Toon posts:

[2000] Trust tussen 2 domains, hoe resolving mbt dns servers

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik heb is een vraagje ik heb in het bedrijf waar ik werk 2 verschillende dnsen op 2 verschillende locaties maar het probleem is dat ik ze in de verkenner niet kan benaderen.

Dus met andere woorden als ik de pcnaam intyp kom ik er niet maar wel gewoon met de het ipadres.
Nu moet ik volgens mij wat aanpassen in de trust gedeelde maar ik kom er echt niet uit want moet ik dat allebij de domeinen toevoegen of is dat niet nodig

alvast bedankt

Mastercoos

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Ik zou dat graag in je topic titel zetten (zie hierover het waarom en hoe de Windows Operating Systems Policy) :)

Verder snap ik niets van je vraag. Kan je eens opnieuw proberen uit te leggen wat je bedoelt? :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier om een windows 2000 server omgeving

Ik heb 2 dns domeinen
vlissingen.local.adz = die werkt goed
terneuzen.local.adz = die werkt ook goed

De reltatie tussen de 2 dns domeinen zijn goed, maar het probleem is dat ik in vlissingen niet de pc kan benaderen in terneuzen als ik de pcnaam intyp bijvoorbeeld pc068. Dat kan wel als ik het ipadres van die intyp dan kan ik er gewoon naar toe browsen.

Nu dacht ik dat ik dan wat aan moest passen in AD domeins en trust maar ik weet dus niet goed wat ik moet doen. Ik heb het volgende al gedaan. In het tabblad trust heb ik het domein toegevoegd.
Dus op de server in vlissingen : vlissingen.local.adz
terneuzen : terneuzen.local.adz

Maar moet ik dan ook terneuzen het domein toevoegen van vlissingen en andersom
zo ja, hoe moet dat dan want ik heb al van alles geprobeert.
Moet ik er dan een mixid-mode van maken??

Bedankt ik hoop dat je er wat mee kan anders moet je nog maar meer informatie vragen

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Heb je al eens gekeken wat er uit een nslookup "pc" komt rollen? Dit is de basis van je debug in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
dan geeft die de volgende melding: default server: nt102.terneuzen.adz.local
ipadres: 192.168.11.2

dat zal dan wel goed wezen maar wat moet ik doen om dat goed temaken???

Verwijderd

pingen op pcnaam.domeinnaam gaat wel ?

dan moet je de suffix searchlist order aanpassen in je DNS settings.
dit is eventueel te doen met een GPO.

in terneuzen zet je terneuzen.local.adz eerst en dan vlissingen.local.adz en in vlissingen andersom.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal moeten zorgen dat de namen voor beide domeinen kunnen worden vertaald. Dit kan je in 2003 met stub-zones en forwarders doen :)

Hier op GoT doen we zelf onderzoek alvorens we hier een vraag stellen. De antwoorden had je ook makkelijk in de deployment whitepapers van Active Directory kunnen vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Je zal moeten zorgen dat de namen voor beide domeinen kunnen worden vertaald. Dit kan je in 2003 met stub-zones en forwarders doen

Hier op GoT doen we zelf onderzoek alvorens we hier een vraag stellen. De antwoorden had je ook makkelijk in de deployment whitepapers van Active Directory kunnen vinden

Dat is allemaal wel goed geregeld

Verwijderd

Topicstarter
pingen op pcnaam.domeinnaam gaat wel ?

dan moet je de suffix searchlist order aanpassen in je DNS settings.
dit is eventueel te doen met een GPO.

Het pingen op pcnaam.domeinnaam lukt ook niet

maar waar moet ik dat zoeken die suffix searchlist???

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mastercoos, ik zou je willen vragen wat meer eigen inzet te tonen. GoT is geen helpdesk die al de antwoorden voorkauwt :)

Als je niet op pcnaam.domeinnaam.achtervoegsel kunt pingen is je dns NIET goed geregeld.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

het gaat volgens de ts om win2k ipv 2003, dus stubzones en forwarders is niet mogelijk.

