het pakket bracht...)

De antec kast zat namelijk nog wel netjes in het plastic verpakt..

Dat zou betekenen dat de HD en de a-floppy + geheug ook een flinke smakker hebben gehad :( .
Ik ga PC-zaak zeker om 1 uur bellen.

Maar wat kan ik nu het beste doen?
Alles terug sturen, of alleen de antec kast?

HD, floppy en geheug zitten nu namelijk nog netjes ingepakt.......en dat wil ik graag zo houden dan..

(Hier stond een uiting van woede ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 12:24 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:05
Is de doos ook beschadigd? Als dat zo is, dan heeft de vervoerder dit waarschijnlijk gedaan, anders is ie al stuk in de doos geschoven en lijkt me dat pc zaak het heeft gezien.....

Wat betreft de rest van de artikelen, test ze even, mocht het goed werken, dan verder niet moeilijk doen....

[ Voor 24% gewijzigd door wmeester op 18-03-2005 11:30 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik zou je geheugen en hdd eens teste. Denk dat er een grote kans is dat je hdd ook naar de eeuwige jachtvelden is. En natuurlijk alles wat kapot is terug sturen!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Het probleem is :

HD, floppy en geheug zitten nu namelijk nog netjes ingepakt.......en dat wil ik graag zo houden dan..

Dus daarom ga ik dan liever niet testen....
GVD, ik ben zo pissed OFF.......... :(

Der zit zelfs een fucking scheurtje aan de onderkant van die voorkap van die behuizing.
En met dat verwrongen frame....., dat ding heeft een flinke smakker gemaakt ! :(

Kan me niet voorstellen dat dit werk is van pczaak.... , ik denk echt dat nedpak dat pak heeft laten kletteren..

[ Voor 44% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 11:36 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 16:20

Super_ik

haklust!

online gekocht? dan kun je toch binnen 7 dagen de koop ongedaan maken? terug sturen dus en geld terug vragen.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
ja, online bij pc-zaak.nl gekocht..
ze zijn 1 uur pas telefonisch te bereiken..., dat maar even doen dan :'(

[ Voor 53% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 11:36 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:53
Ik zou zoiezo de pcshop even bellen hierover.
Als je op eigen houtje dingen terug gaat sturen ben je verder van huis.

Overigens lijkt het me ook niet slim om al te gaan wijzen naar wie jij denk dat de dader is.

Dus bel nu eerst even, dan kun je met die pc winkel verder bespreken wat te doen.
Als zij vragen of je eerst wilt testen, dan kun je dat gewoon doen. Als zij vragen om alles terug te sturen, dan zou ik dat zeker doen.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
chrisstructor schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:27:
Verschillende pootjes van plastic behuizing onderdelen zijn afgebroken.
1 fan hangt los aan 2 plastic houdertjes.
(andere 2 zijn afgebroken)
Het zilveren klepje aan de voorkant is niet goed meer.
Het kastdeurtje aan de voorkant heeft 1 kapot oogje.
Misschien dat er een nieuwe versie is maar ik had in mijn kast maar 1 fan zitten (achterin) en die zat vast met rubberen plugjes die je niet los kan maken zonder ze kapot te knippen. Als ik het zo lees heeft iemand anders die fan erin gezet (ik kan dus fout zitten).

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:05
Super_ik schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:34:
online gekocht? dan kun je toch binnen 7 dagen de koop ongedaan maken? terug sturen dus en geld terug vragen.
Ik denk niet dat ze dat op prijs stellen als er een gare kast terug komt. Maar ik zou allereerst even OVERLEGGEN met pc zaak. Dan kunnen jullie samen bepalen wat er gaat gebeuren, zomaar dingen terug sturen wordt niemand vrolijker van. Leg het probleem eerst maar eens voor. Misschien zeggen ze wel dat je zelf eea mag testen en terug moet sturen wat stuk is. Ze kunnen ook zeggen: stuur allen maar terug. Maar maak wel duidelijk dat je zit te twijfelen of eea nog wel heel is. (hdd)

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Klopt ja, 2 van die rubberen plugjes zijn dus al stuk, die fan hangt op half 7....

Ik ga ze bellen 1 uur.
Ik wil denk alles terug laten sturen...dit is gewoon geen stijl :'( .

Als ik zeker wil weten dat ik nieuwe producten toegestuurd krijg qua hd en geheug, op welke nummering op de producten moet ik dan even letten?
Met andere woorden, welke nummering is product uniek?

Kan de nummers namelijk door de verpakking heen lezen.

PS.

de linker onder voorkant hoek van de antec kast doos is gekreukt, hier is ie op gevallen dus :( .

[ Voor 85% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 11:43 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Foto's maken en DIRECT schriftelijk reageren, liefts per fax. Hoe minder tijd tussen het tijdstip van aflevering en het tijdstip van melding, hoe beter. Indien ook de verpakking beschadigd is, ook fotograferen. Uiteraard doe je dat in vriendelijke taal, want overleg is altijd het beste.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
chrisstructor schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:39:
Klopt ja, 2 van die rubberen plugjes zijn dus al stuk, die fan hangt op half 7....

