Ik heb MP3 afspeel software geinstallerd onder Windows XP Prof als Admin. De software vereist een Uunlock Key. Alles werkt prima onder Admin mode. Als ik als gebruiker sta ingelogd en ik wil de software opstarten, moet ik opnieuw een Unlock Key invoeren. De software start dan wel maar de Key wordt niet opgeslagen want als ik de volgende keer de software opnieuw opstart moet ik dit weer doen. Ik krijg ook de melding dat de software system.ini niet kan her- beschrijven. terwijl system.ini voor gebruikers alle rechten heeft gekregen. Wat te doen
Welke MP3 afspeel software gaat het hier over?
Wat heb je zelf al geprobeerd (bijvoorbeeld - heb je al eens met SysInternal's regmon en filemon gekeken of dat je ergens een ACCDENIED op krijgt?)
Ik pas verder je topic titel nog even aan - enkel 'system.ini' zegt natuurlijk helemaal niets over je probleem
Wat heb je zelf al geprobeerd (bijvoorbeeld - heb je al eens met SysInternal's regmon en filemon gekeken of dat je ergens een ACCDENIED op krijgt?)
Ik pas verder je topic titel nog even aan - enkel 'system.ini' zegt natuurlijk helemaal niets over je probleem
Staat system.ini misschien op Read-only? Daar zou je misschien nog eens even naar kunnen kijken 
system.ini is een Windows systeembestand, dus ik vermoed dat het niet zo zeer aan de software ligt, maar eerder aan windows
Ik verplaats dus even je topic naar Windows Operating Systems, omdat het daar imo beter op z'n plaats is dan in Software Algemeen.
Ook pas ik de titel even aan, zodat je OS er in staat en het probleem iets duidelijker wordt beschreven:
System.ini > [XP] Software kan niet schrijven in system.ini*
system.ini is een Windows systeembestand, dus ik vermoed dat het niet zo zeer aan de software ligt, maar eerder aan windows
Ook pas ik de titel even aan, zodat je OS er in staat en het probleem iets duidelijker wordt beschreven:
System.ini > [XP] Software kan niet schrijven in system.ini*
MP3 software is MPeg DoublePlayer Van Xaudio (www.xaudio.de)
Geef ook eens antwoord op al die andere vragen?
SysInternal's regmon en filemon................. ik begrijp niet wat je bedoeld.
en wat ik allemaal heb uitgeprobeerd:
- de software onder gebruiker geinstalleerd, het zelfde probleem
- via beveiliging gebruiker alle rechten gegeven op het sytem.ini file dfirect onder Windows
- gebruiker alle rechten gegeven voor de desbetreffende software map van MPeg DoublePlayer
tot op heden niets helpt
en wat ik allemaal heb uitgeprobeerd:
- de software onder gebruiker geinstalleerd, het zelfde probleem
- via beveiliging gebruiker alle rechten gegeven op het sytem.ini file dfirect onder Windows
- gebruiker alle rechten gegeven voor de desbetreffende software map van MPeg DoublePlayer
tot op heden niets helpt
Kijk even op www.sysinternal.com - hier kan je 2 tools downloaden (en nog veel meer interessante tools) genaamd regmon en filemon welke respectievelijk alle registry en alle fileaccess monitoren en dus ook het resultaat zien.
Deze tools kan je dus gebruiken om te zien welke registry/file rechten jouw programma nodig heeft om goed te draaien onder niet-admin rechten
Deze tools kan je dus gebruiken om te zien welke registry/file rechten jouw programma nodig heeft om goed te draaien onder niet-admin rechten
Pagina: 1