@ts: hoe kom je erbij dat het goed geregeld is? het werkt niet, dus het is niet goed geregeld.

je zal met secundaire zones moeten gaan werken...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

sanfranjake schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:00:
Je zal moeten zorgen dat de namen voor beide domeinen kunnen worden vertaald. Dit kan je in 2003 met stub-zones en forwarders doen :)
Jaja sanjanfrake dat werkt op 2003....alleen TS werkt met Windows Server 2000....waar dat nog niet uitgevonden was behalve dan forwarding..

Secondary zones aanmaken zoals IIS5_Rulez al aangeeft.

In de howto section van dit forum staan ook enkele troubleshooting howto's misschien dat je daar nog wat aan hebt want je kunt in 2000 ook forward lookup per domain doen :)

Verwijderd

In de howto section van dit forum staan ook enkele troubleshooting howto's misschien dat je daar nog wat aan hebt want je kunt in 2000 ook forward lookup per domain doen :)
really? dan weet je meer dan ik, volgens mij zit er geen conditional forwarding in win2k...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:39:
[...]

really? dan weet je meer dan ik, volgens mij zit er geen conditional forwarding in win2k...
hou us op met flamen bijna ex cappertje :) doe maar printscreen dan :P

Verwijderd

hey get-nics mannetje, ik werk niet meer met aftandse spullen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mutsje schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:15:
[...]

Jaja sanjanfrake dat werkt op 2003....alleen TS werkt met Windows Server 2000....
Over 2000 heb je gelijk. Dan werkt dat niet :P Ik pas het even aan in de titel. Ik heb daar mijn uitspraak op gebaseerd op mn werk vanmiddag.
[2003] > [2000] :)
mutsje schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:52:
[...]
hou us op met flamen bijna ex cappertje :) doe maar printscreen dan :P
:* Ik kan me niet heugen die optie ooit in 2000 server gezien te hebben, wel naar gezocht :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nslookup goed gekregen maar kan het ook niet aan de WINS liggen.
Want die koppeld natuurlijk wel de nameservers aan elkaar via het interent en zo kan je browsen naar de andere vestiging

of zie ik dat verkeerd????

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:47:
Ik heb de nslookup goed gekregen maar kan het ook niet aan de WINS liggen.
Want die koppeld natuurlijk wel de nameservers aan elkaar via het interent en zo kan je browsen naar de andere vestiging

of zie ik dat verkeerd????
In WINS wordt de netbiosnaam geregisteerd en kun je browsen (masterbrowser) en die zorgt er niet voor dat je via internet elkaar kunt zien dat doet DNS namelijk mits je DNS server vanaf internet bereikbaar is wat mij erg unsecure lijkt als jij vanuit interne alles op jou LAN kunt resolven.

NSlookup is een handige tool om te kijken of je DNS goed werkt niet voor WINS.

dus je moet op servernaam.domainnaam.extentsie kunnen pingen en dan moet je trust ook nog goed zijn door de domainnaam goed geregistreerd te hebben :) staat vast wel e.e.a bij microsoft aan leesvoer op de website.

Verwijderd

2000 gebruikt geen wins meer. als je zorgt dat de clients uit domain A de "_" records kunnen resolven uit domain B, dan werkt het.

in win2k kan je dat alleen regelen met secondaire zones.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:37:
2000 gebruikt geen wins meer. als je zorgt dat de clients uit domain A de "_" records kunnen resolven uit domain B, dan werkt het.

in win2k kan je dat alleen regelen met secondaire zones.
Oke die is nuttige informatie dan weet ik wat ik moet gaan doen.
Ik was trouwens zelf ook al in die hoek aan het zoeken
bedankt allemaal voor de reacties
8) :) :) :)
Pagina: 1