Ik ga ze bellen 1 uur.
Ik wil denk alles terug laten sturen...dit is gewoon geen stijl :'( .

Als ik zeker wil weten dat ik nieuwe producten toegestuurd krijg qua hd en geheug, op welke nummering op de producten moet ik dan even letten?
Met andere woorden, welke nummering is product uniek?

Kan de nummers namelijk door de verpakking heen lezen.
Serie nummer is zover ik weet per hd uniek, maarja als hun hdd al een maand op de plank ligt kan ie nieuw zijn of al een maand gebruikt. Dat weet je niet.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Was de doos waar alles in zat niet beschadigd? Als dat namelijk het geval is dan is de behuizing beschadigd de doos in gegaan. Wanneer de doos ook schade heeft zou ik alle onderdelen welke draaiende delen bevatten terug sturen. De hardeschijf bijvoorbeeld kan het in eerste instantie wel doen, maar later gebreken gaan vertonen. Geheugen zou wel tegen een val moeten kunnen lijkt mij.

Daarnaast als de doos geheel geen sporen vertoond van schade en de losse componenten bij de behuizing in de doos zijn geschoven, moet de persoon die dit heeft gedaan toch ook gezien hebben dat de behuizing beschadigd is? tenminste de schade lijkt vrij groot te zijn als ik je posting zo lees.

In iedergeval direct contact opnemen met de betreffende winkel.

edit1
Overigens volg de tip van Wekkel ook even op en maak foto's van de beschadigingen en serie nummers. Je weet nooit waar het goed voor kan zijn.

edit2
de linker onder voorkant hoek van de antec kast doos is gekreukt, hier is ie op gevallen dus .

Dus ook de hardeschijf heeft een smak gemaakt = terug sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door _Dune_ op 18-03-2005 11:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:43:
Was de doos waar alles in zat niet beschadigd? Als dat namelijk het geval is dan is de behuizing beschadigd de doos in gegaan. Wanneer de doos ook schade heeft zou ik alle onderdelen welke draaiende delen bevatten terug sturen. De hardeschijf bijvoorbeeld kan het in eerste instantie wel doen, maar later gebreken gaan vertonen. Geheugen zou wel tegen een val moeten kunnen lijkt mij.

Daarnaast als de doos geheel geen sporen vertoond van schade en de losse componenten bij de behuizing in de doos zijn geschoven, moet de persoon die dit heeft gedaan toch ook gezien hebben dat de behuizing beschadigd is? tenminste de schade lijkt vrij groot te zijn als ik je posting zo lees.

In iedergeval direct contact opnemen met de betreffende winkel.
de doos is inderdaad WEL beschadigd.
Het is niet erg ofzo, maar wel zichtbaar.
Het het al aangepast in de startpost.
Tis nu zelfs duidelijk hoe die doos gevallen is ;) .

Probleem is alleen, ik heb hier geen digitale camera :'(
En die beschadigingen zie je pas als je de kast uit het plastic haalt, toen kwam ik er namelijk ook achter :( .

Als reactie op Dune :

ik ga eerst bellen voor ik terugstuur.
Ik wil kijken of ik gelijk nieuwe onderdelen kan laten opsturen en degene die ik hier heb liggen dan weer mee terug kan geven aan nedpak als ze de nieuwe spullen komen leveren.
Ik heb namelijk geen zin nog een maand op die spullen te gaan wachten, want dat wordt wel het geval bij terugsturen....
Der zal namelijk eerst wel 'gekeken' moeten worden of ik 'gelijk' heb met me stukke kassie :/ .
Dat is natuurlijk een proces wat minimaal een maand in beslag neemt.. :r

Nogmaals :
(Hier stond een uiting van woede ;) )

wel bedankt voor de reacties in ieder geval zover ;)

Nog even :
waar kan ik het id - nummer op de hd vinden??

[ Voor 42% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 12:03 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het geschreven woord blijft. Schelden in de lucht verdwijnt in het niets, op een forum niet. Doe het a.u.b. tegen je monitor :>

[ Voor 10% gewijzigd door Wekkel op 18-03-2005 12:08 ]

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Wekkel schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:59:
[...]

Het geschreven woord blijft. Schelden in de lucht verdwijnt in het niets, op een forum niet. Doe het a.u.b. tegen je monitor :>
Je hebt gelijk ;)
Ik zal het even editten :>

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

chrisstructor schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:45:
[...]

de doos is inderdaad WEL beschadigd.
Het is niet erg ofzo, maar wel zichtbaar.
Het het al aangepast in de startpost.
Tis nu zelfs duidelijk hoe die doos gevallen is ;) .

Probleem is alleen, ik heb hier geen digitale camera :'(
En die beschadigingen zie je pas als je de kast uit het plastic haalt, toen kwam ik er namelijk ook achter :( .

Als reactie op Dune :

ik ga eerst bellen voor ik terugstuur.
Ik wil kijken of ik gelijk nieuwe onderdelen kan laten opsturen en degene die ik hier heb liggen dan weer mee terug kan geven aan nedpak als ze de nieuwe spullen komen leveren.
Ik heb namelijk geen zin nog een maand op die spullen te gaan wachten, want dat wordt wel het geval bij terugsturen....
Der zal namelijk eerst wel 'gekeken' moeten worden of ik 'gelijk' heb met me stukke kassie :/ .
Dat is natuurlijk een proces wat minimaal een maand in beslag neemt.. :r
Nouja, een beetje webshop regelt dit in 2 tot 4 dagen tijd. Maand luijkt me dan weer overdreven.
Nog even :
waar kan ik het id - nummer op de hd vinden??
Ligt eraan wat voor een hdd. maar er zal vast wel wat van s/n op staan oid.
maar goed, waarom niet testen of het ding het doet. Als ik kijk naar bijvoorbeeld seagate retail dingen staat dat ze een klap van 250G kunnen verdragen zonder problemen te geven (dus je kunt ze laten stuiteren mits ze niet aan staan). Zeker als het geval verpakt is kan het geen kwaad hoor.
en het is natuurlijk niet nodig om iets in de verpakking te laten om garantie te kunnen claimen.

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Heb het sn nummer gevonden .
tx
nu nog bellen zo

[ Voor 24% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 12:13 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

chrisstructor schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:33:
GVD, ik ben zo pissed OFF.......... :(
Wellicht beter even een boxbal of een klein broertje zoeken om je op uit te leven 8)
Super_ik schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:34:
Die regel is niet bedoeld voor beschadigde dingen. En topic starter wil denk ik graag nog steeds dit produkt, maar dan in goede staat.

De eerste stap is gewoon kontact opnemen met de pc boer. (liefst zo snel mogelijk)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik ga vanaaf wel weer effe naar de sportschool me uitleve ;) .
Ik wil trouwens inderdaad gewoon die kast, maar dan in goede staat.
Beetje jammer trouwens, want ik wist dat dat pakket vandaag zou komen, dus ik was er speciaal voor thuis gebleven.. :X

[ Voor 32% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 12:23 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:09:
[...]
Ligt eraan wat voor een hdd. maar er zal vast wel wat van s/n op staan oid.
maar goed, waarom niet testen of het ding het doet. Als ik kijk naar bijvoorbeeld seagate retail dingen staat dat ze een klap van 250G kunnen verdragen zonder problemen te geven (dus je kunt ze laten stuiteren mits ze niet aan staan). Zeker als het geval verpakt is kan het geen kwaad hoor.
en het is natuurlijk niet nodig om iets in de verpakking te laten om garantie te kunnen claimen.
idd, die HD's kunnen heel wat hebben...
en mocht hij het nog niet doen dan kan je m toch gewoon RMA sturen zolang er geen zichtbare schade is?
Bovendien ga ik ervanuit dat die HD niet los in de kast lag maar wel extra verpakt was.

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
De hd lag los in de kast met 1 laag bubel plastic eromheen.
Deze wil ik dus zeker terugsturen !
Eigenlijk vind ik het geeneens interessant of die hd het nou nog doet of niet .. :( , ik heb gewoon geen zin in sluimerende gebreken..

[ Voor 61% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 12:27 ]

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:28

Mud.Starrr

I shoot people for money

HEt is 13:00 uur. TS zal al aan het bellen zijn. :)
laat ons even weten hoe het verder gaat verlopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-03-2005 13:17 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Maak je niet bezorgd ;) .
Ik krijg alleen al een kwartier de tekst te horen :
Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft ;) .
Ben zeker niet de enige ;) .

Hmmmmm, heb een verbaasde medewerker aan de lijn hier.
Extra onderdelen worden namelijk nooit bij de behuizing kast erbij ingevoegd.

O, wordt toch wel gedaan soms ;) .

[ Voor 34% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 13:33 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

GVR

De aanhouder wint! ;)

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
OK, medewerker aan de lijn gehad, gesprek is bijzonder goed verlopen.
Ze sturen iemand langs om het spul op te halen, daarna sturen ze nieuwe spullen voor me op.
Ik kan dus ook de hd, geheug en floppy netjes terugsturen en hoef zelf verder niks te doen ;) .

Wel netjes van pc-zaak.
Zelfs excuses omdat ik nu in het weekend me setje niet in elkaar kan bouwen ;) .
Verder verloop horen jullie nog wel ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door chrisstructor op 18-03-2005 13:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit soort topics horen eigenlijk in SG thuis, maar in dit geval was de topic totaal voorbarig. GoT is er voor dingen waar je niet zelf uit kunt komen. Eerst bellen, pas als dat niets uithaalt kijken wat GoT voor je kunt doen...

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 18-03-2005 13:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.